Synergon: sikeres levelezési és csoportmunka-támogatási projekt az NTSZ-nél
A Synergon és a SZÁMALK Informatika Rt. az NTSZ elvárásainak megfelelően, MKGI-beruházás keretében valósította meg a felhasználói elektronikus levelezés és csoportmunka támogatási feladatokat. A fejlesztés révén gyors, megbízható és biztonságos internetes és más hálózatokhoz való kapcsolódást szolgál a továbbfejlesztett informatikai rendszer, melyhez biztonsági elemként adatmentési és vírusvédelmi megoldás és rendszermenedzsment kapcsolódik. A kialakított rendszer biztosítja az újabb igények kielégítését szolgáló zökkenőmentes rendszer-átállítást és bővítést.
Az NTSZ célja volt, hogy a beruházás eredményeként egységes, központilag menedzselhető rendszert alakítsanak ki a vállalkozók, melyet ipari standardra épülő és megfelelő support háttérrel rendelkező egységes munkaállomás és szerverplatform alkot. A rendszer biztonságos és megbízható működése érdekében elvárás volt az erős szabályzókra épülő adatvédelmi megoldás a rendszer rendelkezésre állásának növelésével, valamint az üzemeltetők és felhasználók munkájának megkönnyítésével. A technológia elvárások mellett fontos tényezőként jelent meg az alkalmazások zökkenőmentes és határidőre történő bevezetése, valamint az alacsony TCO szint (Total Cost of Ownership) elérése.
A beruházás során a projekt teljes levezetését, a szerverek szállítását, a minőségbiztosítást, a tűzfalak konfigurálását és a több száz munkaállomás felének migrációját a Synergon szakemberei végezték, míg a szoftverrendszer tervezését és kivitelezését, a beruházás szoftverlicencigényeit, a menedzsmentrendszer kiépítését a levelezési, a csoportmunka megoldást, valamint a központilag menedzselt mentési rendszert a SZÁMALK Informatika Rt. rendszermérnökei végezték.
A Synergon és a SZÁMALK Informatika Rt. az NTSZ rendszerének fejlesztését már meglévő informatikai hardverkörnyezet és szoftveralkalmazások figyelembevételével tervezte meg. Az informatikai alapinfrastruktúra korszerűsítéséhez, átalakításához Microsoft alapú technológiát alkalmaztak, a megyei állomásokon 19 Windows 2000 szerverből és Windows XP munkaállomásokat szállított, a belső levelezési rendszer internetes kapcsolatát és az azon keresztüli levelezést Exchange 2000 cluster szerver valósítja meg. A projekt tervezése és megvalósítása során a MSF (Microsoft Solution Framework) módszertanát alkalmazták, e nemzetközi „Best Practice" gyakorlat alapján alakították ki a munka fázisait és optimalizálták a szükséges erőforrásokat.
A központi kiszolgáló funkciót egy nagy teljesítményű és magas rendelkezésre állású HP Cluster szerver mentő és archiváló egységgel, a megyei központi szerverek is HP gépek amelyeken egységesen Microsoft szoftverek, Windows 2000 Active Directory címtárszolgáltatás, nyomtató és alkalmazásszerver tartalmú többrétegű infrastruktúra áll az ügyfél rendelkezésére a kompatibilitás, illetve a támogatási tevékenység megkönnyítése érdekében.
A korszerű informatikai eszközök hatékony használatához és a munkafolyamatok hatékonyság növekedéséhez, a Synergon-SZÁMALK Informatika Rt. közösen felhasználói és üzemeltetői rendszergazdai oktatást is nyújtott. Az NTSZ nagy megbízhatóságú rendszeréhez, a konzorcium keretében, a SZÁMALK Informatika Rt. nyújtja a szoftverek és a Synergon hardverek rendszerüzemeltetési támogatást. A rendszer átadása után az NTSZ üzemeltetőinek 24 szerver napi üzemeltetési feladatait kellett ellátni. Munkájukat a telepített és konfigurált MOM (Microsoft Operational Manager) szoftver segíti, amely a szükséges ellenőrzéseket automatikusan és folyamatosan végzi.
Kapcsolódó cikkek
- Augusztusban érkezik Európába az Xbox 360 Elite
- 11 hibát javít a Microsoft frissítőcsomag
- A Microsoft legújabb vezeték nélküli technológiái
- MSN: online nézettségi rekord a Live Earth koncerttel
- Versenyhivatali áldás a Microsoft-aQuantive ügyletre
- Synergon: A VÁTI Kht. informatikai alapinfrastruktúrája MS platformon
- Synergon: regionális rendszerintegrátori megállapodás a Huawei-jel
- A MOL Informatikai Platformját a Synergon fejleszti tovább
- A Számalk nyerte a MOL Microsoft infrastruktúra migrációjának projektjét
- A Synergon az IBM rendszerintegrátor partnere
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.