A Magyar Telekom csatlakozott a globális klímavédelmi megmozduláshoz

forrás Prim Online, 2008. március 28. 08:26

A hazai nagyvállalatok közül elsőként a Magyar Telekom csatlakozott ahhoz a nemzetközi akcióhoz, mely a klímaváltozás veszélyeire szeretné felhívni az emberek figyelmét. Ennek keretében szombaton egy órára elsötétülnek a Magyar Telekom fontosabb épületei és nagyobb fényreklámjai. A vállalat tavaly ősszel indított klímavédelmi programot munkatársai számára, melynek célja a figyelemfelkeltés és a párbeszéd elősegítése.

Március 29-én a világ legnagyobb városai - többek között Sydney, Koppenhága, Toronto, Chicago, Melbourne, Brisbane, Tel Aviv vagy Manila -, valamint kisebb települései a dániai Aarlborgtól a Fidzsi-szigeteki Suva-ig egy olyan közös akcióban vesznek részt, melyben felhívják az emberiség figyelmét a világot fenyegető egyik legnagyobb veszély, a klímaváltozás káros hatására. Az elképzelés szerint a résztvevő településeken, a falvaktól a nagyvárosokig, helyi idő szerint este nyolckor egy órára lekapcsolják a világítást. Ez lesz a „Föld Órája” elnevezésű akció. Egy évvel ezelőtt 2,2 millió ember és 2100 vállalat kapcsolta le a világítást Sydney-ben a Föld Órájára. Ez a kezdeményezés Sydney energiafogyasztását 10,2%-kal csökkentette erre az órára, ami egyenértékű azzal, mintha ez alatt az egy óra alatt 48 ezer autó tűnt volna el az utcákról és az autóutakról. Amíg a „Föld Órája 2007” egy Sydney-ben megrendezett ausztrál esemény volt a WWF kezdeményezésére, addig az idei esemény már egy globális megmozdulás lesz.

A Magyar Telekom, a hazai nagyvállalatok között elsőként csatlakozott a WWF nemzetközi akciójához. Ennek keretében 2008. március 29-én 20:00 órától egy óra időtartamra sötétbe borulnak a vállalat fontosabb épületei (a biztonsági okokból kivilágítani szükséges helyeket leszámítva), valamint erre az időre elsötétülnek a nagyobb fényreklámok is. A Magyar Telekom azért csatlakozott a kezdeményezéshez, mert tenni kíván a klímavédelemért, és nagyságánál, jelentőségénél, valamint az infokommunikációs szektorban elfoglalt vezető szerepénél fogva másokat is erre kíván buzdítani. Az Earth Hour eseményét megelőző napon a vállalat levetíti munkatársai és családtagjaik, barátaik számára Al Gore „Kellemetlen igazság” című filmjét, amelyet a témával kapcsolatos beszélgetés követ Novák Péter vezetésével és társadalmi szervezetek részvételével. Minthogy a filmvetítés időpontjának megválasztásában az Earth Hour-nak nagy szerepe volt, a résztvevők egy-egy kis mécsest kapnak emlékeztetőül a másnapi akcióra, illetve buzdítva őket arra, hogy ahhoz személyesen is csatlakozzanak.

A klímavédelem a Magyar Telekom fenntarthatósági stratégiájának egyik kulcstémája, így a téma nem csak egy órára merül fel a vállalat életében. Tavaly ősszel a Magyar Telekom klímavédelmi programot indított a munkatársak részére, ebben a figyelemfelkeltés, a probléma iránti érzékenység növelése, és a párbeszéd kapja a fő hangsúlyt. A klímavédelemhez kötődő beruházások kapcsán megjelentek a vállalatnál a szabadlevegős hűtéses eljárások a bázisállomásokon, a cégnél hőszivattyúk is működnek, sőt a gépjárműpark is kiegészült a hibrid személygépkocsikkal. 2005 óta menedzseli a Magyar Telekom egy európai szervezet (ETNO) keretein belül azt a WWF-fel közös kezdeményezést, amely a „Klímavédelem fénysebességen” címet viseli. Ebben az infokommunikáció klímavédelmet segítő lehetőségeit vizsgálják európai szinten. A hazai kezdeményezések közül feltétlenül említést érdemel a „Vegyél vissza!” klímavédelmi program, ami a közeljövőben indul a 15-25 éves korosztály számára, és amelynek egyik alapítója a Magyar Telekom.

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01