Digitalizációs „bumm” a bankszektorban!
A koronavírus-válság jelentős változásokat hozott a bankszektornak a 2020-as évben: bevezették a hiteltörlesztési moratóriumot, megsokszorozódtak a hitelprogramok, valamint az új helyzet következtében a digitalizáció is felgyorsult.
Számos kérdés merül fel azzal kapcsolatban, hogy mindez milyen további változásokat, következményeket hoz a későbbiekben.
Az IIR Magyarország éves Bankszektor online konferenciáján 2021. május 18-án és június 1-jén, a fent említett változások kerülnek megvitatásra digitalizációs és lakossági üzleti oldalról olyan szakemberek tolmácsolásában, akik releváns, kézzelfogható információkat nyújtanak a hallgatóságnak.
A konferencia első napján – 2021. május 18. – a pandémia idején biztosított digitális termékkínálatok kerülnek fókuszba:
A Magyar Nemzeti Bank szakembereitől több előadást is hallhatnak a résztvevők: Bartha Lajos, a infrastruktúrákért és bankműveletekért felelős ügyvezető igazgatója a pénzforgalmi piac és a pénzügyi infrastruktúrák területén végbement változások és kihívásokról fog beszélni.
A digitalizálás korában jelenlévő szabályozói kezdeményezésekről a Digitalizációs igazgatóság igazgatójától, Fáykiss Pétertől hallhatnak előadást.
Harkács Gábor József, Senior compliance szakértő és Szegfű László Péter, osztályvezető az új technológiák előnyeiről és veszélyeiről, a szabályozó szereplők kettős felelőségéről, a robotizációról compliance és etikai szempontból fognak beszélni.
A Magyar Nemzeti Bank szemszögéből, Dr. Lupsa Miklós, Főosztályvezető az erős ügyfél-hitelesítésről és az open bankingról tart helyzetékelést.
Az innovatív pénzügyi megoldások kapcsán nem elkerülendő tényező a jogszabályi megfelelési kockázatok és azok mérséklési lehetőségei. A felügyeleti jogviták megelőzéséről és megvívásáról a Nagy és Trócsányi Ügyvédi Iroda partnere és ügyvéde, Dr. Kiszely György tart előadást.
A finntech megjelenése folyamatos versenyt eredményez, de hogyan vághatnak vissza a bankok a fintech kihívóknak? Erre a kérdésre Kiss László, az OTP Bank Nyrt. Bankkártya elfogadás Értékesítő Vezetője fog válaszolni előadásában.
Bemutatásra kerül az Erste Bank Hungary Zrt. új szolgáltatása, George!. A digitális platformcsere céljait és tapasztalatait Bek-Balla László, a Digitális csatornák és Contact Center vezetői osztja meg a hallgatósággal.
Hogy állnak a kereskedelmi bankok a mobil banki megoldások implementálásában? Hogyan javíthatjuk az ügyfelek tapasztalatait? A mobilbanki alkalmazásának fontosságáról egy többcsatornás banki stratégiában az MKB Bank Nyrt. Digitális Termék Igazgatóságának igazgatója, Szabó Zsolt Levente fog beszélni.
Az első napon szó lesz továbbá a robotizált banki folyamatokról a pozitív ügyfélélmény kialakításához, valamint a jövőbeli fizetési lehetőségekről.
Az online konferencia második napjának (június 1.) fő témaköre a 2021-es lakossági üzletág, azon belül is a digitalizálódó termékkínálat a pandémia idején lesz.
Sor kerül a magyar Bankszektor helyzetértékelésére, a szakemberek számba veszik a Covid hatásait a jelen és a jövő bankolására: Milyen trend figyelhető meg? Milyen törekvések figyelhetőek meg az online bankolásban és mik a további lépések? Mit mutatnak a globális trendek?
Egy panelbeszélgetés során a lakás és ingatlanhitelezéssel kapcsolatos tapasztalatokat és várakozásokat taglalják a szakemberek a CIB Csoporttól, az Erste Banktól, a K&H Csoporttól és a Magyar Nemzeti Banktól. Beszélni fognak a piaci igények változásárról, valamint arról, hogyan hatott a pandémia a CSOK-ra, a Babaváró- és a lakáshitelre. Megvitatásra kerülnek az európai és a nemzetközi trendek. Valamint a jövőbe tekintenek: milyen lesz a 2021-as év második felének lakáspiaca, milyen hatással lesz az ingatlanpiac változása a jelzálogpiacra?
A konferencia második panelbeszélgetésének központjában a pandémia idején jelenlévő fogyasztási hitelek állnak. A Cofidis Magyarország, a Magyar Nemzeti Bank, az OTP Bank Nyrt. és a Provident Pénzügyi Zrt. képviselői a személyi kölcsönökről, az áruhitelről, a folyószámlahitelről és a hitelkártya népszerűségéről osztják meg tapasztalataikat.
A kkv-k forráshoz jutását segítő jegybanki intézkedések kapcsán Pulai György, a Magyar Nemzeti Bank Hitelösztönzők Igazgatójának igazgatója tart előadást. Beszélni fog az idén 8 éves Növekedési Hitelprogram eredményeiről, annak szerepéről a kkb-k finanszírozásában, a Növekedési Kötvényprogramról és sorra veszi a kkv-k számára támogatott hiteleket.
A pandémia következtében még aktuálisabb téma lett az online hitelezésre való átállás. Vajon ez a fejlődés útja, vagy csak kényszer? A K&H Csoport Szenior termékmendzsere, Szabó Gergely többek között az online értékesítési folyamat bevezetésének pro és kontra érveiről és a digitális átállásról fog beszélni az ügyfelek szemszögéből.
Az ügyviteli folyamatokban létrejött digitális transzformációról a Xerox Magyarország Kft. képviselőjétől hallhatnak a résztvevők.
A Mastercard termékfejlesztési menedzsere, Nemes Máté beszélni fog a kiberbiztonságról, azon belül is a mesterséges intelligencia szerepéről a tranzakció biztonságban és a pénzmosás elleni védelmi megoldásokról. Továbbá előadásában megosztja az ügyfélélménnyel kapcsolatos tapasztalataikat.
Tudjon meg többet a 2021-es banki lakossági üzletágról, tájékozódjon a pandémia idején biztosított digitalizálódó termékkínálatról!
A konferencia részletes programját és a regisztrációval kapcsolatos információkat megtekinthetik ezen a linken.
Kapcsolódó cikkek
- Elérhetővé tette előadásait a Startup Safari
- Jövő héten jön a Budapest Startup Safari
- A Slack kulcsfigurájával és a Szilícium-völgy fejvadászával is találkozhatsz a Startup Safarin áprilisban!
- Digitális Call Center - Digitális ügyfélkiszolgálási trendek
- AgiCon All-Stars konferencia
- Három napos programmal jön a hatodik Startup Safari Budapest
- Online konferenciát tartott az Okos Jövő Innovációs Klaszter
- Mire van szükségük a gyerekeknek a digitális oktatásban?
- Újraindítás helyett újragondolás
- Online konferenciát rendez a Neumann Társaság
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.