Új megközelítés az alkalmazásintegrációban
Az AquaLogic összekapcsolja a heterogén platformokon épített szolgáltatásokat. Az informatikai szakemberek így erőforrásaikat a kódolás helyett arra fordíthatják, hogy a teljes vállalkozást lefedő, az interneten keresztül is használható üzleti folyamatokat hozzanak létre.
"Mostanáig két választási lehetőség állt a vállalatok előtt: vagy kompromisszumokat kellett kötniük, hogy a különböző funkciókat együttműködésre bírják, vagy ki kellett cserélniük informatikai rendszereiket, ami viszont megzavarta az üzletmenetet. A BEA AquaLogic a szolgáltatáskezelés szempontjából közelíti meg az integrációt, így többé nem kell sem a kompromisszumos megoldást, sem az informatikai rendszer lecserélését választanunk" - mondta a bejelentés kapcsán Dennis Byron, az IDC üzleti folyamat-automatizálási és üzembehelyezési szoftverkutató részlegének alelnöke.
Az új megközelítés további előnye, hogy segítségével újrahasznosítható informatikai szolgáltatások jönnek létre, melyeket csak egyszer kell kialakítani, és attól kezdve bárhol felhasználhatók. (Ezt a szemléletmódot COLA-elvnek is nevezik - Compose once, leverage anywhere).
A BEA AquaLogic termékcsalád a szolgáltatások teljes életciklusára kiterjedő megoldást nyújt, valamint kezeli a korábban létrehozott szolgáltatás-orientált architektúrákat. Hat termékcsoportból áll, ebből a BEA az első hármat mutatta be most:
- A BEA AquaLogic Messaging termékek közé tartozó AquaLogic Service Bus az első olyan eszköz, amely egyesíti a vállalati szolgáltatásokat kezelő buszt (Enterprise Service Bus) és a webes szolgáltatáskezelést. E termékcsoport tagja az AquaLogic Service Registry üzleti szolgáltatás-nyilvántartó program is, mely az életciklus-menedzsment alapjául szolgál. Szabványokon alapul, és támogatja a legújabb UDDI V3 specifikációt.
- A BEA AquaLogic Data termékek közül a BEA AquaLogic Data Services Platform (korábban Liquid Data) a vállalat különböző részéről származó adatokat teszi áttekinthetővé. Segítségével az adatokhoz kapcsolódó szolgáltatások egységes hozzáférési pontokká válnak, így könnyen kiépíthetők, lecserélhetők és újrahasznosíthatók.
- A BEA AquaLogic Security termékek AquaLogic Enterprise Security (korábban WebLogic Enterprise Security) eszköze egységes, rugalmas biztonsági infrastruktúrát biztosít heterogén vállalati környezetek számára.
A BEA tervei szerint további termékeket fog piacra dobni a fenti termékcsoportokon belül, az AquaLogic termékcsaládot pedig újabb három termékcsoporttal fogja kiegészíteni:
- Az AquaLogic Process-szel, mely segítségével a vállalat informatikai rendszere, szolgáltatásai dinamikus, vállalati szintű folyamatokba foghatók össze.
- Az AquaLogic Portallal, mely egységes felhasználói környezetet ad a tágabb értelemben vett vállalat számára.
- valamint az AquaLogic Composerrel, egy eszközkörnyezettel valamennyi AquaLogic termék és a hozzájuk kapcsolódó, harmadik felek által gyártott kiegészítők számára.
A most bejelentett AquaLogic termékcsalád kiegészíti a BEA korábbi WebLogic termékcsaládját. A WebLogic elsősorban a fejlesztők, míg az AquaLogic inkább üzleti elemzők és az informatikai rendszerek tervezői számára nyújt hasznos megoldást.
Kapcsolódó cikkek
- Eseményvezérelt SOA
- Fiókirodát nyit Budapesten a BEA Systems
- Java EE 5 kompatibilis alkalmazásszerver a BEA-tól
- Web 2.0 termékek a BEA Systemstől
- Szabványok a szolgáltatásorientált fejlesztésért
- Stratégiai szövetséget kötött a CA és a BEA Systems
- Sikeres tavalyi év, emelkedő SOA-bevételek a BEA Systemsnél
- BEA-val támogatott e-kereskedelem
- Alerant: globális erőforrás menedzsment rendszer az AstraZenecánál
- Újabb sikeres év az Alerant Zrt.-nél
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.