Az EP-választáskor is lesz internetes választási monitoring
A kampáncsend célja az, hogy a választópolgárok ne kapjanak új ingereket a választásokhoz kapcsolódó témákban a médián keresztül a választást megelőző napon és órákban, s különösen ne a választás alatt. Az MTE által kidolgozott rendszer ezt a szándékot próbálja a webes környezetre alkalmazni. Az MTE - a tagok számára kötelező, mások számára ajánlott - választási etikai kódexe értelmében a kampánycsend idején a választásokkal kapcsolatos új információk nem kerülhetnek ki a honlapokra, a régebbi anyagokat pedig úgy kell elhelyezni, hogy azok legalább két kattintással legyenek elérhetőek a nyitólapról.
A beszélgetésen Barlai Réka, az MTE választási monitoring-csoportjának vezetője beszámolt arról, hogy az MTE által kidolgozott választási monitoring-rendszer eddig már három alkalommal vizsgázott sikeresen: a 2002-es országgyűlési, illetve önkormányzati választások idején, és legutóbb pedig 2003. márciusában, az ország EU-csatlakozásával kapcsolatos népszavazás idején. Az MTE szakértői a júniusi Európa parlamenti választások idején a tervek szerint közel 400 honlapot figyelnek majd, a legnagyobb tartalomszolgáltatók oldalaitól kezdve egészen a pártok, illetve képviselőjelöltek weblapjaiig.
A kerekasztal-beszélgetésen az MTE szakemberei mellett jelen volt több tartalomszolgáltató képviselője, továbbá az Országos Választási Iroda, illetve politikai pártok munkatársai is. A résztvevők egyetértettek abban, hogy az MTE által kidolgozott önszabályozási rendszer sikeresen működik. Az eddigi három alkalommal esetenként 10-12 kisebb kampánycsendsértésre került sor a monitorozott weblapokon. A problémák döntő többségét gyorsan sikerült megoldani: az MTE jelzésére a honlap-üzemeltetők többnyire órákon belül módosították vagy eltávolították a kifogásolt tartalmat.
Abban is egyetértés mutatkozott, hogy az Európai parlamenti választást a korábbiaktól megkülönbözteti majd az, hogy több időzónában zajlik, ráadásul a különböző országokban eltérő időpontban történik az urnazárás is. Mindez azt eredményezi majd, hogy míg Magyarországon este 7 órakor zárul a szavazás, addig a Portugáliához tartozó Azori-szigeteken csak magyar idő szerint este 10 órakor. Eddig az időpontig Magyarországon sem lehet majd az eredményeket közzétenni. Ez elsősorban az online médiumoknak okoz majd problémát, hiszen nem lesz könnyű megakadályozni, hogy az információt már birtoklók például internetes fórumokon elkezdjék megosztani információikat másokkal.
Ugyancsak felmerült, hogy mit lehet akkor, ha valaki a kampánycsend ideje alatt esetleg tömeges SMS-ek küldésével próbálja befolyásolni a választókat. A technológia ehhez rendelkezésre áll, s jelen szabályozások szerint az információk - pl. exit poll eredmények - ilyen csatornán való célbajuttatása, függetlenül az elért csoport nagyságától, nem számít "közzététel"-nek, így tiltani is nehéz.
Kapcsolódó cikkek
- Az EU vizsgálja a filmstúdiók Blu-ray/HD DVD szerződéseit
- Az EU nagy büntetést szabott ki a Telefónica cégre
- Pornográf az európai YouTube?
- A kartellügyek közel kétmilliárdot hoztak az EU-nak
- Az EU a YouTube-on keresztül informál
- Megjelent az EU rendelete a roamingról
- A magyar EP-képviselő szerint a roaming-díjcsökkentéssel minden fogyasztó jól jár
- Június 30-án hatályba lép az uniós roamingrendelet
- Magyar IT-piac: 4,6 milliárd dolláros EU-többletforrás
- EU: 3 milliárd eurós program a nanoelektronikára
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.