OTP, Westel: Bankműveletek mobiltelefonról

MTI Sajtóadatbank, 2002. október 8. 08:46
Az OTP Bank Rt. és a Westel Mobil Rt. új, Magyarországon egyedülálló SMS-alapú szolgáltatást kínál ügyfelei számára, akik ezt követően mobiltelefonról intézhetik pénzügyi tranzakcióikat, például lekérdezhetik folyószámla egyenlegüket, s pénzt utalhatnak át - jelentették be a két cég képviselői hétfőn Budapesten sajtótájékoztatón.
A két társaság azzal számol, hogy hamarosan több tízezer felhasználója lesz az SMS-alapú OTPdirekt szolgáltatásnak. A Westel a mobilbank-szolgáltatás kifejlesztésére több mint 100 millió forintot költött: a fejlesztés része volt például az is, hogy az új típusú, elektronikus aláírással ellátott SIM-kártya használatát beillesztették a távközlési rendszerbe.

A sajtótájékoztatón elhangzott, hogy az SMS-típusú banki szolgáltatás igénybe vételéhez az ügyfeleknek új, speciális úgynevezett V3-as SIM-kártyára van szükségük, amelyet a Westel saját üzleteiben az eredeti telefonszám megtartásával a bevezető időszakban kedvezményesen, bruttó 500 forintért vásárolhatnak meg az előfizetők. A kártya kicserélése után a már szerződött ügyfelek a szolgáltatás igénybe vételét egy regisztrációs SMS elküldésével kezdeményezhetik, anélkül, hogy felkeresnék a bankfiókot. Az OTPdirekt aktív SMS-szolgáltatást azok a havidíjas vagy Domino-kártyás Westel-ügyfelek vehetik igénybe, akik a pénzintézetnél mobil telebank szerződést kötöttek.

Az eseményen elhangzott, hogy a mobilbank-szolgáltatást igénybe vevő ügyfeleknek az SMS díját, illetve a banki tranzakciók árát kell kifizetnie: az SMS-en keresztül történő átutalás olcsóbb lesz, mintha azt az ügyfél egy bankfiókban vagy a Telebank Centeren keresztül kezdeményezné.

A Westel szakemberei közölték, hogy az új típusú SIM-kártyán keresztül a tranzakciók titkosítva történnek, s az ügyfél által küldött SMS-t csak az OTP-bankban tudják elolvasni.

Az új típusú SIM-kártya lehetővé teszi azt is, hogy a Westel anélkül bővítse a mobiltelefonon elérhető szolgáltatásokat, hogy az ügyfélnek bármelyik üzletet fel kellene keresnie: az új szolgáltatás aktiválása ugyanis a Westel hálózatán keresztül automatikusan történik a SIM-kártyára.

A sajtótájékoztatón Sugár András, a Westel vezérigazgatója közölte: bármelyik bank és mobilszolgáltató csatlakozhat a rendszerhez.

Csányi Sándor, az OTP Rt. elnök-vezérigazgatója elmondta, hogy az OTP-nek jelenleg 131 ezer mobilbankos ügyfele van. Hozzátette: az SMS-en keresztül történő bankolás biztonságosabbá teszi a pénzügyi műveleteket, mert biztosítja a tranzakciók azonnali nyomon követését.

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01