Nemzetközi díjat nyert a Drukka Digitals
Rangos díjat söpört be a Drukka Digitals a németországi Digital Health Challenge elnevezésű nemzetközi egészségtechnológiai versenyen. Az iparág egyik legnevesebb európai hackathon-ján a magyar a csapat elnyerte a legjobb prototípusért járó díjat a demenciában szenvedők életét megkönnyítő okos otthon megoldással.
A Digital Health Challenge a kontinens egyik legelismertebb szakmai versenye, ahová a legjobb digitális szakemberek gyűltek össze, hogy előre meghatározott egészségügyi kihívásokra valós, a mindennapi életben alkalmazható innovatív, digitális megoldásokat dolgozzanak ki az iparág neves képviselőinek részvétele és értékelése mellett. A háromnapos esemény fókuszában idén a digitalizáció és az adatelemzés egészségügyre gyakorolt hatása állt.
Applikáció és LED fények segítenék a demenciában élőket
A résztvevők négy kategóriában választhattak kihívást, a Drukka Digitals egy olyan okos otthon kialakítására vállalkozott, amely a demenciában szenvedők és családjaik életét teszi könnyebbé, biztonságosabbá.
A demencia a memória és emlékezőképesség károsodásával jár, amely közvetlen veszélyeket okozhat a háztartásban. A versenyen a Drukka Digitals ezért egy olyan okos megoldás kidolgozását állította a középpontba, amely állandó emlékeztetőket küld a betegnek azokról a feladatokról, amelyeket nem felejthet el, például kikapcsolni a sütőt, vagy bezárni a bejárati ajtót. A veszélyesnek ítélt helyeken elhelyezett bluetooth beaconok egy applikáción keresztül küldenek értesítést a beteg számára az elvégzendő feladatról, és amennyiben nem reagál, először LED fényekkel, majd a gondozó értesítésével segíti a veszély elkerülését a megoldás.
A termék és az üzleti modell bemutatását követően a Drukka Digitals által kidolgozott megoldás elnyerte kategóriájában a legjobb prototípusért járó díjat.
„Azért a demenciával élő beteget választottuk, mert jelenleg körülbelül 50 millió ember él a világon demenciával, és minden évben körülbelül 10 millió új beteget diagnosztizálnak a betegséggel, tehát sokakat érint a probléma. A prototípus, amit a versenyen elkészítettünk valódi időben teljesen működőképes volt, de emellett készítenünk kellett egy üzleti tervet is, amely három különböző csomagot foglalt magába: basic, intermediate és pro, melyek egyre több és több funkcióval bírtak, hogy ahogy a beteg állapota rosszabbodik a rendszert lehetséges legyen hozzá igazítani”– mondta el Molnár Noémi, a Drukka Digitals projekt menedzsere.
„Amellett, hogy a versenyen rengeteg tapasztalatot és szakmai tudást szereztünk az egészségügy digitalizációs lehetőségeiről, azt is sikerült megmutatnunk mennyire adaptívan tudunk egy igényes és üzletileg is jól működő terméket létrehozni rövid idő alatt” – tette hozzá Kakucsi Zsuzsanna, UX designer.
Kapcsolódó cikkek
- AZ ABB Robotika a jövő kórházához fejleszt megoldásokat
- A Fujitsu MI-alapú technológiával automatizálja az orvosi szövegek kódolását
- Mesterséges intelligenciával felszerelt MR készüléket adtak át a Városmajorban
- Magyar szebészeti világújdonság
- Életet menthetett a magyar egészségügyi startup
- A 2020-as a Sony World Photography Awards új kategóriája a környezetvédelemre hívja fel a figyelmet
- Újabb kísérlet energia-hatékonysági rekordok felállítására a Shell Eco-marathonon
- A Vodafone és az ESL útjára indítja a világ első nemzetközi 5G mobil e-sport tornáját
- Jöhet a láthatatlan pénztárca
- 100 db WIWE készülék került ki kardiológiákra
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Stratégiai összefogás az AWS és a Deloitte közt
Több éves, átfogó, stratégiai együttműködésbe kezdett a világ legnagyobb vezetési tanácsadó cége, a Deloitte, valamint a világ legnagyobb nyilvános felhőszolgáltatója, az Amazon Web Services (AWS). A kooperációjuk célja, hogy felgyorsítsák a vállalatok digitális transzformációját, az üzleti műveleteik felhőbe terelésével felkészítsék őket az egyre élesedő versenyre, valamint maximalizálják számukra a felhőalapú technológia üzleti előnyeit.
Cégmarketing trendek – 2024. Legyünk jelen egyszerre mindenhol!
Legyünk ott mindenhol! Ez a jelszava mostanában a cégeknek. Mindenütt látszódni, hallatszódni kell, hogy a nagy kommunikációs zajban észrevegyenek. A PP Konferenciaközpont és a BKIK „Cégmarketing trendek – 2024 Legyünk jelen egyszerre mindenhol!” című, május 30-án megrendezendő hibrid konferenciájának előadói választ adnak arra, hogy hogyan juttassuk el üzeneteinket a vevőinknek a rendkívül felpörgetett, zajos online és offline térben 2024-ben.
Elkészült az egyedülálló hazai AI-kutatás
A mesterséges intelligencia térnyerése egyaránt kelt izgalmat és aggodalmat a cégvezetők körében. Vajon mekkora tudással rendelkeznek a mindent elsöprő technológiával kapcsolatban? Elkészült Magyarország átfogó AI&Leadership kutatása, hogy hiteles- és valós képet kapjanak egymásról is a vállalatirányítók.
Együttműködési megállapodást kötött a magyar kormány, a Yettel és a CETIN
A magyarországi digitalizáció fejlesztését szolgáló együttműködést közös nyilatkozatban erősítette meg a kormány, a Yettel Magyarország Zrt. és a távközlési infrastruktúraszolgáltató CETIN Hungary Zrt. A megállapodásban foglaltak szerint a vállalatok 2024-2028 között legalább 72 milliárd forint értékű mobil hálózatfejlesztési beruházást hajtanak végre.