Sharp: Környezetvédelem, mint vállalati cél
A prémium termékminőség, nyereségesség és a társadalmi felelősségvállalás mellett a Sharp a természetes források védelmét fontos és fejlesztendő kérdésként kezeli. Ez megmagyarázza, hogy a Sharp számára üzleti tevékenysége során már hosszú évek óta miért központi kérdés a környezet tartós védelme.
A Sharp számára a teljes körű és fenntartható környezetvédelem azt jelenti, hogy egyértelmű evidenciaként kezeli az ezzel kapcsolatos jogi követelményeket, és minden téren megfelel azoknak. Mindemellett az üzleti tevékenységébe környezetvédelmi szempontokat épít, és folyamatosan fejleszti a környezetvédelmi szempontokat vállalat szinten is. A Sharp állandó jelleggel újításokat vezet be. Ezen a téren szinte minden Sharp egységben hitelesített környezetvédelmi program biztosítja, és átfogó környezetvédelmi stratégia segíti a vállalat munkáját. A hitelesített környezetvédelmi program célja, hogy érzékelhető módon tegyen a környezet megóvása érdekében a “környezeti technológiák”, a “termékek és összetevőik” és a “gyártás” során, továbbá hogy megfeleljen a követelményeknek és kiterjessze a azokat ezen a téren, függetlenül attól, hogy ez kötelező, vagy a piacok követelmények diktálják. A Sharp hatékonyan használja a rendelkezésre álló forrásokat, ahol csak tudja kerüli, vagy legalább is minimálisra csökkenti a veszélyes áruk használatát és kibocsátását.
Technológiák: A Sharp napenergiával az éghajlat megóvása érdekében
A jövő felé irányuló technológiák fejlesztése fontos előfeltétele egy olyan termékportfóliónak, amely emberileg kivitelezhető szinten - kerüli a környezet rombolását. A napenergia kiemelt fontosságú project a Sharpnál. Általában a Sharp két környezetbarát technológiát különböztet meg: egyfelől technológiákat, amelyek természetes élőhelyeink védelmét és fejlesztését szolgálják, másfelől technológiákat, amelyek segítenek a szennyezés csökkentésében.
A Sharp termékei közül a napelemek gyártása során egyértelműen látszik a pontos igény a környezet kímélésére és fenntartására. Minden előállított kilowatt óra napenergia védi a föld légkörét a szennyeződéstől, amely a fosszilis tüzelőanyag égetéséből származik, illetve óvja a véges nyersanyag készleteket.
A napenergia úttörőjeként, a Sharp tapasztalata ezen a téren közel 50 évre nyúlik vissza. Az intelligens, prémium minőségű napenergia termékek előállítása mellett a Sharp továbbra is népszerűsíti a fotovoltatikus technológiák területén végzett kutatásokat és fejlesztéseket. A Sharp 2000 óta a világ első számú napelem előállítója. 2006-ban az előállított energia mennyisége elérte a 434 megawattot. A Sharp továbbra is a szilikon takarékos, nagy hatékonyságú, fotovoltatikus technológiák fejlesztésén dolgozik. A napenergia úttörőjeként a Sharp húzóerőként áll a fotovoltatikus technológiák globális szinten történő bevezetése mellett.
Környezetvédelmi szempontból optimalizált termékek: védeni az éghajlatot és megőrizni a nyersanyagokat
A Sharp, annak érdekében, hogy termék-portfoliója megfeleljen a mai környezetvédelmi elvárásoknak, újító gyártási intézkedéseket vezetett be és ezeket minden évben felülvizsgálja. A cél, hogy folyamatosan fejlesszék a környezetbarát termékek előállítását. A kutatások és a fejlesztések a következő hét irányvonal alapján történnek: alacsony energiafelhasználás, biztonságos termék-előállítás, források védelme, fenntarthatóság, újrahasznosíthatóság, termékek tartóssága, szétszerelhetőség. Más szóval a Sharp célja, hogy termékeinek előállítása során kevés energiát használjon fel, és a források megőrzése érdekében sok újrahasznosított anyagot használjon. A Sharp ahol teheti, kerüli azoknak az anyagoknak a használatát, amelyek veszélyesek a környezetre és az egészségre. Olyan anyagok kiválasztására törekszik, amelyek fenntarthatóságon, újrahasznosításon alapulnak.
A Sharp LCD tévéit megfelelő példaként említhetjük. Ezek a TV készülékek nyerték el először az EU hivatalos környezetbarát termékminősítését, az EU Eco Label-t. 36 Sharp LCD tévé viseli büszkén az EU Eco Label címet. A kitüntető cím az Európai Bizottság elismerésének tekinthető a Sharp számára azért, amiért a vállalat a gyártása során elkötelezett híve az energiatakarékosságnak, a források megőrzésének és a nyersanyagok újrahasznosításának.
A Sharp volt az első szórakoztatóelektronikai gyártó vállalat, amely részt vett a klíma-partner projektben. 2007 márciusában a Sharp, a neckermann.de exkluzív partnereként bejelentette zero-impact LCD televízióját. Ennek a projektnek a keretében a Sharp és a neckermann.de felvállalta, hogy tíz évig kompenzálja a CO2 közvetett kibocsátását, önként cselekedve ezzel a környezet védelme érdekében.
Fejlett gyártó egységek: környezetvédelmi követelmények alkalmazása Kameyama-ban
A Sharp környezetvédelmi stratégiájában kiemelt helyen szerepel az ultra-modern gyárak fejlesztése és építése. Az itt alkalmazott eszközök és technológiák célja, hogy minimalizálják a környezetre gyakorolt hatást, továbbá hogy megteremtsék a harmóniát a természettel és a gyárat övező lakott területekkel.
Az LCD tévék gyártása Kameyama-ban, Japánban csak egy példa ezeknek a céloknak a sikeres megvalósítására. Kameyama I és II modern LCD TV üzemek, ahol a világon először indult el a nyolcadik generációs LCD TV előállítás, és ahol függőleges a gyártási folyamat, az LCD panelektől a kész televízió előállításáig. Ezáltal a Sharpnak nem kell becsomagolnia és távolabbi üzemekbe szállítania a törékeny LCD paneleket.
A gyártáshoz szükséges energia előállítása környezetbarát technológiák ötvözetével történik. Az energia természetes gáz, üzemanyag cellák és a világ egyik legnagyobb fotovoltatikus rendszerének használatán keresztül keletkezik. A hagyományos technológiákhoz képest ezek segítségével közel 40 százalékkal csökken a CO2 kibocsátás. A gyártás során keletkezett szennyvizet (körülbelül 28, 000 m³ naponta) modern, filteres üzemben összegyűjtik, kezelik és visszavezetik a zárt rendszerbe.
A vállalat környezetbarát programja
A Sharp elismeri a jövő generációi iránt érzett felelősségét. Ezért alapított a Sharp világszerte ISO 14001 minősítés szerinti, magas színvonalú, globális környezetvédelmi rendszereket. Azonos irányelvek érvényesek minden jelentős egységre, és ezeket külső szervezetek meghatározott időközönként, rendszeresen auditálják. A Sharp egyik első európai értékesítési egysége, a hamburgi Sharp Electronics (Europe) GmbH 2001-ben ISO 14001 minősítést kapott. Mára már szinte minden európai Sharp egység, továbbá Európa, Japán és a tengerentúl összes termelési központja viseli ezt a címet. A Sharp célja, hogy a lehető legrövidebb időn belül minden új termelési egység elnyerje az ISO minősítést.
A vállalat európai központja környezetvédelmi partnere Hamburg városának. Hamburgban a környezetvédelmi partnerség egy szövetség, amelyet a Szenátus és a vállalatok alkotnak azzal a céllal, hogy a helyi vállalkozások óvják a környezetet, és ezáltal fejlesszék Hamburg városának környezeti egyensúlyát. 2006 óta a vállalat európai központja által felhasznált energia olyan fenntartható forrásokból származik, amelyeket az eco-áramszolgáltató, a NaturEnergie szolgáltat.
Az Európai Közösség Sharp LCD tévéi számára adományozott Eco Label kitüntetése mellett a vállalat környezetvédelmi tevékenységét más nemzetközi elismerések is bizonyítják. Például a Sharp sikeresen pályázott a GEEA Energy Label címre azzal, hogy irodai és szórakoztatóelektronikai termékei – televíziói, videó felvevői, audió rendszerei – energiatakarékosak. Nyomtatóit, másolóit, multifunkciós eszközeit, energiatakarékosságuk okán viselték a korábban érvényes Energy Star minősítést. A Sharp szinte összes jelenleg forgalmazott készülékén megtalálható az április 1-től bevezetett Energy Star matrica. A piacon bemutatott termékek mindössze 25 százaléka felel meg az új Energy Star kritériumoknak.
sajtóközlemény
Kapcsolódó cikkek
- Sharp tévék RGBY technológiával, rekord alacsony fogyasztással
- LG: arccal a környezetvédelem felé
- Az energiatakarékosságra összpontosít az új Bluetooth szabvány
- Fekete színű zöld mobil a T-Mobile-nál
- Sharp 3D mobilkijelzők
- Sharp napelemgyár kezdi meg a működését Japánban
- Megújuló energiákra épül az Alcatel-Lucent nyertes pályázata
- Öko-billentyűzet a Fujitsutól
- Sharp LCD tévék: új technológia, élethűbb szinek
- Két és fél milliárd PC kerülhet szemétre a lusta szoftverfejlesztők miatt
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.