Fogyasztói magatartás világjárvány idején

forrás: Prím Online, 2021. április 27. 11:24

A Vivre forgalmi adatai fontos változásokat mutatnak a világjárvány kitörése utáni évben (2020. március – 2021. március) az előző év azonos időszakához képest. Ez a változás megfigyelhető volt a Vivre-vásárlók fogyasztói magatartásában mind a kilenc országban, ahol a vállalat jelen van. 

2020 márciusa és 2021 áprilisa között a vállalat összesen 25%-os forgalomnövekedést regisztrált a platformjain az előző év ugyanezen időszakához képest. Az egyik legjelentősebb változás mégis az 55 év felettiek növekvő érdeklődése volt az online vásárlás iránt. 

 

 

 

A 25–54 év közöttiek által lebonyolított tranzakciók az összes regisztrált rendelés körülbelül 69%-át jelentik a vizsgált időtartamban. Ettől függetlenül a legjelentősebb növekedés a tranzakciók számában a 18–24 és az 55–65 év közötti kategóriákban volt megfigyelhető. 

 

A világjárvány elmúlt éve közelebb hozta a Vivre-vásárlókat a mobiltelefonokhoz is. A vizsgált időszak alatt a legmagasabb forgalomnövekedést mobiltelefonokon rögzítették, körülbelül 35%-ot. A Vivre platformjain eltöltött idő az asztali készülékeknél elenyésző mértékben növekedett, körülbelül 3%-kal.

 

Az elmúlt év felgyorsította az átállást a készpénzes fizetésről a bankkártyás fizetésre is. Míg a világjárvány előtti időszakot a készpénzes vásárlások jellemezték, a jelenlegi időszakot a biztonságos, főleg elektronikus fizetések dominálják. 

 

Magyarországon a legnépszerűbb termékkategóriák az elmúlt évben a dekorációk, a konyhai kellékek és kiegészítők, valamint a szőnyegek voltak. 

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A telefonálástól a nagyképernyős streamelésig – így alakította át az életünket 3 évtized alatt a mobiltechnológia

1994. március 26-án, 30 évvel ezelőtt indította a Yettel az első kereskedelmi GSM szolgáltatást Magyarországon, akkor még Pannon GSM néven. Nem csak a márka, a mobiltechnológia is számos újításon ment keresztül a három évtized alatt. Az akkoriban még csak hangszolgáltatást nyújtó méregdrága belépési díjtól indulva mára korlátlan hang- és adatcsomagok, szélsebes mobilinternet érhető el megfizethető áron, mind mobilon, mind az otthonokban, mobilhálózati alapokon. 30 év fejlődése, aminek mára a lakosság és az üzleti felhasználók is a nyertesei lettek.

2024. március 27. 16:55

A márkák megítélése szenvedhet kárt a visszaeső életszínvonal miatt

Az összes vizsgált szempont szerint romlott a fogyasztói elégedettség az elmúlt egy évben a KPMG Customer Experience Excellence globális kutatása szerint. A jelenség mögött első sorban a globális megélhetési válság áll. Ugyanakkor a pandémia idején a márkák részéről tapasztalt odaadó hozzáálláshoz képest a mostani krízisjelenségek kezelésében nem érzik a fogyasztók a cégek részéről a partneri hozzáállást. Míg például a covid okozta fogyasztói nehézségeket közös összefogással lehetett megfelelően kezelni, a mesterséges intelligencia kérdésében akár a front ellentétes oldalára is rendeződhetnek a szolgáltatók és a fogyasztók – hívja fel a figyelmet jelentésében a KPMG.

2024. március 27. 13:17

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09

Nők az informatikában – Számít a nemek aránya a munkahelyen?

2024. március 12. 20:53

Szemünk előtt zajlik az e-kereskedelem mohácsi csatája

2024. március 6. 13:05