Folyamatosan bővül a hazai e-sport

forrás: Prím Online, 2020. június 20. 16:12

Az e-sport iparág évről évre növekszik Magyarországon, 2020-ban 540 ezer fő az e-sport közösség bázisa, melynek piaca közel 42 milliárd forintos forgalmat generál. A sport területhez való kapcsolódás is erősödik, egyre nagyobb az igény a sportklubok csatlakozására - derült ki az eNET, az Esport1 és az Esportmilla immár negyedik alkalommal elkészített, közös e-sport kutatásából.

Jelenleg a felnőtt lakosság 61%-a, összesen mintegy 3,8 millió fő játszik videojátékokat idehaza. 2020-ra 540 ezer főre nőtt azon játékosok száma, akik e-sport játékokkal játszanak, maguk is versenyzők, vagy részt vettek már offline e-sport rendezvényen Magyarországon. Ez a szám 28%-os növekedés a korábbi évekhez képest. Hétközben a hardcore gamerek átlagosan 3 és fél órát töltenek játékkal, míg hétvégén akár 6 óránál többet is játszanak.

 

42 milliárd forint a hazai e-sport forgalom

Az e-sporthoz köthetően 42 milliárd forintot költöttek az emberek az elmúlt évben. Az e-sport ágazat forgalmának összesítésében a következő területek szerepelnek: a videojáték vásárlásra fordított összeg (10,5 milliárd forint), a játékokhoz kötődő hardver és periféria vásárlás (23,2 milliárd forint), a játékban való költés (6,5 milliárd forint) és a játékokhoz kapcsolódó vásárlások, mint például ajándéktárgyak, logózott termékek forgalma (1,6 milliárd forint). 

 

A platformok eloszlása szerint PC-n a játékosok 84%-a, laptopon 27%, okostelefonon 24%, míg konzolon 20%-a szokott játszani. A versenyszerű videojátékos tartalmak köre tovább bővült: e-sport mérkőzések, vlogok, játékmenet videók, legszebb pillanatok, oktatóvideók egyaránt vonzzák a játékosokat, ezek közül az e-sport mérkőzések a legnépszerűbbek, a játékosok 75%-a szokott nézni ilyen tartalmakat.

 

A legnépszerűbb játékok továbbra is a League of Legends és a CS:GO. Előbbivel a játékosok kétharmada, utóbbival felük játszik rendszeresen. A harmadik helyen kezd hozzájuk felzárkózni a  PUBG, aminek a megjelenésétől számított 4 év alatt sikerült leköröznie a Rainbow Six Siege-t és a Hearthstone-t. 

 

www.futuresplatform.com
 

 

Az e-sport és a sport megférnek egymás mellett

Az e-sportban érintettek 75%-a szokott sportolni szabadidejében. Állóképességi sportokat (futás, úszás stb.) 45%-uk űz, 35%-uk jár edzőterembe, 30%-uk pedig focizik. A sportklubok szerepe is nőhet, ugyanis a jelenleg is e-sport versenyzők, valamint az e-sport versenyzőnek készülők 63%-a szívesen csatlakozna egy sportklub e-sport szakosztályához, 29%-uk még bizonytalan, de nem zárkózik el előle, ami azt mutatja, hogy jelentős igény van a tradicionális sportszervezetek jelenlétére is.

 

Röviden a felmérés hátteréről: Az eNET 2017 fő, 16 éves vagy annál idősebb gamer bevonásával, 2020 februárjában végezte a kutatást. A kérdőív az Esport1.hu közreműködésével, a közösségi médiában, valamint játékos és szervezeti oldalakon került megosztásra.

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

12 millió eurónyi beruházás a Schneider Electricnél

Összesen mintegy 12 millió eurónyi beruházást valósított meg az idei évben magyarországi gyáraiban és logisztikai központjában a Schneider Electric. A fejlesztések keretében többek között modernebb gyártósorokat állított üzembe a cég, illetve bővítette gyöngyösi telephelyét.

2020. december 3. 19:55

Európai szinten készít stratégiát a digitális készségek oktatásáról a Codecool

2020. december 2-án virtuális nyitóülésen hirdették ki az Európai Szoftverkészség-fejlesztési Szövetség (ESSA) megalakulását. A 26 ágazati partner – köztük a Codecool Programozóiskola – együttműködésével létrejövő szövetség célja az új európai szoftverkészség-fejlesztési stratégia és szakképzési tanterv kidolgozása és végrehajtása. A szövetség így kívánja kezelni az európai szoftverágazat munkaerőhiányát, mely visszafogja az infokommunikációs szektor növekedését.

2020. december 3. 19:16

Így kerülje el az online karácsonyi lidércnyomást

Soha nem volt még ilyen adventünk, mint idén. Amit csak lehet, a neten keresztül intézünk a karácsonyi készülődéshez, hogy minél kisebb egészségügyi kockázatnak tegyük ki magunkat és szeretteinket. Ezzel azonban erősödik az online térben érezhető fenyegetés, hiszen a kiberbűnözők a nagy számú tranzakciókban rejlő lehetőségeket kihasználva a megszokottnál is intenzívebben támadják a vállalatok és webshopok rendszereit. Jó hír, hogy a Micro Focus szakértői szerint előzetes felkészüléssel és automatizálással mérsékelhetőek a veszélyek.

2020. december 3. 17:49

100GB 500 forintért a decemberi hétvégékre és karácsonyra a Telenortól

Az ünnepi videohívásokhoz, közös online beszélgetésekhez és az adventi készülődéshez biztosít kedvező áron nagy mennyiségű mobilnetet a Telenor lakossági számlás és kártyás, valamint flottás és kisvállalkozói ügyfeleinek. Egyszeri 100 GB belföldi mobilnet most ünnepi kedvezménnyel mindössze 500 forintért vásárolható meg a decemberi hétvégékre, valamint karácsony idejére.

2020. december 3. 16:22

Rajtol az Antenna Hungária új VoD szolgáltatása

A 100%-os hazai tulajdonban lévő Antenna Hungária 2020. december 3-án indítja új VoD szolgáltatását. Az online médiatartalmak ezentúl televíziós előfizetés nélkül is elérhetők, és bármilyen eszközön megtekinthetők, internet megléte mellett. A mindigTV GO Videótár havi előfizetési díja 1.199,- Ft.

2020. december 3. 14:53

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Ismét lehet pályázni a Magyar Innovációs Nagydíjra

2020. december 1. 14:57

Hazánkban elsőként továbbított röntgenfelvételt egy diák 5G-n keresztül

2020. november 24. 12:01

A virtuális térben is nagyszabású startup találkozót szervezett a Hiventures

2020. november 21. 10:18

Robbanhat itthon év végén az e-kereskedelmi forgalom

2020. november 12. 15:52
online sportfogadás