Nagyon népszerűek a easybox csomagautomaták
Két évvel a csomagautomata-hálózat indulása után aktiválták a hatszázadik eMAG easyboxot Sárváron, a Rákóczi Ferenc utcában. A gazdasági válsághelyzet miatt a csomagautomatás átvétel várhatóan még nagyobb teret hódít majd a következő hónapokban, de két év alatt már így is 17,19 milliárd forint értékű termék jutott el itthon megrendelőjéhez valamelyik easybox fiókon keresztül.
Két évvel az első magyarországi automata telepítését követően az eMAG easybox csomagautomata-hálózat hatszázadik gépét aktiválták október 4-én Sárváron, a Rákóczi Ferenc utcában, a helyi Tesco áruház mellett.
Az elmúlt mintegy 24 hónapban a magyarországi easyboxokban több mint egymillió rendelést vettek át 17,19 milliárd forintértékben. Budapesten belül a legtöbb rendelés a XII. kerületi MOM Park bevásárlóközpontban lévő automatába érkezett a hálózat indulása óta, a vidéki helyszínek közül pedig Debrecenben, a Füredi úti OMV töltőállomáson üzemel a legnépszerűbb easybox csomagautomata.
Több mint 17 milliárd forint értékben kerültek termékek a csomagautomatákba
A két év alatt teljesített easyboxos rendelések mintegy 61 százaléka kapcsolódott eMAG által forgalmazott termékhez, 39 százalék pedig valamelyik Marketplace kereskedőpartner által eladott árucikkhez. A partnerkereskedők magas aránya alátámasztja, hogy az eMAG.hu piacterén jelen lévő magyar kis- és középvállalatok is meglátták a lehetőséget a leggazdaságosabb kiszállítási módban – egy-egy easybox ugyanis akár 50-60 rendelést is képes egyszerre kiszolgálni. Idén szeptember óta jócskán megugrott az csomagautomatás átvételek aránya az eMAG-nál: a kiszállítási módok között közel 60 százalékos arányt értek el a csomagautomaták.
“A 2022-re kitűzött terveink szerint az év végéig szeretnénk elérni a 700 lefedett helyszínt easybox-hálózatunkkal, hiszen az eMAG stratégiájának fontos részét képezi, hogy az ország lakott területein mindenki közelében elérhető legyen egy csomagautomata, amelyben a nap bármely pontjában átveheti vagy akár vissza is küldheti rendelését. Ez a szállítási mód ráadásul segíti az eMAG Marketplace-hez csatlakozott hazai kis- és középvállalkozások költséghatékonyabb működését is” – kommentálta a hatszázadik automata beüzemelését Várkonyi Balázs, az eMAG Magyarország igazgatótanácsának elnöke.
Gyakrabban rendelnek mosószert, üdítőt és pelenkát, mint a válság előtt
Az eMAG friss értékesítési adataiból látszik, hogy a magyar vásárlók szeptember óta tudatosabban költenek, és jobban keresik a kiemelkedő ár-érték arányú termékeket is. Utóbbit jól érzékelteti, hogy az év első nyolc hónapjához képest az eMAG-nál szeptemberben nőtt a tisztító-mosószerek, üdítők és pelenkák vásárlási gyakorisága, amelyeket javarészt nagy kiszerelésű, kedvező árú csomagban rendelnek a vásárlók.
A belső statisztikák szerint minden második easyboxos megrendelést az eMAG mobilapplikációból adnak le, hiszen ebben az esetben ingyenesen lehet átvenni easyboxban az erre alkalmas méretű és tömegű termékeket, akár az eMAG, akár Marketplace-partner forgalmazza azokat.
Ezért fontos a csomagautomatás visszaküldés
Mivel egyre többen rendelnek ruhaneműt, divatcikkeket online, fontos trendet jelez az is, hogy szeptember óta minden ötödik terméket easyboxon keresztül küldtek vissza az eMAG-nál. Ez ugyanis a legkényelmesebb és leggyorsabb módja a túl szűknek vagy túl bőnek bizonyuló ruha, vagy egyéb termék visszaküldésének: a Fast refund szolgáltatás révén az eMAG-tól vásárolt, és a cégnek 30 napon belül visszaküldött termék árát 30 percen belül visszakaphatja a vásárló, ha a termék árát az eMAG.hu-n online bankkártyával fizette ki.
Kapcsolódó cikkek
- Így vásároltunk idén az eMAG-on
- Sok magyar webáruház megerősödhet ezekben a hónapokban
- Már nem éri meg külföldről rendelni, felpörögnek a magyar webshopok
- Teljesen átírták az online eladásokat az eMAG-nál az új rezsicsökkentési szabályok
- Tarolt az eMAG easyboxos átvétel a Glamour-napokon!
- Minden webshop képes lehet az aznapi házhozszállításra
- Glami.hu: jelentős értékesítési csatornává nőtte ki magát a livestream vásárlás
- Glami.hu: Magyarországon a divatcikkek ötödét webáruházak értékesítik
- Jön Magyarország legnagyobb e-kereskedelmi konferenciája
- Így reagáltak a pandémiára az eMAG Marketplace-en értékesítő hazai cégek
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.