Áttörés jelentő Grid szakmai nap

Kovács Attila, 2003. szeptember 25. 17:29

Szeptember 24-én az MTA SZTAKI-ban előadásokkal és bemutatókkal egybekötött Grid technológiai szakmai napot tartottak.
Az MGKK (Magyar Grid Kompetencia Központ) által szervezett eseményen a magyarországi Grid-fejlesztők bemutatták elért eredményeiket, illetve élőben tudták prezentálni a működő Grid hálózatot. Hanák Péter (Oktatási Minisztérium) köszöntőjét követően Wolfgang Boch, az EU Bizottság nevében az Európai Információs Társadalom Technológia (IST) Grid kutató központot mutatta be.

Ezután Stefán Péter (NIIFI) a magyar KlaszterGrid infrastruktúra céljairól és eredményeiről beszélt, majd Kacsuk Péter (SZTAKI és NIIFI) a magyar SzuperGrid Projekt eredményeiről adott számot. A következő előadó Juhász Zoltán volt a Veszprémi Egyetemről, aki a dinamikus, szolgáltatásközpontú JuniGrid környezetről szólt. Debreczeni Gergely (RMKI) azt a Grid-telepítést ismertette, amelyet a KFKI RMKI-nél végeztek.

A házigazda részéről Lovas Robert (MTA SZTAKI Párhuzamos és Elosztott Rendszerek Laboratórium) mutatta be a P-GRADE fejlesztőeszközt, ami egyedülálló módon magas szintű és egységes támogatást nyújt Grid alkalmazások fejlesztéséhez, megfigyeléséhez és futtatásához.

Délután három Grid hálózati fejlesztés demonstrációjára (KlaszterGrid, SzuperGrid és JiniGrid) került sor.

A szakmai nap jelentőségét elemezve kiemelhető: először fordult elő, hogy a hazai Grid fejlesztő csoportok mindegyike bemutatta a nagyközönségnek eredményeit, sőt azokat működő Griden élőben is prezentálta.

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Már több mint félmillió jegyet vásároltak a Vonatinfóval

November elejéig több mint félmillió menetjegy kelt el a jegyvásárlási funkcióval is kibővített Vonatinfó mobilalkalmazáson keresztül. Az elektronikus jegyváltás egyre növekvő népszerűsége a gyorsaság és a kényelem mellett a kedvezményeknek is köszönhető; ezáltal csaknem 750 millió forintot takarítottak meg az utasok, ugyanakkor a MÁV-START bevételei is emelkedtek.

2018. november 15. 08:41

A Columbia Pictures technológiai kiszolgálója lett az OTT-One Nyrt.

Együttműködésre lépett a Budapesti Értéktőzsdén jegyzett OTT-One és a Columbia Pictures Corporation Limited. A megállapodás értelmében Magyarországon, a Cseh Köztársaságban, a Lengyel Köztársaságban és Romániában is a magyar informatikai vállalat lesz a technológiai kiszolgálója a Sony Corporation leányvállalata induló „Sony Networks” nevű online videómegtekintő alkalmazásának.

2018. november 14. 15:13

Elkezdődött az év legnagyobb logisztikai eseménye

A Logisztika 4.0 kihívásaira és az összekapcsolt ellátási láncokban rejlő lehetőségekre fókuszál a Magyar Logisztikai, Beszerzési és Készletezési Társaság (MLBKT) éves kongresszusa, amelyet immár 26. alkalommal rendez meg a szakmai szervezet november 14. és 16. között Siófokon. Idén is több mint 600 szakember vesz részt a három napos rendezvényen, ahol 100 szakavatott előadóval lehet megvitatni a legaktuálisabb témákat és mintegy 25 kiállító standját, logisztikai újdonságait tekinthetik meg. 

2018. november 14. 12:27

Tizedannyiba kerül az önkiszolgáló call center, mint a hagyományos

Egy telefonhívás kezelésének költsége egy hagyományos call centerben átlagosan 390 és 690 Ft között mozog, ugyanakkor az automatizált hívások ennek töredékébe, 25-50 Ft-ba kerülnek – derül ki az Arenim Technologies piaci szereplők bevonásával végzett számításából. A hagyományos call centerekben kezelt hívások ráadásul folyamatosan drágulni fognak a jövőben, amit a jelentős munkaerőhiány következtében növekvő toborzási és bérköltségek magyaráznak.

2018. november 14. 11:04

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Windows 10 Professional olcsón és ingyenes kézbesítéssel

2018. november 8. 16:27

eTrends Monitor: a készpénzmentes fizetés már népszerűbb a netezők körében

2018. október 8. 10:12

Videót vetít, kezet fog, ölel, táncol a robot

2018. szeptember 21. 14:07

Mely területeken jelenti a fejlődés motorját a nyílt forráskód

2018. szeptember 19. 14:18
cloudappsportal.com