Minden harmadik szlovák használ internetes banki szolgáltatásokat
Öt év alatt csaknem háromszorosára nőt az internetes banki szolgáltatásokat igénybe vevő banki ügyfelek száma Szlovákiában. Felmérések szerint jelenleg minden harmadik - 16 és 74 év közötti szlovákiai használja az internet banking szolgáltatást.
Banki szakértők szerint ennek ellenére komoly változásokon ment át a szlovák piac. Az elemzők úgy vélik, ennek fő okai az internetes platformú szolgáltatások népszerűsítése és az internetkapcsolattal rendelkező háztartások számának emelkedése. Szlovákiában öt évvel ezelőtt még csak a háztartások egynegyede rendelkezett internet hozzáféréssel, mára ez az arány 70 százalék közelébe emelkedett.
Ez utóbbi következménye vélhetően az is, hogy manapság más időpontokban veszik igénybe az internet banking szolgáltatásokat az ügyfelek mint néhány évvel ezelőtt. Az utolsó negyedév statisztikái azt mutatják, hogy a leggyakrabban reggel hét és kilenc illetve este hat és kilenc között használják az ügyfelek az internet banking szolgáltatást, szemben az öt évvel ezelőtti adatokkal, amikor a legtöbben napközben, tehát feltételezhetően munkahelyükről jelentkeztek fel a bankok online felületeire.
Banki kimutatások szerint nemcsak az internet banking felhasználóinak száma növekedett, hanem az online környezetben végzett tranzakciók száma is. Jelenleg az internet banking szolgáltatást igénybevevők átlagban 10 és 15 perc közötti időt töltenek az online környezetben és egy tranzakció során átlagban 119 eurót költenek el. Elemzők az elkövetkezendő években az internetes alapú banki szolgáltatások felhasználói számának hasonló ütemű növekedését feltételezik.
Kapcsolódó cikkek
- TaPassz: Újabb érintés nélküli fizetőeszköz a TakarékPontnál
- Betör a Facebook a bankokba
- Okostelefonos online bankolás vállalati ügyfeleknek
- Nincs fizetőképes kereslet a mobil többletszolgáltatásokra
- Folytatódik az internetes bankolás térnyerése
- Megváltoztatja a banki szokásokat az internet-generáció
- Hitel- és lízingválasztó program indult a PSZÁF honlapján
- Bill Gates szegényekre szabott mobil banki szolgáltatásokat támogat
- IBM megoldás a biztonságos online bankoláshoz
- Az online bankok háromnegyede nem biztonságos
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Az AI a technológia jövője, a HONOR pedig úttörő benne
A technológia világában mostanában szinte minden a mesterséges intelligenciáról (AI) szól, a hírek egy része pedig riasztó jelleggel csapódik le: sokan munkák elvesztését, emberek által végzett szakmák megszűnését látják benne.
A világ egyik legjobb egyetemével kötött partnerséget a Budapesti Metropolitan Egyetem
A Budapesti Metropolitan Egyetem (METU) első és egyetlen magyar egyetemként írt alá hosszú távú partnerségi megállapodást az Arizona State University-vel (ASU), amely a Center for World University Rankings 2023-2024 szerint a világ legjobb egyetemeinek 1%-ába tartozik. Ez a partnerség új lehetőségeket biztosít a METU-n tanuló magyar és külföldi hallgatók számára, és a magyar felsőoktatás nemzetközivé válásának következő lépcsőfoka lehet. A megállapodás alapján a METU jogosult használni a logója részeként a „powered by Arizona State University” megnevezést.
Ilyen volt a magyar rádiók zenei repertoárja 2023-ban
Összesen 103 év és kilenc hónapnyi adást sugároztak a magyarországi rádiók 2023. január 1-jétől december 31-ig – derült ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) legfrissebb kutatásából, amely a magyar rádiók 2023-as zenei repertoárját vizsgálta. A teljes kínálatban a legtöbbet játszott előadó Rúzsa Magdolna volt. Az énekesnőt több mint két és félszer annyiszor hallhattuk, mint a huszadik helyezett Azahriah-t. A tavalyi év legsikeresebb hazai slágere a ValMartól az Úristen, a külföldiek közül Miley Cyrus Flowers című dala volt.
Az akadálymentesség elengedhetetlen szempont az épületek tervezése során
Az akadálymentesség szempontjának egyre fontosabb szerepe van az építészetben, világszerte egyre több vállalat törekszik arra, hogy inkluzív környezetet alakítson ki. A Skanska a befogadás és a fenntarthatóság iránti elkötelezettségével összhangban szintén jelentős hangsúlyt fektet erre. A vállalat az átgondolt tervezés és megvalósítás érdekében együttműködik az Access4you-val azzal a céllal, hogy épületeiben a legmagasabb szintű access4you tanúsító védjegyet szerezze meg.
Szűkülő piacon bővül a Pepita.hu
A Pepita Group Zrt. hazai bruttó forgalma 30, külfölddel együtt 44 százalékos növekedést mutat az első negyedév eredményei alapján. Kinőtte magát: levetkőzte a csupán baba-mama jelleget, a hazai műszaki és elektronikai területen lévő erős piaci verseny ellenére is e termékkategóriákban Magyarországon 57 százalékos bruttó forgalomnövekedést ért el.