HP: az új piaci trendek miatt nőhet a magyar IT-piac
Bár a tavalyi évre jellemző visszafogott beruházási kedv várhatóan az idén sem élénkül jelentősen, a HP Magyarország szerint az új piaci tendenciák felrázhatják a magyar informatikai (IT) szektort - közölte a társaság kedden az MTI-vel.
A piaci elemzés szerint a növekedés hajtóereje az lesz, hogy a vásárlók egyre nagyobb hányada nem a legolcsóbb, hanem a legalacsonyabb összköltséggel üzemeltethető megoldásokat keresi.
Egyre többen felismerik, hogy a minőségi, megbízható és kevesebb energiát fogyasztó gépek összességében kedvezőbbek, mint a túlságosan olcsó termékek. A HP szerint a trend különösen jól megfigyelhető a személyi számítógépek piacán, de igaz a szerver és adattárolási megoldásokra és a nyomtatási eszközökre is.
A takarékosság egyik fontos területe az energiafelhasználás visszafogása lehet. A HP például vállalta, hogy 2010-ig 25 százalékkal csökkenti számítógépeinek energiafelhasználását.
Az elemzés szerint továbbra is erős költségcsökkentési trend az IT-outsourcing, hiszen egyre több cég ismeri fel az erőforrás-kihelyezésben rejlő megtakarítási lehetőségeket.
Hegedüs Gábor, a HP Magyarország ügyvezető igazgatója a trendek kapcsán a közlemény szerint kifejtette: "a magyar piac a magas hozzáadott értéket képviselő szolgáltatások területén néhány éves késéssel követi az amerikai és nyugat-európai folyamatokat. A 2007-es adatok azonban arról árulkodnak, hogy egyre kisebb a lemaradás, azaz a magyar IT-piac felnőtt korba lépett."
Az ügyvezető szerint a digitális átállás nemcsak a televíziózásban, hanem az adattárolási rendszerek szegmensében is áttörést, növekedést hozhat 2008-ban, s a képalkotási és nyomtatási üzletágnak is jót tehet az, hogy az intézmények, cégek speciális nyomtatási igényei egyre nagyobb keresletet generálnak. A HP például az idén jelentős növekedési lehetőséget lát a professzionális grafikai alkalmazások kiszolgálásában, így a nagyformátumú és digitális nyomtatásban is.
Kapcsolódó cikkek
- Synergon: 7%-os csoportszintű negyedéves üzemi nyereség
- Telecom Italia vezérigazgató: nincs tőkeemelési terv
- Beérett a Montana innovációs befektetése
- Autodesk: felvásárlással fejleszti szerkezettervezési iparágát
- Partnereit díjazta az SAP Hungary
- A Sony Ericssoné a magyar mobilkészülék-piac negyede
- Hama Kft.: 2,7 milliárd forint bevétel 2007-ben
- A HP fizetett a megfigyelt újságíróknak
- A Vodafone-hoz távozik a Microsoft mobilfőnöke
- A Konica Minolta kiadta 2007 első három negyedévének pénzügyi eredményeit
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.