Konferencia a magyar digitális jövő kérdéseiről
„Tartalom és információs infrastruktúra" címmel műhelykonferenciát tartott ma a World Wide Web Consortium (W3C) Magyar Iroda, az MTA SZTAKI és az Axelero Internet.
A World Wide Web Consortium Magyar Iroda, az MTA SZTAKI (Magyar Tudományos Akadémia Számítástechnikai és Automatizálási Kutatóintézete) és az Axelero Internet által szervezett műhelykonferencia a digitális magyar valóság jelenlegi és a közeljövőben létrehozandó infrastrukturális rendszereit vizsgálta, elemezve a meglévő társadalmi gyakorlatot, a hálózati rendszereket és az intézményeket. Az eddigi gyakorlat szerint a kormányzati, ágazati stratégiák leginkább a digitális információhoz való hozzáférés (internet-hozzáférések száma) vagy az általános számítógép-használati képességek fejlesztéseinek irányába mozogtak, a felhasználókat azonban a tartalom érdekli leginkább. Alapvető cél tehát a digitalizálás, a digitalizált nemzeti vagyon/kultúra országos méretű technikai-technológiai hátterének megteremtése, illetve az ehhez szükséges országos, állami, intézményi, közösségi szinten jelentkező infrastruktúrák kialakítása.
Az Axelero Internet szerint az internettel foglalkozó vállalatoknál szemléletváltásra van szükség: az internetpenetráció növeléséhez a magyar nyelvű tartalmat kell fejleszteni annak figyelembevételével, hogy nem csupán a meglevő felhasználók igényeit kell kielégíteni, hanem azét a több millió emberét is, akik nem interneteznek még. Ezért támogat a vállalat minden olyan kezdeményezést, amely elősegíti a magyar tartalom és internetkultúra erősödését. Jó példa erre az Axelero Internet által kiadott [origo], Magyarország leglátogatottabb portálja, amely a rengeteg tematikus aloldal mellett idén áprilisban kiegészült egy bevásárlóközponttal, vagy a Mindentudás Egyetemének az [origo] szerkesztésében készülő internetes portálja, amely az első év alatt több mint tízmillió oldalletöltést ért el. A tartalomiparon belüli tartalomintegráció lehetőségeiről, fontosságáról beszélt Szakadát István, az Axelero Internet vezető kutatója a konferencián – előadásának mottója: "Tartalom mindenek felett, infrastruktúra mindenek alatt". Meglátása szerint az internetszolgáltatók jelenleg még domináns hozzáférés-szolgáltatói szerepe a jövőben meghaladható, és még komolyabb szerepet kell vállalniuk a hálózati kommunikáció világában, hiszen az új technikák által biztosított tartalom fontosabb és érdekesebb, mint maga az infrastruktúra. A tartalom megfelelő minőségű használatához szükséges technikai fejlesztéseket, informatikai erőforrásokat olyan módon kell az internetszolgáltatónak egybeintegrálni és infrastruktúraként felkínálni, hogy mindez láthatatlan legyen a tartalomszolgáltatók és tartalomfogyasztók számára.
Kapcsolódó cikkek
- Digitális örökség, információ-felügyelet és-tárolás, tartalomkezelés
- Fizetni vagy nem fizetni – ez itt az info-kérdés
- A kis- és középvállalatok versenyképességéért - workshop és kiállítás
- Grepton Folyamatok e-Z-ig Szakmai Konferencia
- Forum Nokia technológiai napok Magyarországon
- Systems' Day konferencia - először
- MTA és T-Mobile: újabb mobiltársadalom-kutatási kötet
- IDC: Adattár-virtualizációs és adatközpont konferencia 2007
- Marketing 2.0: üzenetek helyett dialógus
- Májusban Budapest a projektmenedzsment világ fővárosa
Színes ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Megéri-e az elektromos autózás?
Az elektromos autók használata ugyan már nem új keletű dolog, mégis még mindig nagyon megosztó témának számít. Vannak megrögzött ellenzői és szinte már vallásos áhitattal tisztelői is ennek a közlekedési eszköznek, de az igazság vélhetően valahol a kettő között lesz. Nagyban múlik ugyanis sok dolog azon is, hogy milyen felhasználói szokásaid vannak a mindennapokban. A következő cikkben azonban összegyűjtöttük az elektromos autózás néhány pozitívumát.
Mire jók a chatbotok?
Éjjel-nappal elérhető chates ügyfélszolgálatot fenntartani igen költséges. A legtöbb weboldal számára nem is érné meg. Van azonban egy módszer, amivel jelentősen lehet növelni a felhasználói élményt, mégpedig chatbot használatával.
Hogyan válassz szoftverfejlesztő céget 5 lépésben?
Ha jelentős tőkét, erőforrásokat és időt fektetsz be egy szoftverfejlesztési projektbe, akkor egyáltalán nem mindegy, hogy milyen cégnek szervezed ki az adott feladatot.
Hát persze hogy dráma!
A Super Bowl reklámjai kapcsán szinte minden évben születik egy cikk Amerikában élő és dolgozó barátunk, Horváth Laci tollából, az idén azonban a marketing mellett szó esik az izgalmakról és a bírókról is...
Digitalizáció a KKV-knál - ahogy a mesterséges intelligencia látja
Manapság mindenki mindenről a ChatGPT-t kérdezi meg, úgyhogy - gondoltam - mi is kipróbáljuk, megnéztük, hogy milyen hírt írna a mesterséges intelligencia arról, hogy hol tart a digitalizáció Magyarországon a kis- és középvállalkozásoknál. Íme: