A push újraéled az e-üzletben

Zsadányi Pál, 1999. november 10. 22:03
A "push" - eredeti formájában igen sávszélesség-zabáló - technológia egyik indítója, a BackWeb, Polite push néven karcsúsította a megoldást. A Gartner Grouppal együtt úgy vélik, hogy az e-üzleti alkalmazások fontos eleme lesz.
A "push" elektronikus fényújságot először, vagy három éve, a BackWeb, a Marimba és a Pointcast használta a hálószerverén információk folyamatos letöltésére. A technológiát azonban kiüldözte a szakma, mert igen nagy volt a sávszélességigénye, és ezzel akadályozta a felhasználókat a böngészésben. A BackWeb most kidolgozott egy olyan megoldást, amely csak akkor erőlködik az információ átpasszírozásával, amikor a hálózat kevésbé terhelt vagy tétlen (azt hiszem, ez utóbbiról manapság szó sem lehet). A BackWeb-féle új Polite push (udvarias töltő) az úgynevezett Proactive Web Initiative (elővigyázatos hálózatkezdeményezés) stratégiának a szerves része. Ez az intelligens hálózati technológia képes megfigyelni a hálózati forgalom viselkedését, és előre cselekedni a várható forgalmi túlterhelések elkerülése végett.

A "push" technológia nem csak újra lesz, hanem már van is. A Compaq cég például a programfrissítésekhez használja (eService). Azoknak az ügyfeleknek, akik megrendelik a folyamatos karbantartási szolgáltatást, a Compaq a "push" módszerrel továbbítja a frissítéseket. Újabb résztvevők ebben a ringben: Cisco, HP, SAP, US-West. A módszer olcsó lehet a vevőknek, folyamatosan csepegő pénzt jelenthet a szoftvergyártóknak, és drámaian csökkenti a ráfordításokat. Ráadásul a vevők elégedettsége is messze jobb lehet, mint a hagyományos üzletláncok fenntartásával. Nem véletlen például, hogy az SCO cég 100 százalékos osztaléknövekedést produkált az elmúlt évben. A hagyományos csatornáiban felhalmozódott veszteségeket egyszer s mindenkorra leírta, majd áttért a teljesen hálózatorientált licenckereskedelemre. Döntő mértékben a költségek drasztikus csökkenése hozta meg neki az üzleti sikert. Ez tanulságul szolgálhat a magyar szoftvercégeknek is. Nálunk akár országos szervizhálózat kiépítése is elkerülhető lenne e-üzleti megoldásokkal.

A Compaq az utóbbi 15 hónapban már vagy 13 millió szoftverfoltozást és -frissítést oldott meg a Polite használatával. A Cisco is a BackWeb módszerével értesíti 11 000 partnerét a felmerülő problémákról, valamint az új termékekről és kedvezményekről. Így igen rövid határidejű, relatíve nagy hasznot hozó akciók szervezhetők.

A Gartner Group is úgy véli, hogy a "push" ismét feltámad. Főként, ha a hálózatok is izmosodnak. Minden olyan helyen jól szolgálhatnak, ahol személyre leszabott elektronikus információkat kell eljuttatni a végfelhasználóhoz. Újraéledhet a tőzsdeinformációk közvetítése, de más, hasonló információfolyamok is hasznosíthatják a technológiát. Alkalmazásszerveri igények kielégítésére azonban más technológiák alkalmasabbak. A "push" tehát nem mindenható, de az e-üzletben fontos helyet kaphat.

Kulcsszavak: e-commerce hálózat

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Idén is keresi a digitális szakma női példaképeit az IVSZ és a WiTH

2024. november 22. 16:40

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36