Elmozdulás a CRM beszerzési szokásokban

Független felmérés igazolja az LLP tapasztalatait

forrás: Prim Online forrás: Prim Online, 2002. május 30. 09:44
Nem okozott meglepetést az LLP Budapest szakértői számára az amerikai Advantage Business Research független kutató vállalat felmérésének eredménye, amely szerint a közepes méretű vállalatok beruházásaik során az óriási CRM szoftvermegoldásokkal kapcsolatban három nagy problémával szembesülnek: drágák az alkalmazások, bevezetésük túl bonyolult és sok időt vesz igénybe...
Ezek a megállapítások alátámasztják az LLP azon tapasztalatát, melyet a CRM beszerzési szokásokkal kapcsolatban, a kelet-európai régióra vonatkozóan is már több mint két éve folyamatosan végez. Az amerikai székhelyű ügyfélkapcsolat-menedzsment (CRM) szoftver fejlesztője, a Pivotal Corporation kérésére, az Advantage Business Research által készített tanulmány arra kereste a választ, hogy milyen paraméterek mentén döntenek a közepes méretű vállalatok CRM befektetéseik során. A felmérés mennyiségi és minőségi eredményei olyan cégek kb. 200 technológiai és üzleti szakembereinek válaszain alapulnak, amelyek bevétele 100 millió és 3 milliárd dollár közötti volt. A kutatás szerint a közepes méretű vállalatoknál 3 kulcsfontosságú ismérv alapján értékelik a CRM szoftvereket: könnyű testreszabhatóság, költséghatékonyság és gyors integráció a különböző back-office és front-office megoldásokkal. Az eredmények a következők:

A közepes méretű vállalatok 80%-a arra panaszkodik, hogy a nagy CRM szoftvermegoldások túl sokba kerülnek.

A megkérdezettek több mint 96%-a szerint cége olyan CRM szoftvert részesít előnyben, amelynek "igazán jók a technológiai paraméterei". Az elismert márka vagy a szállító cég mérete nem szerepel a beruházásnál a legfontosabb szempontok között.

A közepes méretű vállalatok több mint 68%-a véli úgy, hogy a nagy CRM szoftvercégek termékei több olyan sajátossággal is rendelkeznek, amelyekre nekik valószínűleg soha nem lesz szükségük.

A válaszadók 94%-a pedig kijelentette, hogy a CRM szoftver vásárlása előtt szívesen tesztelné a terméket.

A tanulmány eredménye rávilágít az új CRM szoftver-beszerzési szokások és igények változására: a cégek alaposan felülvizsgálják a CRM beszerzés általuk fontosnak tartott kritériumait, majd követelmény-listákat készítenek és igényt tartanak egy úgynevezett előzetes bizonyításra, amelynek tételesen is meg kell mutatnia, hogy a CRM beruházás milyen minőségű és mekkora pozitív hatással lesz vállalkozásukra.

"Saját tapasztalataink is azt mutatják, hogy a közepes méretű vállalatok a könnyen kezelhető, gyorsan bevezethető, de mégis ésszerű áron beszerezhető CRM rendszereket részesítik előnyben. Szerencsére - a több mint másfél évvel ezelőtti stratégiaváltás óta -, a Pivotal a közepes méretű vállalatokra jellemző igényeket támogatja megoldásával. Gyors bevezetését például az az eszközkészlet teszi lehetővé, amelynek működését a vállalat munkatársai is könnyen elsajátíthatnak. Ha változnak a vállalati igények és újabb testreszabásra van szükség, akkor a felhasználók maguk is módosíthatják a modellt. Természetesen ez egyben költséghatékonysággal is jár, nem is beszélve a megtakarított időről." - hangsúlyozza Michael Wellington, az LLP Budapest kereskedelmi igazgatója.

Kulcsszavak: CRM LLP LLP-hu ügyvitel

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Az ázsiai autóipar lehagyta digitalizációban Európát

2024. december 21. 10:22

Új platform köti össze a vállalkozókat és partnereiket

2024. december 16. 13:25

CES 2025 előzetes: Elon Musk Amerikája, avagy a világ Musk-ja

2024. december 9. 16:46

Újabb részvételi rekordot döntött az e-Hód

2024. december 9. 11:32