Ötéves terv az internetes forradalom gyorsítására Japánban
A bizottság másik gondja, hogy Japánban több mint hétszáz jogszabály akadályozza az elektronikus kereskedelem fejlődését. A stratégák legelső javaslata, hogy e szabályok felülvizsgálatát és a kereskedelem liberalizálását már most a parlament őszi ülésszakának napirendjére kell tűzni. A konkrét tervvel és a beruházási igényekkel még az év vége előtt jelentkezik a bizottság.
Japánban a háztartások 11 százaléka fér hozzá a világhálóhoz; az Egyesült Államokban ez az arány 37 százalék. Japánban a helyi hívási tarifák miatt drága a vezetékes telefonkapcsolat internethasználatra, miközben az Egyesült Államokban az ilyen hívások majdnem ingyenesek - emlékeztetett a Reuters hírügynökség. Júliusban a japán kormány engedett az amerikai nyomásnak, beleegyezve, hogy két év alatt 20 százalékkal csökkentik azt a kapcsolási díjat, amelyet a külföldi távközlési cégek fizetnek a japán országos távközlési vállalatnak, az NTT-nek.
A drótnélküli szolgáltatások viszont jól fejlődnek Japánban. Az NTT mobilszolgáltató leányvállalata, a Docomo létrehozta internetbarát mobiltelefon használóinak száma már több mint tízmillió. Ebben a technológiában, szakértők szerint, Japán két évvel megelőzi az Egyesült Államokat és Európát.
Kapcsolódó cikkek
- Egyre kevésbé figyelünk a veszélyekre
- Az osztrákok többsége nem tudja elképzelni életét mobil nélkül
- A magyar internetezők 45 százaléka vásárolt már on-line
- Internet: az Uniós átlag még messze van
- Románia - megkétszereződött tavaly a laptopok eladása
- Magyar információs társadalom: jelentés az elmúlt egy évtizedről
- A magyar internet-használók eltérnek a nemzetközi trendektől
- Ötödével bővült az amerikai online kereskedelem
- Az internetezők többet és körültekintőbben költenek
- Újabb négy település előtt nyílt meg a digitális világ