Adatvédelem mindenáron?
A DIMSZ Adatvezérelt Napján debütál az Adatvezérelt Marketing Szövetség és a NMHH adatvédelemmel kapcsolatos kommentekről készített felmérése. Az esemény külön blokkban foglalkozik az Mesterséges Intelligencia (AI) idénre (!) várható szabályozásával és a GDPR legfontosabb aktualitásaival 2023. január 31-én.
Leginkább panaszkodni szeretünk – az adatvédelemmel kapcsolatos kommentek vizsgálata alapján 60%-ban a kifogásainkat fogalmazzuk meg, további 10%-ban kérdezünk, vagy kérünk információt. A fennmaradó 30% az információ átadásáról, a működő gyakorlatok megosztásáról szól – derül ki az egyéves időszak közel ötvenezer beszélgetését elemző úgynevezett „social listening” felmérésből, melyet szakértők segítenek kontextusba helyezni a Premier Kultcaféban.
A rendezvényen megismerhetjük a NAIH álláspontját az adatvédelmi szabályozásról és a számonkérésének lehetőségeiről. Megtudhatjuk, milyen tanulságokat érdemes levonni a NAIH 2021-re vonatkozó éves beszámolója szerint közel 92 esetben összesen hozzávetőleg 323.000.000 Ft értékben kiszabott bírság indoklásaiból, valamint gyakorlati tanácsok is elhangzanak a megfelelő adatvédelmi rendszerek, működési modellek kialakítására vonatkozólag.
A program kiemelten foglalkozik az idei év végére várt Mesterséges Intelligencia (AI) szabályozással, mely a világon elsőként igyekszik majd kereteket alkotni a gépi intelligencia alkalmazására az Unióban.
GDPR szintű változásokhoz tudnám hasonlítani az előzmények alapján a várható AI szabályozást – mondta el Domokos Márton, a téma előadója, a CMS ügyvédi iroda szenior jogi szakértője. Érezhetően olyan környezet kialakítása a cél, mely megfelelő kontrollt ad a felhasználók kezébe és megnyugtató védelmet és átláthatóságot biztosít számunkra. Már most látható, hogy lesz olyan alkalmazási forma, amely kifejezetten tiltott lesz, a többi esetében pedig a kockázat függvényében számíthatunk megkötésekre, előírásokra.
A téma alapos értékeléséhez az alkalmazói és a szolgáltatói oldalról is hallhatunk majd véleményeket a kerekasztalbeszélgetés és az előadások során.
Rendkívül izgalmas időszaknak lehetünk szemtanúi szabályozási szempontból. Egyfelől mostanra látszik, hogyan működik a GDPR és milyen fogyasztói reakciók érkeznek, másrészt most készül a jövőnkre talán még nagyobb hatást gyakorló AI szabályozás. Kíváncsian várom, hogy a szakértők szerint hogyan tudjuk majd az előbbi tanulságait az utóbbiban hasznosítani, hiszen ezek határozzák majd meg mindennapjainkat a nem is olyan távoli jövőben – mondta el Huszics György, a DIMSZ elnöke.
A rendezvény ingyenes, de regisztrációhoz kötött.
Részletes program és regisztráció – https://dimsz.hu/2023-adatvezerelt-nap/
Kapcsolódó cikkek
- Vajon mennyire vagyunk adattudatosak? – Homályos sütik és elfelejtett jelszavak
- 2022-ben is megmérettetnek az ügyfélszolgálatosok – XI. Hangszépségverseny
- Éves tisztújító közgyűlést tartott a DIMSZ
- Covidálló-e a hűség?
- Fontos változások az adatvédelem gyakorlatában
- Két forró témával foglalkozik a DIMSZ adatvédelmi kerekasztala
- Összefogva edukál a magyar keresőmarketing szakma
- Előre törnek az adatvezérelt kommunikációs csatornák
- Ki a felelős a személyes adataim biztonságáért?
- Adatvezérelt nap 2020
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.