Biztonságos Skype és chat vállalati környezetben
A három internet biztonsággal (is) foglalkozó cég szakértői szerint egyrészt vállalati politika kérdése a chat programok, Skype és egyéb hang-adat kommunikációs szolgáltatásokat vállalati környezetben használni, másrészt a kockázatok szempontjából mérlegelni szükséges informatikai biztonsági problémákat.
A skype-os vállalati ügyfelek számára vonatkozó kérdésünkre Bánffy Miklós azt mondta, hogy NextiraOne ügyfeleinek mintegy 5-8%-a ezeket az ingyenes szolgáltatásokat, kommunikációs megoldásokat saját vállalati kommunikációs rendszerébe szeretné integrálni. A Navigator képviselője is megerősítette, hogy egyre nő azoknak ügyfeleiknek a száma, akik a vállalati internetezésben szeretnék ezeket a megoldásokat használni.
Novák Tamás megállapította, hogy meglehetősen összetett jogi és műszaki (informatikai) problémáról van szó. Kiemelte, hogy nagyon lényeges a körültekintően megkötött munkaszerződés, illetve a logikusan felépített vállalati belső utasítások szerepe, a munkavállalóval való megismertetése és számon kérése. Az így kialakított és a munkavállalók által elfogadott kötelmek megszegése a vállalatok informatikai biztonságát veszélyezteti (különféle kártevők - vírusok, kémszoftverek, férgek stb. behatolásával), továbbá fennáll az üzleti titkok könnyebb megszerezhetőségének is a veszélye. Novák szerint a menedzsment további feladata a munkaidő védelme, vagyis az, hogy a munkavállaló ne felesleges internetes csevegéssel, böngészéssel, szörföléssel stb. töltse internethasználati idejét a munkahelyen. A kötelmeket pontosan meghatározva lehet alapot teremteni arra, hogy esetlegesen a munkavállalóval szemben bizonyos szankciókat alkalmazzanak, illetve az esetleg ilyen tevékenységekből bekövetkezett károkozás következménye kártérítés legyen.
Kapcsolódó cikkek
- Megvehetik az Avayát - új kommunikációs menedzser változat
- Romániában nyitott irodát a NextiraOne
- Ericsson: három lábon állás a stratégia
- Megnyílt Bukarestben a CERF
- Avaya: One-X Portal és vállalati üzleti folyamatokat segítő CEBC
- Allround-szoftver grúz mobilszolgáltatónál
- Folytatja az EU a német távközlési törvény miatt jogsértési eljárást
- Ingyenes Noreg szolgáltatás: üzletbiztonsági kalkulátor
- Alternatívok lobbiznak a hatékonyabb szabályozásért
- Kinevezték a Navigator Informatika Zrt. új távközlési üzletágának vezetőjét
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.