Minden harmadik szlovák használ internetes banki szolgáltatásokat
Öt év alatt csaknem háromszorosára nőt az internetes banki szolgáltatásokat igénybe vevő banki ügyfelek száma Szlovákiában. Felmérések szerint jelenleg minden harmadik - 16 és 74 év közötti szlovákiai használja az internet banking szolgáltatást.
Banki szakértők szerint ennek ellenére komoly változásokon ment át a szlovák piac. Az elemzők úgy vélik, ennek fő okai az internetes platformú szolgáltatások népszerűsítése és az internetkapcsolattal rendelkező háztartások számának emelkedése. Szlovákiában öt évvel ezelőtt még csak a háztartások egynegyede rendelkezett internet hozzáféréssel, mára ez az arány 70 százalék közelébe emelkedett.
Ez utóbbi következménye vélhetően az is, hogy manapság más időpontokban veszik igénybe az internet banking szolgáltatásokat az ügyfelek mint néhány évvel ezelőtt. Az utolsó negyedév statisztikái azt mutatják, hogy a leggyakrabban reggel hét és kilenc illetve este hat és kilenc között használják az ügyfelek az internet banking szolgáltatást, szemben az öt évvel ezelőtti adatokkal, amikor a legtöbben napközben, tehát feltételezhetően munkahelyükről jelentkeztek fel a bankok online felületeire.
Banki kimutatások szerint nemcsak az internet banking felhasználóinak száma növekedett, hanem az online környezetben végzett tranzakciók száma is. Jelenleg az internet banking szolgáltatást igénybevevők átlagban 10 és 15 perc közötti időt töltenek az online környezetben és egy tranzakció során átlagban 119 eurót költenek el. Elemzők az elkövetkezendő években az internetes alapú banki szolgáltatások felhasználói számának hasonló ütemű növekedését feltételezik.
Kapcsolódó cikkek
- TaPassz: Újabb érintés nélküli fizetőeszköz a TakarékPontnál
- Betör a Facebook a bankokba
- Okostelefonos online bankolás vállalati ügyfeleknek
- Nincs fizetőképes kereslet a mobil többletszolgáltatásokra
- Folytatódik az internetes bankolás térnyerése
- Megváltoztatja a banki szokásokat az internet-generáció
- Hitel- és lízingválasztó program indult a PSZÁF honlapján
- Bill Gates szegényekre szabott mobil banki szolgáltatásokat támogat
- IBM megoldás a biztonságos online bankoláshoz
- Az online bankok háromnegyede nem biztonságos
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Izgalmas versenyek a T-esport Bajnokságon
Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2, League of Legends, Brawl Stars és EA Sports FC 24 játékosok mérték össze a tudásukat, köztük két magyar versenyző is.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.