Európai Uniós felkészítő program a Dale Carnegie-től
A DC keresettségét növeli, hogy több mint egy évtizede megerősödött a vállalatvezetők körében az a nézet, hogy egy cég eredményessége szempontjából kiemelt szerepe van az emberi erőforrásnak - így előtérbe került a vállalati tréningek szerepe. A Dale Carnegie tevékenységi köre fokozatosan kibővült olyan HR-szolgáltatásokkal, mint a humánpolitikai szervezetfejlesztés, az integrált humánerőforrás-rendszerek bevezetése és működtetése.
Magyarországon 1989-ben alakult meg a Dale Carnegie Magyarország (DCM), a Dale Carnegie and Associates Inc. franchise partnereként. A DCM a személyi képzések mellett átfogó consulting-tevékenységet is folytat a humán-erőforrás területén, amelybe beletartozik a humán-audit, a humánstratégia kidolgozása, a juttatási rendszerek kialakítása, a változásmenedzsment és minden, ami a munkáját végző ember képességeinek fejlesztésével kapcsolatos.
A DCM sikeresen honosította meg a minőségi humánerőforrás-gazdálkodást Magyarországon. Ennek eredményei közé tartozik, hogy a Dale Carnegie and Associates Inc. által 1984-ben alapított Vezetői Minőségi Díjat (Dale Carnegie Leadership Award) 2001-ben Sugár András, a Westel vezérigazgatója vehette át, 2002-ban pedig Kisbenedek Péter, a magyarországi Erste Bank Rt. vezérigazgatója részesült ebben az elismerésben. Idén Prágában Ladislav Glogar, az amerikai Visteon csoport cseh leányvállalatának, az Autopal-nak a vezérigazgatója nyerte el a díjat, Pozsonyban pedig Ivan Stefanec, a Coca-Cola Beverages volt vezérigazgatója vette át, aki jelenleg a Coca-Cola európai integrációs ügyeit intéző bécsi irodájának vezetője. A pozsonyi díj átadásának fővédnöke, Mikulás Dzurinda miniszterelnök elmondta, hogy a díj méltán tükrözi a szlovák gazdaság elmúlt években nyújtott teljesítményeit és jelentős elismerést jelent a szlovák gazdasági élet vezetői számára.
A DCM az elmúlt évben készítette elő az Európai Uniós Felkészítő és Vezetői Készségfejlesztő Tréning Programját, amelyet többek között a Földhitel- és Jelzálogbank Rt. is a vezetőképzésének alapjául választott. A program vállalati vezetőket készít fel a szervezeti kultúra fejlesztésén, a partneri kapcsolatok újradefiniálásán keresztül az uniós tagsággal járó feladatokra. A program egy adott vállalat statikus állapotfelméréséből indul ki és a vállalati speciális igényeit megfogalmazva épít fel egy képzési programot. „A tudatos vezetői tevékenységet kívánjuk megalapozni." – mondta Kiss Gábor. „A hatékonysági követelmények miatt pedig különösen fontos, hogy ne általános, hanem vállalat-specifikus vezetői feladatokra adjon felkészítést a program."
A Felkészítő Program részeként államigazgatási és jegybanki szakemberek tartanak előadásokat olyan témákban, amelyek különösen aktuálisak az Unióba való belépéssel kapcsolatban. Az előadások olyan kérdésekről szólnak, mint például a belső piac és a közösségi politika viszonya, a regionális és támogatási politika, versenypolitika, más része pedig a programon résztvevő vállalat profiljához tartozó területeket érinti.
A program képzési, készségfejlesztési részének célja, hogy egy vállalat új belső kommunikációs stratégiát valósítson meg a kulcsembereik közreműködésével annak érdekében, hogy értékei markánsabban jelenjenek meg a mindennapi gyakorlatban. A Felkészítő Program megalapoz egy, a közös elkötelezettséget megteremteni tudó és annak alapján működő vezetői módszert.
Kapcsolódó cikkek
- Precedens értékű ítélet a szerzői jog védelmében
- Az EU vizsgálja a filmstúdiók Blu-ray/HD DVD szerződéseit
- Az EU nagy büntetést szabott ki a Telefónica cégre
- Pornográf az európai YouTube?
- A kartellügyek közel kétmilliárdot hoztak az EU-nak
- Az EU a YouTube-on keresztül informál
- Megjelent az EU rendelete a roamingról
- A magyar EP-képviselő szerint a roaming-díjcsökkentéssel minden fogyasztó jól jár
- Június 30-án hatályba lép az uniós roamingrendelet
- Magyar IT-piac: 4,6 milliárd dolláros EU-többletforrás
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.