Romlott a helyzet, a magyar szinglik magányosabbak
Eltelt egy újabb év a világjárvány árnyékában, de 2021 második felétől az oltásnak köszönhető újranyitás miatt kicsit fellélegezhettek az egyedülállók is és újra merészebben vághattak bele a társkeresésbe. De vajon az, hogy több esélyük volt a személyes kapcsolatépítésre, enyhítette a magány érzését? Elégedettebbek a magyar szinglik az életükkel a párkapcsolati státuszuktól függetlenül? A Randivonal.hu társkereső oldal ismét elkészítette kérdőíves felmérését, hogy kiderüljön, 2021-ben hogyan érezték magukat a párjukat kereső egyedülállók. A közel 2200 beérkezett válasz alapján úgy tűnik az időszakos bezárkózás nem okozott teljesen maradandó károkat.
Az egyik szemünk sír, a másik nevet
A társkeresők aktuális boldogsági indexe a 2020-as évhez képest 4 százalékot zuhant és úgy tűnik jobban elzárkóztunk egymástól, ugyanis 2021-ben közel 10 százalékkal többen érezték úgy, hogy nincs kivel beszélniük. Ugyanakkor a helyzet nem teljesen reménytelen, sőt!
Minden második egyedülálló nem érzi magát boldogtalannak amiatt, hogy egyedül kell megélnie a hétköznapokat. Továbbra is a Vas megyei társkeresőkre jellemző ez főként, illetve a kisebb településen élők sem érzik egyáltalán boldogtalannak magukat egyedülállóként.
A nemek tekintetében viszont továbbra is a férfiaknak megterhelőbb az egyedüllét és őket zavarja jobban, ha nincs kivel beszélniük, főleg a 30 alatti korosztály kétharmadát feszélyezi ez.
Habár az egyedüllétet 10-ből 6 társkereső többnyire jól viseli, legalább ennyiüknek hiányzik a társasági élet, főleg a 30-40 éves korosztálynak. A tavalyi kutatásban még a 30 év alatti korosztályt érintette inkább a társasági élet kimaradása, ám hosszú távon úgy tűnik az Y generációra volt nagyobb hatással az elszigeteltség.
A szociális elzártság következményei
Az elszigeteltség viszont inkább erősítette a kapcsolatokat és a kitöltők közel 70 százalékának van kihez fordulnia, akár örömről, akár bánatról legyen szó. Egyedül a kisebb településeken élőknél alacsonyabb ez az arány.
A felmérés megerősítette a korábbi év eredményét és továbbra is a 30 alatti férfiak tűnnek a legsérülékenyebbnek kötődés szempontjából, mert ők azok, akik a legkevésbé érzik közel magukat valakihez. Ráadásul éppen ebből a korosztályból főként az általános iskolát végzettek érzik úgy, hogy társas kapcsolataik felszínesek, emiatt ők különösen ki vannak éhezve a társaságra.
A legmagányosabb megye idén Tolna lett, ugyanis a megyében élő, kérdőívet kitöltő egyedülállók több mint kétharmada érzi magát magányosnak.
Társas kapcsolatok alakulása
Örömteli dolog, hogy a legutolsó karantén időszak óta a kapcsolattartás kevésbé sérült és a társkeresőknek csupán negyedét zavarja, hogy visszahúzódó személyisége miatt nem tud annyi kapcsolatot építeni, barátságokat kötni, mint szeretne. Az egyedülállók döntő többsége nem érzi úgy, hogy a környezete, meglévő társas kapcsolatai törést szenvednének és kimaradna valamiből.
Mindemellett továbbra is kijelenthetjük, hogy minél idősebb valaki, annál könnyebben békél meg a magánnyal, és látszólag jobban megtalálja a módját, hogy az egyedüllétet boldogsággal élje meg. Belső statisztikáink szerint az idősebbek is nyitottan fordulnak az online társkeresés felé, hiszen társat keresni is csak akkor lehet hatékonyan, ha a társra vágyó önmagával is békében él.
Kapcsolódó cikkek
- Randizna egy oltott az oltatlannal?
- Az egyedülállók negyede még igazán hisz a nagy Ő-ben!
- A két ember közti kémiát méri egy új párkereső szolgáltatás
- Kívánhat-e egy társkereső oldal sok terhességi tesztet?
- A gyermeküket egyedül nevelő szülők felé nyit a Randivonal cégcsoport
- Új online társkereső indult romáknak
- Kutatás: mire vágynak a magyarok az ágyban
- Elkészült az ország legfrissebb randitérképe
- A nők sokkal kritikusabbak a másik kinézetét illetően
- Hamis profilok és kibercsalók
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Seco honlapja az ügyfelek kezébe adja a hatékonyság erejét
A Seco weboldala új, úttörő funkcióval bővül, amely segítségével az ügyfelek azonnal összehasonlíthatják a rendelkezésre álló lapkákat, így gyorsan megtalálhatják és megrendelhetik a jelenlegi szerszámaiknak megfelelő, illetve az azoknál akár kiválóbb cseretermékeket a Seco kínálatából.
Magyar klíma-körkép: a többség klíma nélkül várja a kánikulát
A magyarok 67 százalékának nincs otthon klímája, legnagyobb arányban ventilátorral hűtenek a nyári melegben. Akik mégis vásárolnak, azok egyértelműen az ár és az energiafogyasztás alapján hozzák meg a döntésüket – derül ki a Hisense friss reprezentatív kutatásából.
Stratégiai összefogás az AWS és a Deloitte közt
Több éves, átfogó, stratégiai együttműködésbe kezdett a világ legnagyobb vezetési tanácsadó cége, a Deloitte, valamint a világ legnagyobb nyilvános felhőszolgáltatója, az Amazon Web Services (AWS). A kooperációjuk célja, hogy felgyorsítsák a vállalatok digitális transzformációját, az üzleti műveleteik felhőbe terelésével felkészítsék őket az egyre élesedő versenyre, valamint maximalizálják számukra a felhőalapú technológia üzleti előnyeit.
A SteelSeries bemutatja a fehér színű Arctis Nova Pro sorozatot
A SteelSeries, a gaming kategóriában legtöbbet díjazott Arctis audiótermékek megalkotója, az eredeti esport márka, amely egyesíti a gaminget a kultúrával, ma bemutatta a díjnyertes Arctis Nova Pro sorozatú headset vadonatúj fehér változatát.
Cégmarketing trendek – 2024. Legyünk jelen egyszerre mindenhol!
Legyünk ott mindenhol! Ez a jelszava mostanában a cégeknek. Mindenütt látszódni, hallatszódni kell, hogy a nagy kommunikációs zajban észrevegyenek. A PP Konferenciaközpont és a BKIK „Cégmarketing trendek – 2024 Legyünk jelen egyszerre mindenhol!” című, május 30-án megrendezendő hibrid konferenciájának előadói választ adnak arra, hogy hogyan juttassuk el üzeneteinket a vevőinknek a rendkívül felpörgetett, zajos online és offline térben 2024-ben.