8 éves csúcson az online kiskereskedelmi forgalom
Elemzők szerint az online vásárlás bővülése is hozzájárult ahhoz, hogy 8 éves csúcsot döntött márciusban a kiskereskedelmi forgalom növekedése.
A Híradónak nyilatkozó Németh Ferenc arról beszélt, hogy rendszeresen rendel az internetről, mert kényelmes, egyszerű és gyors. Az elmúlt években folyamatosan nőtt az internetes vásárlások száma és nagysága is. Míg 2010-ben csak 50 milliárd forint körül volt az online forgalom, addig tavaly már meghaladta a 200 milliárdot is, ez negyven milliárddal volt több, mint 2012-ben.
A bevásárlóközpontokban működő üzletek többsége is elérhető már az interneten. Az ugrásszerű online forgalomnövekedés miatt döntenek úgy a kereskedő- és szolgáltató cégek, hogy boltjuk mellett saját webáruházat is létrehoznak. A netes vásárlások a teljes kiskereskedelmi forgalom 3 százalékát teszik ki.
Az új generáció számára már természetes a netes rendelés, a kereskedők ezért arra számítanak, hogy a következő években a teljes forgalom legalább tíz százaléka a weben keresztül bonyolódik majd.
Az interneten a számítástechnikai és szórakoztató elektronikai eszközök, a könyvek, a játékok, a ruhák és kozmetikai termékek a legkeresettebbek. Az Országos Kereskedelmi Szövetség főtitkára szerint a jövőben tovább bővül a webáruházakban keresett termékek köre. Vámos György a Híradónak azt mondta: ezzel az online csatorna szerepe a kiskereskedelemben is meghatározó lesz.
Elemzők szerint az online vásárlás bővülése is hozzájárult ahhoz, hogy nyolc éves csúcsot döntött márciusban a kiskereskedelmi forgalom növekedése. Az év harmadik hónapjában 8,3 százalékkal költöttek többet az emberek a boltokban, mint egy évvel korábban.
hirado.hu
Kapcsolódó cikkek
- A magyarok a legkonzervatívabbak az online vásárlás terén
- A webáruházak többsége növelte forgalmát tavaly
- Az eOptika.hu az Év Internetes Kereskedője 2014-ben
- eNET: várakozáson felül teljesített a hazai online kiskereskedelem
- A Pannon Szoftver 110 milliós beruházással fejleszt online kereskedelmi rendszert
- Mit tartogat a Google Shopping doboz a hazai e-kereskedelmi piac számára?
- Az online vásárlások növekedésére számít a Paypal
- A webes értékesítés legújabb trendjei
- Szervezeti átalakulás az e-kereskedelmi guru, Allegro Groupnál
- A webáruház új trendjei
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.