HP - nyomtatás, képalkotás: erősebb piaci pozíció, stagnáló bevétel
berendezésekre.
A tavalyi eladásokra hatott az is, hogy júniustól a kormányzat jelentősen visszafogta vásárlásait.
Az igazgató elmondta: a kis- és közepes cégek körében tavaly sem növekedtek nagy mértékben a HP eladásai, mivel ezek a vállalatok még mindig inkább egy olcsóbb, de drágábban üzemeltethető nyomtatót vesznek, mint fordítva.
Az idei kilátásokról Czinege László közölte: eladásaik értékbeli növekedését 2007-ben sem várják, sem a lakossági sem az irodai piacon. Egyrészt a piaci helyzet miatt, másrészt pedig azért, mert az eszközök átlagára folyamatosan mérséklődik.
Hozzátette: a HP éppen ezért a szolgáltatásokra koncentrál, ahol már az idén is várható eladásaik bővülése.
Miskei Gábor, a fogyasztói üzletág vezetője az eseményen elmondta: tavaly a forgalmazók összesen 300 ezer digitális fényképezőgépet adtak el a magyar piacon, szemben az egy évvel korábbi 255 ezerrel. Az idén várhatóan nem nő tovább a piac, míg a HP szeretné megtartani az itt meglévő 5-7 százalékos részesedését.
Kapcsolódó cikkek
- Befejezte a fényképezőgép-gyártást a legendás Kodak
- Új irányzatok és nyomtatócsaládok a HP-tól
- MVH: a HP akadályozza a magyar gazdák pénzhez jutását
- Saját rekordjait döntögeti a HP
- Újdonságok a Panasonic-napon
- Fogyasztói terméközön a Canon bemutatóján
- A Canon elhalasztja a Nagasaki gyár építését
- HP Magyarország: 22 százalékkal nagyobb bevétel
- A világ első nyomtatóval egybeépített fényképezőgépe
- Videokamerák és fényképezők fillérekért
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Siemens Xcelerator: az Eplan és a Siemens zökkenőmentes adatátvitelt tesz lehetővé a gépgyártásban
A Siemens és az Eplan hatékonyabbá teszi a tervezési és gyártási folyamatokat a gépeket és gyártósorokat építő ügyfeleik számára.
A Z-generáció tudja milyen munkahelyet szeretne
Az önérvényesítés, a munkahelyi környezet, az anyagiak, a társas kapcsolatok, valamint a kreativitás, illetve a szellemi ösztönzők azok a legfőbb munkaértékek, amelyek a STEM pályára lépő Z-generációs fiatalok számára meghatározóak a leendő munkahelyük kiválasztásában és az ottani megmaradásukban – derül ki a Becsei Lilla pályaorientációs szakember friss, országos, reprezentatív kutatásából, amit az Együtt a Jövő Mérnökei Szövetséggel együttműködésben készített el a 12. osztályos magyar tanulók körében.
Sikertörténet: a Széchenyi-egyetem exitált drónfejlesztő startup cégéből
A győri Széchenyi István Egyetem jelentős hozzáadott értékkel vállalt szerepet a három éve egy szakmai partnerrel és egy tőkebefektetővel létrehozott ABZ Innovation Kft. eredményeiben, amelynek visszaigazolását a piaci siker jelenti. Az intézmény november végén értékesítette a drónfejlesztéssel és -gyártással foglalkozó startup cégben meglévő tulajdoni hányada jelentős részét.
Gyorsítósávban az AutoWallis
Sikeresen lezárta eddigi történetének legnagyobb felvásárlását az AutoWallis Csoport, ezzel tovább erősítve cseh autókiskereskedelmi pozícióját és meghatározó régiós szerepét. A magyar tőzsde autós vállalata egy lépésben szerezte meg a cseh piacon működő, tavaly közel 50 milliárd forintnak megfelelő árbevételt elérő MILAN KRÁL GROUP 100 százalékát, melynek köszönhetően újabb márkákat (Mercedes-Benz, Ford) és új tevékenységet (Mercedes-Benz Truck nagyhaszongépjárművek értékesítése, szervizelése) is bevont portfóliójába.
Szigorodik az ellenőrzés a webáruházak felett
A fogyasztóvédelmi hatóság már 2024-ben is kiemelten vizsgálta a webáruházakat és a nemzetgazdasági miniszter legutóbbi bejelentése alapján ezek a vizsgálatok csak szaporodni fognak a jövő évtől. Ráadásul, 2025-től egy fogyasztóvédelmi csúcshatóság is létrejön, amelynek kiemelt célja lesz a fogyasztók védelmének biztosítása az online térben. Webáruház üzemeltetőjeként nem árt ezért felkészülni arra, hogy mik is azok a főbb gyakorlatok és hiányosságok, amikre ugrik a hatóság. A Jalsovszky Ügyvédi Iroda szakértője segítségével ismertetjük a részleteket.