Megérkezett Amerikába a Nintendo Wii Fit
A szobamérlegre hasonlító, lábbal irányítható játékkonzol Mijamoto Sigeru, az oszakai vállalat legendás főmérnökének a fejlesztése. A videojátékok Walt Disney-jeként emlegetett japán néhány éve egészséges életmódra váltott és nyilvántartást kezdett vezetni a testsúlyáról. Naponta felállt a mérlegre, aztán szórakozásból megpróbált két mérleggel méredzkedni egyszerre. Igyekezett úgy egyensúlyozni, hogy mind a kettő ugyanazt az értéket mutassa. Ebből a játékból fejlődött ki a szórakozást a testedzéssel összekapcsoló új Nintendo-konzol, amelyből Japánban a tavaly decemberi premier óta már kétmillió darabot adtak el.
A kis fehér padon a jógagyakorlatoktól a síelésig több mint negyvenféle mozgásformát lehet gyakorolni. A lapos konzol felületébe épített szenzorok azt érzékelik, hogy a játékos melyik lábára támaszkodik, illetve hogy a lábfej melyik részére helyezi a testsúlyt (például sarkon áll vagy lábujjhegyen). Ennek megfelelően mozog a rajzfilmfigura a tévé képernyőjén; síeléskor például balra kanyarodik, ha a játékos a bal lábára helyezi a testsúlyát, és nagyot esik, amikor a játékos elveszti az egyensúlyát.
A minél tökéletesebb grafikai megoldások és látványos játékok helyett az egyszerűségre és az alacsony árra koncentráló Nintendo a legutóbbi fejlesztésével, a Wii játékkonzollal messze lekörözte a vetélytársakat. A 2006 végén piacra került termékből még idén áprilisban is 417 ezer darab kelt el Amerikában, csaknem kétszer annyi, mint a Microsoft-féle Xbox 360-ból és a Sony Playstation 3 konzolából együttvéve.
A tévé-távirányítóhoz hasonlító távvezérlővel működő Wii a videojátékok hagyományos törzsközönségén túl más fogyasztói rétegeket is meghódított, és az új termék is nagy siker. Japánban éldául a felhasználók 30-40 százaléka soha nem vásárolt még játékkonzolt a Wii Fit előtt. Elemzők szerint ez arra utal, hogy a videojáték műfaja rétegspecifikus szórakozási formából lassan általánosan elfogadott szabadidős tevékenységgé alakul.
A Wii Fit április 25-én debütált Európában. A fogadtatásra jellemző adat, hogy a brit Woolworths áruházlánc üzleteiben percenként 90 darab kelt el a premier napján. A konzol Amerikában 89,99 dollárba (14 ezer forint) kerül. Az előrendelési adatok alapján az első néhány hónapban nagyjából 3 millió darab talál majd gazdára.
Kapcsolódó cikkek
- 56 kg-t fogyott egy Wii-felhasználó
- 50 millió eladott darab fellett a Wii
- Konzolcsata az E3 kiállításon
- Idén nem csökkent árat a Nintendo
- A Wii nem pótolja az igazi sportot
- Wii helyett vásárlási utalványt kínál a Nintendo karácsonyra
- Legalább egymilliárd dollártól esik el a Nintendo a Wii-hiány miatt
- Csak Észak-Amerikában 6 millió Nintendo DS-t adtak el az idén
- A Sony húz hasznot a Nintendo Wii-hiányból
- Nem enged a Nintendo a 249 dolláros Wii-ből
Fogyasztói elektronika ROVAT TOVÁBBI HÍREI
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Elektromobilitás: több mint egymillió töltőállomáshoz kínál hozzáférést a Bosch világszerte
Az elektromos autónk gyors, kényelmes és – ami a legfontosabb – bárhol rendelkezésre álló töltése: az elektromos autók vezetői számára világszerte mindez gyakran sokkal inkább vágy, mint valóság. A hatótáv és a költségek mellett a töltés az e-autósok egyik legfőbb gondja, ahogy az a Német Energia- és Vízgazdálkodási Szövetség (BDEW) tanulmányából is kiderül.
A Samsung AI-alapú újításait ismerte el a Consumer Technology Association
A Samsung legújabb termékeit és szolgáltatásait a rangos CES 2025 Innovációs Díjjal ismerte el a Consumer Technology Association (CTA) szervezet, a vállalat négy kategóriában a „Legjobb Innováció” címet is elnyerte. A díjakat két hónappal a világ egyik legnagyobb és legjelentősebb technológiai eseményét, a CES 2025 kiállítást megelőzően osztják ki, ezek az elismerések is kiemelik a Samsung elkötelezettségét a fogyasztói elektronika határainak bővítése iránt. A mesterséges intelligencia, a fenntartható tervezés, valamint az inkluzív felhasználói élmény terén megvalósított fejlesztéseivel a Samsung továbbra is mércét állít az iparágban.
Kávét rendel majd az LG autós asszisztense, ha fáradt a sofőr
Az LG Electronics (LG) bemutatta a fejlett autóipari technológiai koncepciókat felvonultató Mobility Labworks sorozat legújabb tagját, a jövő önvezető autóiba szánt Digital Cockpit gamma elnevezésű megoldást. Az alfa és beta modellek tavalyi debütálása után ez a harmadik az innovatív digitális interfészek sorozatában, amelyek izgalmas bepillantást nyújtanak a mobilitás jövőjébe.
Mesterséges intelligenciával felszerelt mosodai megoldásokat mutatott be az LG
Az LG Electronics (LG) a Frankfurtban megrendezett Texcare nemzetközi kereskedelmi mosodai és textilápolási kiállításon mutatta be PROFESSIONAL LAUNDRY termékcsaládját. Az energiahatékonyságot előtérbe helyező új termékcsaládban számos nagy kapacitású megoldás, például 30 kg kapacitású mosó- és szárítógépek és egy 25 kg-os maximális mosási és 16 kg-os szárítási kapacitású hőszivattyús mosó-szárítógép is helyet kapott. A PROFESSIONAL LAUNDRY termékcsalád bevezetésével az LG célja, hogy mind Európában, mind pedig világszerte megerősítse pozícióját a kereskedelmi ruhatisztítási megoldások piacán.