Már egymilliónál többen töltötték le az eMAG appját
2021 a növekedés és innovációk éve volt az eMAG-nál: Magyarország legnagyobb e-kereskedelmi cége tavaly négy új üzletet nyitott, meghatszorozta az eMAG easybox csomagautomatáinak számát, mobilappjának felhasználói pedig másfélszeresükre bővültek - mostanra egymillió feletti letöltésszámot generálva.
A pandémia második éve fontos mérföldköveket hozott az eMAG és az Extreme Digital életében: 2021-ben négy új eMAG-üzletet nyitott a vállalat (közel ötven munkahelyet létrehozva), a tizenhat további boltjának mindegyike pedig kétmárkás közös üzletként üzemel az év vége óta - ezekben a vásárlók együtt találkozhatnak mindkét márkával.
Rengeteg új easybox csomagautomata
Jelentősen bővült az eMAG easybox csomagautomata-hálózat is: míg 2020 karácsonyán 75 automata könnyítette a rendelések átvételét, 2021 karácsonyára már 450 helyszínen működtek a gépek. 2022 folyamán pedig további csaknem 80 százalékkal nő majd a számuk, mivel 800 jól megközelíthető helyszínre tervezi telepíteni automatáit az eMAG. Decemberben megkezdődött az online értékesítői terminálok telepítése is az üzletekbe, melyeken keresztül saját otthonaikból dolgozó szakértő munkatársakat lehet “kapcsolni” a boltokba.
2020-ban kevesebb mint nyolcszáz főt tett ki a fuzionáló eMAG és az Extreme Digital csapata, most már csaknem ezer főnyi alkalmazottal dolgozik a cégcsoport, a kölcsönzött munkaerővel együtt pedig 1200-an dolgoznak az ügyfelek kiszolgálásán. Ennek pozitív hatását jól mutatja, hogy a Magyar Marketing Szövetség által szervezett Az év honlapja versenyen 2021-ben az eMAG Magyarország az e-kereskedelmi kategória különdíját is elnyerte.
Sokkal több lett az appos ügyfél
2021 során több mint másfélszeresére bővült az eMAG mobilapplikációját használók száma az előző pandémiás évhez képest: decemberre egymilliónál többen telepítették fel eszközeikre a mobil honlapnál kényelmesebb, gyorsabb vásárlást biztosító appot. Nagyjából 80 százalékuknak androidos, 20 százalékuknak pedig iOS-es eszköze van, a vásárlók között pedig 2021-ben néhány százalékkal magasabb volt a férfiak aránya a nőknél.
A legnagyobb darabszámban a tisztító- és takarítószereket rendelték meg az eMAG-tól, de rengetegen rendeltek pelenkát, ezek közül a nagy kiszerelésű típusok a legnépszerűbbek, amelyeket előszeretettel kérnek eMAG easybox csomagautomatába a vásárlók. A tartós élelmiszer volt 2021-ben a harmadik legnagyobb eladási darabszámot produkáló termékkategória az eMAG-nál, ami a pandémia nyomán nem meglepő.
Tranzakciószámban a legnagyobb, csaknem 10 százalékos növekedést 2021-ben a játékok értékesítése hozta az eMAG-nál, amelyet az is elősegített, hogy Magyarország egyik legnagyobb játékkereskedője, a REGIO Játék is csatlakozott az eMAG Marketplace-hez. Ugyancsak komoly növekedést generáltak a rendelések számában a tisztító- és takarítószerek, az élelmiszerek, illetve az alkoholos italok.
Több mint 35 millió forint jótékonyságra
2021. decemberének közepéig az eMAG több mint 34 millió forintot gyűjtött össze jótékony célra a vásárlások során megjelenő adományozó felületen: az összeg több, mint 64 ezer vásárló jótékony felajánlásából jött össze, akiknek 95 százaléka volt magánszemély, a maradékuk pedig vállalkozás vagy egyéb jogi személy. Az eMAG Köszönet Program keretében a vállalat a Mosoly Alapítvány munkáját támogatja, amely súlyosan vagy tartósan beteg gyerekek gyógyulását segíti ingyenes mese- és művészetterápiás foglalkozásokkal.
Kapcsolódó cikkek
- Így vásároltunk idén az eMAG-on
- Így reagáltak a pandémiára az eMAG Marketplace-en értékesítő hazai cégek
- 30 percen belüli pénzvisszatérítést vezet be az eMAG és a Mastercard
- Az eMAG-nál sokkal jobban fogy az elektromos roller, mint a bicikli
- Megállapodott a Gazdasági Versenyhivatallal az eMAG
- Magyarország egyik legnagyobb játékkereskedője csatlakozott az eMAG Marketplace-hez
- Ingyenes szállítással segít az eMAG a járványhelyzetben
- Közel 8 millió maszkot vettek egy év alatt az eMAG-nál
- Már a járvány utáni időszakra készülnek fel az eMAG vásárlói
- Már több mint 30 ezer rendelést szolgáltak ki az easybox csomagautomaták
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
TECHXPO 2024: Már közel 360 ezren töltötték le a Digitális Állampolgár mobilalkalmazást
Megnyitotta kapuit a TECHXPO 2024, Közép-Európa legnagyobb tech csúcstalálkozója Budapesten. A négynapos rendezvény fajsúlyos nemzetközi konferenciaprogrammal indult, melynek nyitóelőadását Rogán Antal, a Miniszterelnöki Kabinetirodát vezető miniszter tartotta a Digitális Állampolgárság témájában. Előadott még a konferencián többek között Gerd Leonhard, a világ TOP 10 jövőkutatóinak egyike, Hong-Eng Koh, a Huawei Technologies globális közszolgálati iparági vezető kutatója, illetve Bojár Gábor, a Graphisoft alapítója is.
A Tenstorrenttel közösen fejleszti mesterségesintelligencia-megoldásait az LG
Az LG Electronics (LG) és a Tenstorrent bejelentette, hogy kibővítették együttműködésüket, amelynek célja a globális piacra szánt SoC-k, (System-on-Chips, azaz egylapkás rendszerek) fejlesztése. A partnerség révén az LG célja, hogy tovább bővítse a termékeihez és szolgáltatásaihoz használt AI-chipek tervezésében és fejlesztésében rejlő lehetőségeket. A vállalat elkötelezett az AI-alapú innovációk előmozdítása mellett, különösen a háztartási készülékek, az okosotthon-megoldások, valamint a jövőbeli mobilitási és kereskedelmi fejlesztésének területén.
Franciaországban már a mesterséges intelligencia deríti fel a villanyóraleolvasási hibákat
Az ENEDIS, Franciaország villamosenergia-hálózati elosztója az SAP Signavio Process Mining és az SAP Business AI megoldásait választotta annak érdekében, hogy automatizálja a mérőleolvasások során észlelt anomáliák megoldását, és megbízható számlázást garantáljon mintegy 600 000 üzleti ügyfelének.
A Vezetők között a Schneider Electric az e-autók töltését menedzselő megoldások piacán
A Vezető megoldásszállítók közé sorolta az IDC kutatócég „MarketScape: Worldwide Electric Vehicle Charging Management Solutions 2024 Vendor Assessment” elemzése a Schneider Electricet az elektromos járművek töltését menedzselő rendszerek piacán. A vállalat megoldásai átfogó töltőinfrastruktúra-kezelést biztosítanak a skálázhatóságra, a megbízhatóságra, a biztonságra és a felhasználói élményre összpontosítva.