Új generációs webtechnológiát integrál az Arcus
A Microsoft által frissen bemutatott Silverlight interaktív felhasználói felületek - website-ok, online hirdetések vagy más interaktív interface-ek – elkészítésében nyit új távlatokat. Fő jellegzetessége, hogy a videó- és 3D megjelenítéseket minden eddigi technológiánál kreatívabban képes kezelni. Vektoralapú animációk elkészítésére szolgáló, például a legtöbb bannerhirdetés alapjaként használt flash technológia erős konkurenciájaként is azonosítják a Silverlightot, azzal a különbséggel, hogy „3D-ben, videóban sokkal erősebb”. Toldi György, az Arcus Interactive Group fejlesztési igazgatója szerint ezen tulajdonságai miatt „sokkal kreatívabb, sokkal produktívabb, mint a flash és html környezet.”
A Szépművészeti Múzeum gyűjteményeit bemutató alkalmazás a weboldal sztenderd szöveg+kép alapú felsorolásával szemben három dimenzióban jeleníti meg a műtárgyakat. A térbeli, intuitív navigáció nagyobb fokú bevonódást eredményez, izgalmasabb élményt nyújt.
A Silverlight platformon elkészített megoldások nemcsak az interneten jelenhetnek meg, hanem úgyanúgy működhetnek mobilon, futnatnak CD-ről, vagy akár interaktív tv-ben egy set top boxban is betölthetőek. Élményszerű megoldásai, a kreativitás és a jó programozhatóság mellett tehát univerzális platformként is minden más eddigi technológiánál szélesebb lehetőségeket, lényegesen magasabb értéket képvisel.
Június 10-11-i közép-európai konferenciáján, a budapesti Szépművészeti Múzeumban több más új generációs technológiája mellett mutatta be a Microsoft az integrált webes platformot, a bemutató demonstráció anyagának elkészítésére pedig az Arcus Interactive Group szakembereit kérte fel.
A CEE REMIX 2007 Konferencia második napjának megnyitójában Paul Dawson, a Conchango vezető európai webdesign ügynökség képviseletében azt javasolja a leendő felhasználóknak, hogy „ne akkor csinálj meg valamit 3D-ben, amikor megvan rá a lehetőség, hanem amikor értelme van.” A Conchango tapasztalataiból az is kiderül, hogy az alapvető gondolkodásmód mellett sok ügynökségi kompetencia is megváltozik: a fejlesztői és designer munkák határai feloldódnak, és nagyobb szerepet kap a folyamatokban az „interaction designer”, vagy akár a producer.
A Microsoft számos kulcsfontosságú újgenerációs webtechnológiát kínál a felhasználóknak, egyúttal open source fejlesztéseket is integrál, illetve az utóbbi hónapokban több más egyedi fejlesztésű webes megoldást is megvásárolt portfóliójába. A Silverlight platform bemutatásán az Arcus Interactive Group dolgozott, a Microsoft felkérésére.
Kapcsolódó cikkek
- Trösztellenes vizsgálat indul a Yahoo és a Microsoft ellen
- Forráskódot tett közzé a Microsoft
- Telefonos hangfelismerés
- Microsoft-LG szabadalom-engedélyezési megállapodás
- 15 rést javít a Microsoft 6 biztonsági frissítése
- A Google a Vista keresőfunkcióját kritizálja
- Az automatikus frissítőrendszeren keresztül terjesztik a Windows Server 2003 SP2
- A Microsoft bemutatta érintőképernyős rendszerét
- A Mail2Web.com a Microsoft Partner Programban
- Elindult a T-Mobile Kapcsolat koncert honlapja
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Z-generáció tudja milyen munkahelyet szeretne
Az önérvényesítés, a munkahelyi környezet, az anyagiak, a társas kapcsolatok, valamint a kreativitás, illetve a szellemi ösztönzők azok a legfőbb munkaértékek, amelyek a STEM pályára lépő Z-generációs fiatalok számára meghatározóak a leendő munkahelyük kiválasztásában és az ottani megmaradásukban – derül ki a Becsei Lilla pályaorientációs szakember friss, országos, reprezentatív kutatásából, amit az Együtt a Jövő Mérnökei Szövetséggel együttműködésben készített el a 12. osztályos magyar tanulók körében.
Sikertörténet: a Széchenyi-egyetem exitált drónfejlesztő startup cégéből
A győri Széchenyi István Egyetem jelentős hozzáadott értékkel vállalt szerepet a három éve egy szakmai partnerrel és egy tőkebefektetővel létrehozott ABZ Innovation Kft. eredményeiben, amelynek visszaigazolását a piaci siker jelenti. Az intézmény november végén értékesítette a drónfejlesztéssel és -gyártással foglalkozó startup cégben meglévő tulajdoni hányada jelentős részét.
Gyorsítósávban az AutoWallis
Sikeresen lezárta eddigi történetének legnagyobb felvásárlását az AutoWallis Csoport, ezzel tovább erősítve cseh autókiskereskedelmi pozícióját és meghatározó régiós szerepét. A magyar tőzsde autós vállalata egy lépésben szerezte meg a cseh piacon működő, tavaly közel 50 milliárd forintnak megfelelő árbevételt elérő MILAN KRÁL GROUP 100 százalékát, melynek köszönhetően újabb márkákat (Mercedes-Benz, Ford) és új tevékenységet (Mercedes-Benz Truck nagyhaszongépjárművek értékesítése, szervizelése) is bevont portfóliójába.
Szigorodik az ellenőrzés a webáruházak felett
A fogyasztóvédelmi hatóság már 2024-ben is kiemelten vizsgálta a webáruházakat és a nemzetgazdasági miniszter legutóbbi bejelentése alapján ezek a vizsgálatok csak szaporodni fognak a jövő évtől. Ráadásul, 2025-től egy fogyasztóvédelmi csúcshatóság is létrejön, amelynek kiemelt célja lesz a fogyasztók védelmének biztosítása az online térben. Webáruház üzemeltetőjeként nem árt ezért felkészülni arra, hogy mik is azok a főbb gyakorlatok és hiányosságok, amikre ugrik a hatóság. A Jalsovszky Ügyvédi Iroda szakértője segítségével ismertetjük a részleteket.
A K&H élen jár az IT hatékonyság mérésében
A banki szektorban egyedülálló módszerrel monitorozza fejlesztéseit és méri az IT fejlesztések hatékonyságát a K&H. Ezt a tevékenységét saját maga, házon belül látja el, amivel szintén egyedülállónak számít a piacon. Az ún. Fast Function Point módszertan segítségével a K&H folyamatosan feltárja a fejlesztési folyamatok és rendszerek optimális működésére épülő fejlesztési pontokat, a költséghatékonyságot és a projektek komplexitását, ezzel lehetőséget adva, hogy szakemberei innovatív fejlesztéseket valósítsanak meg a visszajelzések alapján.