Microsoft alapú back-office rendszer a Groupamánál
A biztosítónál kevesebb, mint egy év alatt kiépült az a modern eszközpark, amely hazánkban az informatikailag legjobban felszerelt vállalatok egyikévé emelte a Groupamát. Ezt követően 2006-ban sor került a belső informatikai folyamatok automatizált mérésére és átszervezésére is. A folyamat-automatizálási fejlesztésnek legfontosabb részét képezte az, hogy a Microsoft SQL Server 2005 adatbázis kezelő Üzleti Intelligencia szolgáltatásaira (Reporting Services és Integration Services) alapozva új biztosítói üzletkötői portált, valamint egy belső, biztosítói vállalati menedzsment-információs rendszert is kiépítettek.
A társaság elvárása az volt, hogy mind a pénzügyi megtérülést, mind a felhasználói elégedettséget tekintve viszonylag gyorsan eredményeket lehessen felmutatni. Ezek a feltételek az előzetes számításoknak megfelelően teljesültek.
A pénzügyi megtérülésben fontos szerep jutott a portál-beruházás költség-hatékony kivitelezésének. A tapasztalatok szerint a hasonló jellegű informatikai beruházások több százmillió forintba is kerülhetnek, a Groupama azonban mindezt meg tudta valósítani tízmilliós nagyságrendű ráfordítással. A teljes informatikai költségvetés sem 2005-ben, sem 2006-ban nem lépte át a forgalom 5%-át, amely a jóval „méretgazdaságosabb” biztosítóknál is nagyszerű eredménynek mondható.
A felhasználói elégedettség javításában is eredményesen teljesített az új back-office rendszer. A portál és a belső automatizálások segítségével a biztosítási ajánlatokat sokszor nehéz volt a 15 napos törvényi keretnek megfelelően befogadni, de ez ma már 10 napnál rövidebb időt vesz igénybe. Még ennél is nagyobb mértékben gyorsult fel a casco szerződések megkötési ideje. Az ügyfelek jelentkezése után régebben még átlagosan 22 napig tartott, amíg a szerződést be tudták fogadni, ma ez a folyamat mindössze 8 nap.
A fejlesztés időtartama is rekordnak számít, hiszen az igényfelméréstől kezdve a tervezésen át a megvalósításig bezárólag, mindössze fél év telt el. A Groupama a közeljövőben további fejlesztéseket tervez a kárrendezési feladatok támogatása és a back-office rendszer terén, és vizsgálják a Microsofttal való további együttműködés lehetőségeit.
Kapcsolódó cikkek
- Üzleti intelligencia mindenkinek, Microsoft eszközökkel
- A kereskedelmi bankok nem felelnek meg saját elvárásaiknak
- Kereskedelmi banki ügyvitel Microsoft Dynamics AX-en
- 1,1 millió dolláros banki csalás
- Barangolás az adatbázisok világában: SQL-túra a NetAcademiától
- Egyedi fejlesztésű banki szoftver – Montana módra
- Az üzleti intelligencián túl: Átfogó megközelítés a vállalati információk kezelésében
- Azonosítatlan ügyfélszükségletek gátolják a bankoknál a forgalomnövekedést
- Raiffeisen + HP: Magyarország legnagyobb AMD-alapú PC eszközparkja
- A pénzintézetek az adatminőséget a kockázatkezelés kulcskérdésének tekintik
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Indul a Hello Cleantech 3.0: a magyar startupok számára is kitörést biztosít a program
A rendkívül sikeres, eddig közel 300 úttörő megoldást és 50 iparági vezetőt összehozó, Hello Cleantech program harmadik alkalommal is elindult idén novemberben. Már fogadják az európai tiszta energetikai megoldásokat bemutató pályázatokat szerte Európából, ezen belül Magyarországról is. A 2024-es EIT InnoEnergy által indított program egyedülálló hidat képez az innovatív startupok és iparági vezetők között. A résztvevők amellett, hogy szakmai támogatásban részesülhetnek üzlet- és technológiafejlesztési területen, finanszírozáshoz juthatnak és hozzáférhetnek a vezető kockázati tőkealapokhoz.
Az adózás területén is új korszakot hoz a mesterséges intelligencia
Jelentősen átalakíthatja az adó- és pénzügyi osztályok működését a generatív mesterséges intelligencia (GenAI) — derül ki az EY 1600 pénzügyi igazgató és adószakértő megkérdezésével készült nemzetközi kutatásából. Az új technológia fokozza a hatékonyságot a válaszadók többsége szerint, de nem számítanak arra, hogy elveszi az állásokat a szakemberektől.
A magyar vásárlók egyre tudatosabbak az online térben: a Pepita.hu kutatása
A Pepita.hu legfrissebb felmérése szerint a magyar online vásárlók egyre tudatosabban óvják személyes adataikat, és törekednek a biztonságos fizetési megoldások alkalmazására. Az ünnepi időszak küszöbén végzett felmérés eredményei rámutattak, hogy a vásárlók fele rendszeresen használ utánvétet, és sokan részesítik előnyben az olyan biztonsági megoldásokat, mint a kétlépcsős azonosítás vagy a megbízható piacterek. Az eredmények azt mutatják, hogy a magyarok bizalma nő az online vásárlás iránt, és az adatvédelem fontossága egyre szélesebb körben ismert.