Az innováció, ami számít... - A Ricoh Global jövőképe
A Ricoh a B2B piac egyik legjelentősebb japán szereplőjévé nőtte ki magát az elmúlt évtizedben. „Az elmúlt tíz év során az eladásaink megduplázódtak és a profitunk megnégyszereződött” - nyilatkozta Shiro Kondo, a vállalat fiatal és energikus vezetője. „Az utóbbi pénzügyi évben mind az eladási számok, mind a profit rekord magasságba szöktek. És ez még csak a kezdet.”
Sok híres japán márka van a piacon, amelyek azáltal, hogy a végfelhasználókat célozzák meg termékeikkel, világszintű ismertségre és hírnévre tettek szert. A Ricoh ezzel szemben a B2B piacon tevékenykedik, azaz fő ügyfelei a vállalatok. Ezt a célcsoportot kevésbé érdekli a márkanév, inkább a teljesítményre, megbízhatóságra és a hozzáadott szolgáltatásokra helyezik a hangsúlyt.
A Ricoh növekedésének alappillérét a megbízható és magas teljesítményű irodai berendezések jelentik. A technológia önmagában azonban nem elég. Shiro Kondo szerint az innováció több elemből tevődik össze. „Nem hagyatkozhatunk pusztán a kutatók innovatív gondolkodására. A Ricoh sok ötletet egyenesen a felhasználóktól merít. Ki kell találnunk, hogy ügyfeleinknek mire van szükségük, még az előtt, hogy ők ezt megfogalmaznák. Olyan problémákra kell megoldásokat találnunk, amik még nem is tudatosultak bennük” - magyarázza Kondo.
A Ricoh-nál fokozott figyelmet és elsőbbséget élvez a környezetvédelem. Az olyan funkciók, mint például a QSU (quick-start-up, bekapcsolás utáni gyors felmelegedés), nem csak a fogyasztók pénztárcáját kímélik, hanem a Földet is védik. A Ricoh már régóta a CSR (corporate social responsibility, társadalmi felelősségvállalás) élvonalában jár, számára a környezettel való törődés a mindennapi működés szerves része. Kondo szerint: „Mi, akik technológiát gyártunk, folyamatosan ügyelnünk kell a környezetre való hatásaira – legyen az jó, vagy rossz.”
A Ricoh vezetősége tisztában van azzal, hogy egy nyomtató a felhasználók számára sosem lesz egyenértékű egy szórakoztatóelektronikai eszközzel, ezért arra törekszenek, hogy minél „emberközelibbé tegyék” irodai berendezéseiket. „Szeretnénk, ha a működési folyamatok egyszerűsítésével készülékeink használata olyan egyértelművé és egyszerűvé válna, akár egy kávéfőző vagy egy kenyérpirító használata.”
A jövőre vonatkozóan Shiro Kondo elmondta, hogy a nyomtatás jövőjét a házon belüli vállalati nyomtatásban látja. „A hagyományos kereskedelmi (azaz külső szolgáltatótól igénybe vett) nyomtatás iránti kereslet folyamatosan csökken. Ennek szerepét egyre inkább az igény szerinti, házon belüli nyomtatás veszi át a vállalati piacon.”
A Ricoh 2007-ben közös vállalatot hozott létre az IBM-mel, InfoPrint Solutions néven. Az új vállalat az IBM több mint negyvenéves nyomtatási üzletágban szerzett tapasztalataira és a Ricoh irodai megoldások terén szerzett ismereteire alapoz. Célja, hogy kiszolgálja a házon belül nyomtatást végző vállalatok egyre bővülő igényeit, és a piac az első számú játékosává váljon ezen a területen.
A jövőbeni folyamatos fejlődés érdekében Ricoh nagy hangsúlyt fektet az oktatásra. „Egy vállalat csak annyira jó, mint az emberei” - tartja egy híres japán mondás. A szervezeti oktatás a növekedés elengedhetetlen része. „A vezetőktől kezdve az üzemi munkásokig, a vállalat minden tagja folyamatosan részesül továbbképzésben” – mondja Kondo.
A Ricoh rendkívül elkötelezett az innováció iránt. „Ez az életünk,” nyilatkozza Kondo. „Vagy folyamatosan fejlesztünk, és mindig újabb fogyasztói értékeket hozunk létre, vagy meghalunk.”
Kapcsolódó cikkek
- Ricoh Caplio RR770: könnyű kezelhetőség, kiváló képek
- A Philips 2,7 milliárd dollárt ajánl az amerikai Genlyte-ért
- Megnyílt a kétezredik T-Mobile-üzlet Európában
- Megújuló energiaforrást használ a Pannon új székháza
- Az EQnet újabb ügyfélkört vásárolt
- Az Adverticum Zrt. újabb üzleti sikere
- A Konica Minolta nyilvánosságra hozta első félévi pénzügyi eredményeit
- A Zebra felvásárolja a Navist és a proveót
- Logisztikai központot avatott a Nokia Komáromban
- A Smith Micro felvásárolja az e frontier szoftverházat
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.