Siemens mobile: az UMTS segít a költségek csökkentésében
Az Europressedienst német piackutató cég 2003. augusztusában és szeptemberében Franciaországban, Nagy-Britanniában és Németországban készítette a felmérést a Siemens mobile megbízásából. Ennek során a részt vevő országok fővárosaiban 1000-1000 embert kérdeztek meg arról, hogy milyen elvárásaik vannak a UMTS technológiával kapcsolatban. Külön értékelték a céges mobillal rendelkezőket, azokat, akik saját telefonjukat használják üzleti ügyeik intézésére, és azokat, akik kizárólag magáncélból használják mobiltelefonjukat.
Különösen a britek vannak meggyőződve arról, hogy a UMTS a kezdeti nehézségek ellenére is nagy jövő előtt áll: 51,9 százalékuk hisz a sikerben, s csak 9,1 százalékuk utasítja el teljesen. Egyharmaduk bizonytalan volt, mivel még nem kerültek kapcsolatba ezzel a technológiával. A várakozás nemek közötti eloszlása országonként változik, például míg Nagy-Britanniában és Franciaországban a férfiak jósoltak nagyobb jövőt a UMTS-nek, addig Németországban a nők voltak jobb véleménnyel róla. Emellett a német hölgyek sokkal jobban informáltak voltak a témával kapcsolatban, mint a szebbik nem másik két fővárosban élő válaszadói.
A UMTS iránti pozitív vélemények vásárlási hajlandósággal is párosulnak. Az összes megkérdezett német 52,1 százaléka, a britek 36,9 százaléka és a franciák 41,6 százaléka jelezte, hogy amint a rendszer működőképes lesz, szívesen vásárolna UMTS mobiltelefont. Ugyanakkor a megkérdezettek 23,9 százaléka egyelőre kivár, 8,3 százaléka pedig még bizonytalan, és nem dönt addig, amíg a tesztelési időszak le nem zárul, és a technológia szélesebb körben el nem terjed. A vásárlási hajlandóság elsősorban az üzleti felhasználókat jellemzi. Erre a legjobb példa Németország, ahol céges mobillal rendelkezők és a mobilt üzleti ügyeik intézésére használók 70 százaléka kész az átállásra. Nagy-Britanniában ez az arány jóval alacsonyabb, mindössze 37 százalékos, ugyanakkor a britek között nagyobb azoknak a aránya, akik addig nem döntenek, amíg több információhoz nem jutnak. A UMTS használat iránti érdeklődés itt is elsősorban az üzleti felhasználókra jellemző. Franciaországban a vizsgálatban résztvevők 41,6 százaléka nyilvánította ki vásárlási szándékát, s ezzel a németek után a második helyen állnak. Érdekes azonban, hogy a három nemzet közül itt volt a legnagyobb az elutasítók tábora (29,4 százalék). Ennek az lehet az oka, hogy Franciaországban a mobiltelefon kevésbé használják üzleti célokra, mint a másik két államban, ennek megfelelően a megkérdezettek nagyobb része magáncélokra használja mobiltelefonját.
A felmérésben résztvevők jelentős része várja azt az időszakot, amikor először próbálhatják ki élőben az új szolgáltatást. Ugyanakkor persze az árnak is nagy a jelentősége: különösen a magánfelhasználók remélik, hogy a szolgáltatás a jövőben olcsóbb lesz.
A felmérés világosan igazolta, hogy az új generációs szolgáltatások iránti igény sokkal erősebb az üzleti, mint a magánszférában. Az üzleti célú felhasználók sokkal jobb minőségű és hatékonyabb elérhetőséget remélnek az új szolgáltatásoktól. Azt tartották a legfontosabbnak, hogy bárhol és bármikor csatlakozhatnak munkahelyi e-mail és intranetes rendszerükhöz, internetezhetnek, videohívásokat bonyolíthatnak le, prezentációkat tölthetnek le és továbbíthatnak. Várakozásaik szerint a 3G technológia által biztosított megoldások általánossá válása nyomán sokkal kevésbé lesznek az irodájukhoz kötve, hiszen utazás közben is hatékonyan intézhetik majd ügyeiket. Mindez pedig növelni fogja munkájuk hatékonyságát, és csökkenteni fogja a költségeiket.
A harmadik generációs technológia segítségével az eddiginél is jobb minőségben lehet MMS-t küldeni. Ez a tény elsősorban a magánfelhasználók számára fontos, és különösen Nagy-Britanniában és Franciaországban váltott ki nagy érdeklődést. A közlekedési információk és a hírszolgáltatások szintén elsősorban a magánfelhasználókat érdeklik, míg az internetezés és az e-mailek letöltésének lehetősége mindkét csoport számára kiemelt jelentőséggel bír. Mindkét csoport egyetértett abban, hogy a UMTS technológia legnagyobb értéke a mobilkommunikáció és információ lehetőségeinek bővítése, míg a szórakoztató funkciókat (pl. online játékok, vetélkedők) és a kereskedelmi felhasználási lehetőségeket (pl. online aukciók, online brókerszolgáltatások) sokkal kevésbé tartották fontosnak. A harmadik generációs technológia szolgáltatásai iránt leginkább a németek érdeklődnek. A britek és a franciák figyelmét főleg az MMS-küldés, a videotelefonálás és videokonferenciák ragadják meg. A vizsgálatból ugyanakkor kiderül, hogy valamennyi országban az e-mail és fájlküldési illetve internetes szolgáltatások váltották ki a legnagyobb érdeklődést, így a legtöbb kiaknázható lehetőség ezen a területen van.
Kapcsolódó cikkek
- 3 új, középkategóriás Nokia mobil és 3 új headset
- Nokia 7390 a Vodafone 3G telefonkínálatában
- Darabonként értékesítik a BenQ-t
- 3G Apple iPhone jövőre?
- Mi a vágya a mobilvásárlónak?
- 100 dolláros LG 3G mobiltelefon
- Motorola V1100: Újabb 3G telefon a Vodafone-nál
- Nincs vevő a BenQ Mobile-ra
- Csődöt jelentett a BenQ (Siemens) Mobile
- Samsung ultra-vékony, HSDPA telefon
Szemben a sztereotípiákkal: a nők, a tudomány jövőjének alakítói
Április negyedik csütörtökén az infokommunikációs szektor női szereplői előtt tisztelgünk. Az immár 15. éve ünnepelt Lányok az információ- és kommunikációtechnológiában (Girls in ICT) nemzetközi napja arra biztatja a fiatal lányokat, hogy merjenek nagyot álmodni és bátran helyezkedjenek el STEM* vagy IKT** szakmában. Idén a női vezetők és elengedhetetlen mentori szerepük kerül középpontba a világnapon, amely a Megoldások a holnapért résztvevőit is megihlette.
Keveset tudnak a magyarok az internetes tér veszélyeiről
Bár a honfitársaink szerint a közösségi média veszélyesebb a gyerekekre nézve, mint a tömegközlekedés, a 6-14 évesek harmada mégis rendszeresen használja a social mediát – derült ki egy friss, országos kutatásból. Az egyik leggyakoribb probléma az online térben a bántalmazás, ami akár minden 5. gyereket érinthet. A kitöltők harmada nem szokott a családjával beszélni az internetes tér veszélyeiről, pedig a tudatosítással a legtöbb ilyen helyzet megelőzhető vagy kezelhető lenne.
Minden 5. gyereket érintheti az online bántalmazás
Bár a honfitársaink szerint a közösségi média veszélyesebb a gyerekekre nézve, mint a tömegközlekedés, a 6-14 évesek harmada mégis rendszeresen használja a social mediát – derült ki egy friss, országos kutatásból. Az egyik leggyakoribb probléma az online térben a bántalmazás, ami akár minden 5. gyereket érinthet. A kitöltők harmada nem szokott a családjával beszélni az internetes tér veszélyeiről, pedig a tudatosítással a legtöbb ilyen helyzet megelőzhető vagy kezelhető lenne.
A Zyxel Networks fokozza a kiberbiztonságot, hogy megfeleljen a NIS2 irányelvnek
Tekintettel a kiberfenyegetések növekvő gyakoriságára és összetettségére, az EU 2016 óta hatályos NIS-irányelve ma már nem felel meg mindezeknek. Az új iteráció, amely 2024. október 18-án lép életbe, lehetőséget kínál a kiberbiztonsági erőfeszítések fokozására. A Zyxel Networks, a biztonságos, mesterséges intelligencia és felhőalapú hálózati megoldások egyik vezető szolgáltatója olyan termékeket kínál, amelyek megfelelnek az NIS2 irányelv követelményeinek, és hatékony védelmet nyújtanak a fejlett támadásokkal szemben.
Az AI és a fenntarthatóság területén nő az igény leginkább a munkavállalókra
A gyors technológiai fejlődés, a fenntarthatóság iránti fokozódó igény korszakában bizonyos munkaterületek jóval keresettebbé válnak. Az ezekkel a szakismeretekkel rendelkező munkavállalók iránti kereslet a magyar munkaerőpiacon is egyre növekszik. A Munkahelyeink.hu összegyűjtötte a kapcsolódó pozíciókat, illetve azt, hogy mire van szüksége a munkavállalóknak, hogy megszerezhessenek egy ilyen állást.