Hogyan marketingezzünk a választási kampány idején?
Politikai kampányidőszakban a cégeknek jelentős reklámzajjal kell megküzdeniük. Ahhoz, hogy az emberek figyelméből nekik is jusson, különös gonddal kell megtervezniük marketingstratégiájukat erre a pár hétre. A politikai pártok reklámokra való költése ilyenkor egy átlagos év legerősebb hónapjainak – november és december – szintjére pörgeti fel a reklámpiacot, meghaladja a teljes magyar online hirdető vállalkozó közösség kampányainak mértékét.
Az emberek elérése ebben a periódusban drágább a Facebook-on és a YouTube felületén, azonban Google Ads-ben nem okoz jelentős változást, mivel ott kifejezetten kulcsszavakra történik a hirdetés. Ebben az esetben legfeljebb az egy kattintásra jutó költség növekedhet.
„Mind a plakát, mind a rádió és a televízió fix reklámhellyel rendelkezik, ezért kiemelten megjelenhet mindhárom területen a hiány. Van párt, amelyik akár 3-4 egymás melletti plakátot is megvásárol, ami az ország teljes területén több tízezer hirdetési felületet is érinthet. Szerencsére az online tér lehetőségei kevésbé korlátozottak, hirdetési hely van bőven, csupán az egy látogató weboldalra történő átterelésének a díja magasabb az év ezen időszakában” – ismertette Berta Gergő, marketing szakértő, a Maximum Business Web és Marketing ügynökség ügyvezetője, tulajdonosa.
Berta Gergő
Tűnjünk ki, költsük el hasznosan a marketingbüdzsét!
A 2022-es év a videó marketing éve, ez a TikTok forgalmi adatai alapján is jól látható. Fontos szem előtt tartani, hogy az emberek 85%-a hang nélkül nézi a videókat, ezért szükséges, hogy mindent feliratozzunk. Egy videóban az első 10mp fogja meg a látogatót, így elengedhetetlen, hogy az ütős legyen, és akármennyi is a mondanivalónk, semmiképpen ne legyen hosszabb 2-3 percnél. Ha ezekre fókuszálunk, ugyanaz a hirdetés akár 30-40%-kal is eredményesebb lehet, mint a sima, képes-grafikás kampányok.
„Manapság teret hódít a 360 fokos marketing. Nem csak Facebook és Google hirdetésekben kell gondolkodnunk, hanem aktívabb, e-mail marketingben, offline elemekben és kereső optimalizálásban (SEO) is működnünk kell” – hívta fel a figyelmet a szakember.
Berta Gergő azt is elárulta, hogy az idei év nagy fejlesztése a Facebook esetében az úgynevezett „konverziós API", melynek használata egyre fontosabb lesz a jövőben.
„Ennek lényege oda eredeztethető vissza, amikor a Facebook hirdetéseket szabályozta az IOS operációs rendszer és az azt használók. Ennek segítségével pontosabbak lesznek a remarketing célzások (újrahirdetés azoknak, akik már egyszer találkoztak a weboldalunkkal vagy valamelyik hirdetésünkkel) és a hasonmás célközönségek (akik hasonlítanak ahhoz a célközönséghez, akiknek hirdetni akarunk) elérése is. Még nagyobb fókuszt kap a megfelelő elhelyezések kiválasztása és a célzások minél pontosabb beállítása” – tette hozzá a marketing szakértő.
Ne húzzuk be a féket!
A reklámzaj megnövekedése által okozott kihívás semmiképpen sem szabad, hogy elrettentsen, saját céljaink elérése érdekében végzett munkánkat megtorpanásra kényszerítse. Sőt! Marketingtevékenységünk kismértékű átalakításával könnyedén és eredményesen vehetjük az akadályokat.
„Mindenképpen azt tanácsolom, hogy a vállalkozások bízzák szakemberre a kampányaikat, hogy a megváltozott reklámközeg és a dráguló hirdetések mellett is hatékonyak tudjanak maradni. Hozzáértő segítségével a hirdetéseiket tudatosan tudják felépíteni, hogy minél erősebb garanciával hozhassanak új megrendeléseket 360 fokos marketing, eladásösztönző weboldal, webáruház, videó kampányok és a közösségi média felületek minél teljesebb körű kihasználása révén” – avatott be Berta Gergő, a Maximum Business Web és Marketing ügynökség vezetője.
Kapcsolódó cikkek
- Rekordszintű bevételnövekedést hozott az Euronicsnak a pandémia alatt bevezetett Emarsys
- Jövőre eltörlik a sütiket, új megoldások után kell nézni
- A nők valódi vágyait semmibe veszik a reklámok
- 2022 is az e-kereskedelem éve lesz
- Lehet-e 2022 az egyensúlykeresés éve?
- Ne jusson a marketingtervezés az újévi diéták sorsára!
- Ez a három újdonság határozza meg az online marketinget 2022-ben
- Három éves lemaradásban vagyunk Amerikához képest az online marketingben
- Egy Facebook-letiltás átlagosan 1,2 millió forintos kárt okoz a kkv-knak
- Hogyan befolyásolnak az internetes reklámok?
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Bemutatták a jövő Yettel üzleteit
Budapesten, Belgrádban és Szófiában egyidőben mutatták be, hogyan alakulnak majd át a jövő Yettel üzletei. Az új koncepció nemcsak az üzletben eltöltött időt, hanem bizonyos esetekben az odavezető utat is újraértelmezi. A cseh Bratka tervezőiroda rendhagyó ötleteit a magyar szakemberek elsőként a KÖKI Bevásárlóközpontban valósították meg úgy, hogy a középpontban a közvetlenség és az akadálymentesítés új szintje áll.
Az ABB az elektrifikációra és automatizálásra összpontosít a márka újrapozicionálásával
Az ABB bemutatja új márkapozicionálását: “We help industries outrun – leaner and cleaner” („Segítünk az iparágaknak, hogy túlszárnyalják korábbi eredményeiket – gazdaságosabban és tisztábban működve”), ezzel megerősítve a vállalat fejlődésének következő fázisát, mint az elektrifikáció és automatizálás vezetője a sikeres átalakulási időszak után. Az új szlogen azt fejezi ki, amiről az ABB ismert szeretne lenni ügyfelei körében.
Az AI segítségével teszi hatékonyabbá az energetikai rendszerek felügyeletét a Ganz
Új, mesterséges intelligencia alapú szakértői megoldást fejlesztett ki a Ganz Transzformátor- és Villamos Forgógépgyártó Kft. A Ganz Intelligent Solutions Expert System a villamosenergia-ipari eszközök, különösen teljesítmény transzformátorok, motorok és generátorok állapotfelméréséhez, diagnosztikájához és karbantartás ütemezéséhez nyújt digitális megoldást.