8 éves csúcson az online kiskereskedelmi forgalom
Elemzők szerint az online vásárlás bővülése is hozzájárult ahhoz, hogy 8 éves csúcsot döntött márciusban a kiskereskedelmi forgalom növekedése.
A Híradónak nyilatkozó Németh Ferenc arról beszélt, hogy rendszeresen rendel az internetről, mert kényelmes, egyszerű és gyors. Az elmúlt években folyamatosan nőtt az internetes vásárlások száma és nagysága is. Míg 2010-ben csak 50 milliárd forint körül volt az online forgalom, addig tavaly már meghaladta a 200 milliárdot is, ez negyven milliárddal volt több, mint 2012-ben.
A bevásárlóközpontokban működő üzletek többsége is elérhető már az interneten. Az ugrásszerű online forgalomnövekedés miatt döntenek úgy a kereskedő- és szolgáltató cégek, hogy boltjuk mellett saját webáruházat is létrehoznak. A netes vásárlások a teljes kiskereskedelmi forgalom 3 százalékát teszik ki.
Az új generáció számára már természetes a netes rendelés, a kereskedők ezért arra számítanak, hogy a következő években a teljes forgalom legalább tíz százaléka a weben keresztül bonyolódik majd.
Az interneten a számítástechnikai és szórakoztató elektronikai eszközök, a könyvek, a játékok, a ruhák és kozmetikai termékek a legkeresettebbek. Az Országos Kereskedelmi Szövetség főtitkára szerint a jövőben tovább bővül a webáruházakban keresett termékek köre. Vámos György a Híradónak azt mondta: ezzel az online csatorna szerepe a kiskereskedelemben is meghatározó lesz.
Elemzők szerint az online vásárlás bővülése is hozzájárult ahhoz, hogy nyolc éves csúcsot döntött márciusban a kiskereskedelmi forgalom növekedése. Az év harmadik hónapjában 8,3 százalékkal költöttek többet az emberek a boltokban, mint egy évvel korábban.
hirado.hu
Kapcsolódó cikkek
- A magyarok a legkonzervatívabbak az online vásárlás terén
- A webáruházak többsége növelte forgalmát tavaly
- Az eOptika.hu az Év Internetes Kereskedője 2014-ben
- eNET: várakozáson felül teljesített a hazai online kiskereskedelem
- A Pannon Szoftver 110 milliós beruházással fejleszt online kereskedelmi rendszert
- Mit tartogat a Google Shopping doboz a hazai e-kereskedelmi piac számára?
- Az online vásárlások növekedésére számít a Paypal
- A webes értékesítés legújabb trendjei
- Szervezeti átalakulás az e-kereskedelmi guru, Allegro Groupnál
- A webáruház új trendjei
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Z-generáció tudja milyen munkahelyet szeretne
Az önérvényesítés, a munkahelyi környezet, az anyagiak, a társas kapcsolatok, valamint a kreativitás, illetve a szellemi ösztönzők azok a legfőbb munkaértékek, amelyek a STEM pályára lépő Z-generációs fiatalok számára meghatározóak a leendő munkahelyük kiválasztásában és az ottani megmaradásukban – derül ki a Becsei Lilla pályaorientációs szakember friss, országos, reprezentatív kutatásából, amit az Együtt a Jövő Mérnökei Szövetséggel együttműködésben készített el a 12. osztályos magyar tanulók körében.