Az innováció, ami számít... - A Ricoh Global jövőképe

forrás Prim Online, 2007. november 27. 13:37

A Ricoh, jó úton halad, hogy a világ egyik „legerőteljesebb márkájává” nője ki magát – nyilatkozta Shiro Kondo, a Ricoh Global elnöke és vezérigazgatója.

A Ricoh a B2B piac egyik legjelentősebb japán szereplőjévé nőtte ki magát az elmúlt évtizedben. „Az elmúlt tíz év során az eladásaink megduplázódtak és a profitunk megnégyszereződött” - nyilatkozta Shiro Kondo, a vállalat fiatal és energikus vezetője. „Az utóbbi pénzügyi évben mind az eladási számok, mind a profit rekord magasságba szöktek. És ez még csak a kezdet.” 

Sok híres japán márka van a piacon, amelyek azáltal, hogy a végfelhasználókat célozzák meg termékeikkel, világszintű ismertségre és hírnévre tettek szert. A Ricoh ezzel szemben a B2B piacon tevékenykedik, azaz fő ügyfelei a vállalatok. Ezt a célcsoportot kevésbé érdekli a márkanév, inkább a teljesítményre, megbízhatóságra és a hozzáadott szolgáltatásokra helyezik a hangsúlyt.

A Ricoh növekedésének alappillérét a megbízható és magas teljesítményű irodai berendezések jelentik. A technológia önmagában azonban nem elég. Shiro Kondo szerint az innováció több elemből tevődik össze.  „Nem hagyatkozhatunk pusztán a kutatók innovatív gondolkodására. A Ricoh sok ötletet egyenesen a felhasználóktól merít. Ki kell találnunk, hogy ügyfeleinknek mire van szükségük, még az előtt, hogy ők ezt megfogalmaznák. Olyan problémákra kell megoldásokat találnunk, amik még nem is tudatosultak bennük” - magyarázza Kondo.
A Ricoh-nál fokozott figyelmet és elsőbbséget élvez a környezetvédelem. Az olyan funkciók, mint például a QSU (quick-start-up, bekapcsolás utáni gyors felmelegedés), nem csak a fogyasztók pénztárcáját kímélik, hanem a Földet is védik. A Ricoh már régóta a CSR (corporate social responsibility, társadalmi felelősségvállalás) élvonalában jár, számára a környezettel való törődés a mindennapi működés szerves része. Kondo szerint: „Mi, akik technológiát gyártunk, folyamatosan ügyelnünk kell a környezetre való hatásaira – legyen az jó, vagy rossz.”

A Ricoh vezetősége tisztában van azzal, hogy egy nyomtató a felhasználók számára sosem lesz egyenértékű egy szórakoztatóelektronikai eszközzel, ezért arra törekszenek, hogy minél „emberközelibbé tegyék” irodai berendezéseiket. „Szeretnénk, ha a működési folyamatok egyszerűsítésével készülékeink használata olyan egyértelművé és egyszerűvé válna, akár egy kávéfőző vagy egy kenyérpirító használata.”

A jövőre vonatkozóan Shiro Kondo elmondta, hogy a nyomtatás jövőjét a házon belüli vállalati nyomtatásban látja. „A hagyományos kereskedelmi (azaz külső szolgáltatótól igénybe vett) nyomtatás iránti kereslet folyamatosan csökken. Ennek szerepét egyre inkább az igény szerinti, házon belüli nyomtatás veszi át a vállalati piacon.”

A Ricoh 2007-ben közös vállalatot hozott létre az IBM-mel, InfoPrint Solutions néven. Az új vállalat az IBM több mint negyvenéves nyomtatási üzletágban szerzett tapasztalataira és a Ricoh irodai megoldások terén szerzett ismereteire alapoz. Célja, hogy kiszolgálja a házon belül nyomtatást végző vállalatok egyre bővülő igényeit, és a piac az első számú játékosává váljon ezen a területen.

A jövőbeni folyamatos fejlődés érdekében Ricoh nagy hangsúlyt fektet az oktatásra. „Egy vállalat csak annyira jó, mint az emberei” - tartja egy híres japán mondás. A szervezeti oktatás a növekedés elengedhetetlen része. „A vezetőktől kezdve az üzemi munkásokig, a vállalat minden tagja folyamatosan részesül továbbképzésben” – mondja Kondo.

A Ricoh rendkívül elkötelezett az innováció iránt. „Ez az életünk,” nyilatkozza Kondo. „Vagy folyamatosan fejlesztünk, és mindig újabb fogyasztói értékeket hozunk létre, vagy meghalunk.”

Kulcsszavak: +céginfo Ricoh

Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01