Már külföldön is terjeszkednek a nagy hazai e-kereskedők
forrás: Prím Online, 2014. január 20. 10:19
Jelentősen bővült a múlt évben a hazai e-kereskedelmi piac legnagyobb szereplőinek forgalma, az adatok alapján elérkezett itthon is az online vásárlás korszak. Az Extreme Digital az első félévben Szlovéniában és Bulgáriában folytatja a terjeszkedést, de a külföldi megjelenés szerepel a Játéknet.hu távlati tervei között is - írja a világgazdaság.hu.
A múlt évben 21 milliárd forintos árbevételt ért el az Extreme Digital Zrt., ez közel 40 százalékkal több, mint egy évvel korábban – tudta meg a lap Várkonyi Balázstól, a társaság vezérigazgatójától. A látványos növekedésben meghatározó szerepet játszott az online értékesítés, a 16 milliárd forintos magyarországi forgalom mintegy 55-60 százaléka már ebből a forrásból származott. A cég hazai bevétele 30 százalékkal nőtt, míg a külföldi piacokon – Szlovákiában, Csehországban, Romániában és Horvátországban, ahol tavaly jelentek meg – nagyobb mértékű volt a fejlődés.
Az előzetes adatok szerint 1,4 milliárd forintos árbevételt ért el a múlt évben a Játéknet.hu Webáruház, ez mintegy 40 százalékos növekedést jelent 2012-höz képest – közölte Bognár Ákos, a cég egyik alapítója és vezetője.
A legnagyobb hazai online játékáruház vezetője szerint komoly átrendeződés figyelhető meg a piacon a hagyományos, offline üzletek forgalmának egyre nagyobb részét viszik el az internetes boltok. Bognár Ákos szerint a magyarországi online játékkereskedelmi piac 4-5 milliárd forintos lehet.
Végleges adatok ugyan csak május környékén lesznek, de néhány nagy szereplő megjelenése – tavasszal a Tesco, az év végén pedig az eMAG –, és az online vásárlás növekvő népszerűsége nyomán akár a vártnál jóval nagyobbat is nőhetett a piac.
Az előzetes adatok szerint 1,4 milliárd forintos árbevételt ért el a múlt évben a Játéknet.hu Webáruház, ez mintegy 40 százalékos növekedést jelent 2012-höz képest – közölte Bognár Ákos, a cég egyik alapítója és vezetője.
A legnagyobb hazai online játékáruház vezetője szerint komoly átrendeződés figyelhető meg a piacon a hagyományos, offline üzletek forgalmának egyre nagyobb részét viszik el az internetes boltok. Bognár Ákos szerint a magyarországi online játékkereskedelmi piac 4-5 milliárd forintos lehet.
Végleges adatok ugyan csak május környékén lesznek, de néhány nagy szereplő megjelenése – tavasszal a Tesco, az év végén pedig az eMAG –, és az online vásárlás növekvő népszerűsége nyomán akár a vártnál jóval nagyobbat is nőhetett a piac.
forrás: világgazdaság.hu
Kapcsolódó cikkek
- A magyarok a legkonzervatívabbak az online vásárlás terén
- A rezsicsökkentés miatt webshopot indított a Prímagáz
- FEOSZ: a webáruházak többsége nem ad megfelelő tájékoztatást az elállási jogról
- Meghódítja-e az okostelefon az online vásárlást?
- Töretlen az online kereskedelem növekedése Kínában
- Tények és tévhitek az online vásárlással kapcsolatban
- A NAV figyeli az internetes hirdetéseket is
- Közösen adnak kedvezményeket a legnagyobb e-kereskedők
- Megháromszorozódott az interneten vásárlók száma Szlovákiában
- Vonakodnak a hazai kkv-k a webes értékesítéstől