Számítógép volt a "menő" karácsonyi ajándék
A megkérdezettek 38 százaléka válaszolta írásban, hogy számítógépet kért karácsonyra. Eltérés mutatkozott nemenként: a fiúk 52 százaléka, viszont a lányoknak csak 22 százaléka voksolt elektronikus játékokra és szoftverre. A lányok inkább ruhaneműeket (36 százalék), továbbá babákat és plüssállatokat (33 százalék) szerettek volna a karácsonyfa alatt látni - közölte az intézet.
A 13 és 19 év közötti fiatalkorúak először ruhaneműeket (43 százalék), azután pedig számítógépes játékokat (36 százalék) kértek ajándékul. A közvélemény-kutató intézet összesen ezerötszáz hat és tizenkilenc év közötti gyereket, illetve fiatalkorút kérdezett meg.
Kapcsolódó cikkek
- Kellemes ünnepeket!
- Gyerekek a tévé előtt: a magyar szülők a legengedékenyebbek
- Magyar IT-piac - számokban
- Direkt marketing - etikus adatkezelést várnak el az emberek
- Idén fotónyomtató kerül a fák alá
- A Wii és az iPod vezetik a karácsonyi kívánságlistát
- Az internetezők többet költenek karácsonykor
- Felmérés a vírusirtók lakossági piacáról
- Szonda: mentálisan már átálltunk a digitális tévézésre, de nemigen tudjuk, mi az
- Stratégiai együttműködést kötött az NRC és a Megyer Consulting
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Siemens Xcelerator: az Eplan és a Siemens zökkenőmentes adatátvitelt tesz lehetővé a gépgyártásban
A Siemens és az Eplan hatékonyabbá teszi a tervezési és gyártási folyamatokat a gépeket és gyártósorokat építő ügyfeleik számára.
A Z-generáció tudja milyen munkahelyet szeretne
Az önérvényesítés, a munkahelyi környezet, az anyagiak, a társas kapcsolatok, valamint a kreativitás, illetve a szellemi ösztönzők azok a legfőbb munkaértékek, amelyek a STEM pályára lépő Z-generációs fiatalok számára meghatározóak a leendő munkahelyük kiválasztásában és az ottani megmaradásukban – derül ki a Becsei Lilla pályaorientációs szakember friss, országos, reprezentatív kutatásából, amit az Együtt a Jövő Mérnökei Szövetséggel együttműködésben készített el a 12. osztályos magyar tanulók körében.
Sikertörténet: a Széchenyi-egyetem exitált drónfejlesztő startup cégéből
A győri Széchenyi István Egyetem jelentős hozzáadott értékkel vállalt szerepet a három éve egy szakmai partnerrel és egy tőkebefektetővel létrehozott ABZ Innovation Kft. eredményeiben, amelynek visszaigazolását a piaci siker jelenti. Az intézmény november végén értékesítette a drónfejlesztéssel és -gyártással foglalkozó startup cégben meglévő tulajdoni hányada jelentős részét.
Gyorsítósávban az AutoWallis
Sikeresen lezárta eddigi történetének legnagyobb felvásárlását az AutoWallis Csoport, ezzel tovább erősítve cseh autókiskereskedelmi pozícióját és meghatározó régiós szerepét. A magyar tőzsde autós vállalata egy lépésben szerezte meg a cseh piacon működő, tavaly közel 50 milliárd forintnak megfelelő árbevételt elérő MILAN KRÁL GROUP 100 százalékát, melynek köszönhetően újabb márkákat (Mercedes-Benz, Ford) és új tevékenységet (Mercedes-Benz Truck nagyhaszongépjárművek értékesítése, szervizelése) is bevont portfóliójába.
Szigorodik az ellenőrzés a webáruházak felett
A fogyasztóvédelmi hatóság már 2024-ben is kiemelten vizsgálta a webáruházakat és a nemzetgazdasági miniszter legutóbbi bejelentése alapján ezek a vizsgálatok csak szaporodni fognak a jövő évtől. Ráadásul, 2025-től egy fogyasztóvédelmi csúcshatóság is létrejön, amelynek kiemelt célja lesz a fogyasztók védelmének biztosítása az online térben. Webáruház üzemeltetőjeként nem árt ezért felkészülni arra, hogy mik is azok a főbb gyakorlatok és hiányosságok, amikre ugrik a hatóság. A Jalsovszky Ügyvédi Iroda szakértője segítségével ismertetjük a részleteket.