Megérkezett a Google új szolgáltatása a magyar piacra
Az internetes vásárlások sikerét az határozza meg mind a vevők, mind a kereskedők számára, hogy milyen rövid úton lehet az érdeklődésből eljutni a sikeres vásárlásig. A vevők számára az a legfontosabb, hogy a termékről, a webshopról és az árról minél kevesebb kattintással minél biztosabb információt kapjanak. Hasonlóképpen a kereskedők számára is az a megtérülő taktika, ha minél kevesebb kattintással, konkrét vásárlási szándékkal érkező felhasználókat az oldalukra tudnak csábítani.
A Google, felismerve ezt a közös igényt, néhány éve el is indította saját Shopping szolgáltatását. Az EU 2017-ben arra kötelezte a vállalatot, hogy az új szolgáltatás, a piacon már működő ár-összehasonlító oldalak működését ne érintse negatívan. Ennek eleget téve, ma már Európában nem csupán az egyes webshopok használhatják a Shopping hirdetési szolgáltatásait, hanem az ún. Comparison Shopping Services – az ár-összehasonlító szolgáltatók is élhetnek vele, partneri státuszban.
Az új, informatív hirdetéseket a potenciális vásárlók júniustól már itthon is láthatják bizonyos termékek esetében, a keresőmező alatti Shopping szekcióban, a képek fülön, a display hálózatokon, vagy asztali gépen az oldalsó shopping dobozban. A hirdetők számára ez a megoldás még jobb eredményeket hozhat: a reklámfelületükre csak az fog kattintani, akinek az adott termék az adott áron kellőképpen csábító. Így sokkal könnyebben érik el a határozott vásárlási szándékkal rendelkező vásárlókat, és tudják őket felületükre vonzani.
Az új Google szolgáltatás mindezek ellenére sok kereskedő számára okozhatott némi izgalmat, hiszen nem mindenki számára volt adott a megfelelő marketinges és technológiai tudás, hogy online felületein elérhető termékeiket egyből képes legyen meghirdetni az új felületen.
Az Olcsóbbat.hu az egyetlen 100%-ban magyar tulajdonú ár-összehasonlító oldal, ami az elmúlt hónapokban teljes transzparenciával kezdte el futtatni a Shopping hirdetéseket kereskedői partnerei felé. Így a folyamatos csatlakozások mellett, már több száz hazai webshop döntött úgy, hogy valódi kapacitásbővítés nélkül átláthatóan, könnyen és eredményesen használja a Google Shopping új hirdetési lehetőségeit.
„Biztosak voltunk benne, hogy idén alaposan fel fogja rázni az online hirdetési piacot a Google új szolgáltatása. Így egyértelmű volt számunkra, hogy fejlesztéseinket és saját szolgáltatásainkat a nemzetközi trendekhez fogjuk igazítani. Mi nem veszélyt, hanem a lehetőséget láttuk meg benne, segítséget a kereskedők és vevők számára.” – mondta el Szugyiczki András, az Olcsóbbat.hu-t üzemeltető Inventurio Zrt. vezérigazgatója arra kérdésre, hogy vajon a Google ezen a területen is tarolni fog-e a jövőben a hazai ár-összehasonlító oldalak hátrányára.
Az új szolgáltatás így a hazai online kereskedelmi életre is nagyon hamar érezhető hatással lesz. A nyugat-európai és amerikai piacon a hagyományos Google hirdetések közel háromnegyedét vihetik, ráadásul harmadával jobb konverzióval. Így nem csak az igazi „nagy halak” járnak jól a szolgáltatással, hanem a kisebb piacokat kiszolgáló online boltoknak is egyfajta csodafegyver lehet a Shopping. Magyarországon a legnagyobb webáruházak már futtatják saját online kampányaikat, mások pedig az Olcsóbbat.hu fejlesztéseinek köszönhetően pár perc alatt bejuthatnak a világ jelenleg legígéretesebb online termékhirdetési felületére.
Kapcsolódó cikkek
- Az üzleti digitalizáció buktatói
- Egy kép többet ad el ezer szónál: itt a Google Shopping
- A karácsonyi készülődés elmaradhatatlan kelléke – az online vásárlás
- Végre nem leszünk másodrendű állampolgárok az online világban
- Kanapét a kanapéról, akár már részletre is
- Hazai szállítmányozási trendek
- A magyar vásárló véleménye: Kínából rendelni biztonságos és jó kaland!
- Élményszerű, személyre szabott vásárlás technológiai újításokkal
- A PayPal és az Ipsos előrejelzése szerint a magyarok idén 19%-kal többet fognak vásárolni külföldi webshopokban
- Most kiderül, ki mit vesz karácsonyra!
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
TECHXPO 2024: Már közel 360 ezren töltötték le a Digitális Állampolgár mobilalkalmazást
Megnyitotta kapuit a TECHXPO 2024, Közép-Európa legnagyobb tech csúcstalálkozója Budapesten. A négynapos rendezvény fajsúlyos nemzetközi konferenciaprogrammal indult, melynek nyitóelőadását Rogán Antal, a Miniszterelnöki Kabinetirodát vezető miniszter tartotta a Digitális Állampolgárság témájában. Előadott még a konferencián többek között Gerd Leonhard, a világ TOP 10 jövőkutatóinak egyike, Hong-Eng Koh, a Huawei Technologies globális közszolgálati iparági vezető kutatója, illetve Bojár Gábor, a Graphisoft alapítója is.
A Tenstorrenttel közösen fejleszti mesterségesintelligencia-megoldásait az LG
Az LG Electronics (LG) és a Tenstorrent bejelentette, hogy kibővítették együttműködésüket, amelynek célja a globális piacra szánt SoC-k, (System-on-Chips, azaz egylapkás rendszerek) fejlesztése. A partnerség révén az LG célja, hogy tovább bővítse a termékeihez és szolgáltatásaihoz használt AI-chipek tervezésében és fejlesztésében rejlő lehetőségeket. A vállalat elkötelezett az AI-alapú innovációk előmozdítása mellett, különösen a háztartási készülékek, az okosotthon-megoldások, valamint a jövőbeli mobilitási és kereskedelmi fejlesztésének területén.
Franciaországban már a mesterséges intelligencia deríti fel a villanyóraleolvasási hibákat
Az ENEDIS, Franciaország villamosenergia-hálózati elosztója az SAP Signavio Process Mining és az SAP Business AI megoldásait választotta annak érdekében, hogy automatizálja a mérőleolvasások során észlelt anomáliák megoldását, és megbízható számlázást garantáljon mintegy 600 000 üzleti ügyfelének.
A Vezetők között a Schneider Electric az e-autók töltését menedzselő megoldások piacán
A Vezető megoldásszállítók közé sorolta az IDC kutatócég „MarketScape: Worldwide Electric Vehicle Charging Management Solutions 2024 Vendor Assessment” elemzése a Schneider Electricet az elektromos járművek töltését menedzselő rendszerek piacán. A vállalat megoldásai átfogó töltőinfrastruktúra-kezelést biztosítanak a skálázhatóságra, a megbízhatóságra, a biztonságra és a felhasználói élményre összpontosítva.
Rébuszok helyett kézzelfogható megoldások a NIS2 fejtörőhöz
Nagy érdeklődés övezte a Gábor Dénes Egyetem NIS2 konferenciáját. Ennek egyik oka a téma aktualitása, hiszen a kiberbiztonság szavatolása kötelező törvényi előírás az érintett vállalatok részére. A másik ok, hogy kevés az egész folyamatot átfogó és bemutató esemény, amely nemcsak a NIS2 irányelvben meghatározott jogszabályi előírásokat mutatja be és értelmezi, hanem kézzelfogható, gyakorlati megoldásokat is kínál a vállalatok részére.