A Montana betört a biztosítási piacra

forrás Prim Online, 2006. március 18. 08:35
A Posta Biztosító 2005 nyarán megpályáztatta ügykövető és dokumentumkezelő rendszerének bevezetését. A többi szállító mellett a Montana is benyújtotta ajánlatát, és a második körben a Posta Biztosító választása a Montana Rt.-re esett.
Egy ügykövető- és dokumentumkezelő rendszer bevezetése minden cég életében jelentős lépés, amely sok veszélyt is rejthet magában. Éppen ezért a kockázatok minimalizálására a Posta Biztosító először csak egy szűkített funkcionalitású rendszer bevezetését rendelte meg, azzal, hogy siker esetén a teljes projektet a Montana szakembereire bízza.

A Montana Rt. saját projektvezetési módszertanával, a Montana Quality segítségével a rendszerbevezetés első fázisában megvalósítandó dokumentumtárat a határidőn belül, két hét alatt átadta. December végére a 2. fázis keretében megvalósítandó ügy- és kötvénytár is elkészült. A Posta Biztosító sikeresnek minősítette a pilot projektet, így rövidesen indul a teljes rendszerbevezetés, mely - terveink szerint - közel 1600 embernapnyi ráfordítást jelent a Montana Rt. részéről.

A pilot projekt megvalósítása kb. 1000 munkaóra ráfordítással 1,5 hónap alatt készült el. A teljes rendszer kialakítása során a biztosító ügyviteli folyamatainak teljes körű támogatását kell megoldani. Erre 10 hónap áll rendelkezésre.

A Montana munkáját a Doc-Soft támogatta alvállalkozóként, amely a MonDoc-hoz integrálódó Ascent Capture megoldással valósította meg a papír alapú dokumentumok tömeges elektronizálását.

A Posta Biztosító a hazai biztosítási piac fiatal, és az egyik legdinamikusabban fejlődő szereplője. 2003-ban, az alapítás évében a társaság díjbevétele még csak 144 millió forint volt, amelyet 2005-ben már 16,5 milliárd forintra növelt. A Posta Biztosító a Magyar Posta Zrt. és a német, több mint százéves múltra visszatekintő Talanx AG, amely a német biztosítási piac harmadik legjelentősebb szereplője, összefogása által jött létre.

A pilot projekt keretében leszállított MonDoc alkalmazás lehetővé teszi a beszkennelt papír alapú dokumentumok és az elektronikusan érkező faxok, e-mailek gyors visszakereshetőségét, az ügyek elektronikus úton történő nyomon követhetőségét. A rendszer a Posta Biztosító biztosítástechnikai rendszereivel integráltan fog működni, és lényegében az ügyfélszolgálati és kárrendezési kollégák számára biztosít majd modern és rugalmasan alakítható ügyfélkapcsolati megoldást.

A folyamatosan bővülő dokumentumtár idővel elérheti a több százezres ügyiratállományt is. Egy ekkora rendszer stabil működtetése során kritikus fontosságú lehet egy megbízható keretrendszer kialakítása és működtetése. A MonDoc különlegessége, hogy önálló ügyirat-kezelési rendszert bevezetve lehetővé válik a vállalati belső, valamint a partnerek, ügyfelek ügyeinek automatizált követése, ami gyorsabb ügyintézést, és a vállalaton belüli folyamatok egyszerűsödését, ill. a költségek csökkentését is magában foglalja.

A Posta Biztosító a közös munka eredményeként az ügyfélszolgálati folyamatok hatékonyságának növelését várja. Reméljük, hogy a pilot sikere után rövidesen bevezetésre kerülő, teljes funkcionalitású MonDoc ügykövető- és dokumentumkezelő rendszer megfelel a Posta Biztosító magas elvárásainak.
Kulcsszavak: Montana

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01