Montana: az idén kétszer akkora bevétel keresőprogramokból
A informatikai piacon érdekelt Montana Zrt. az idén az intelligens keresőprogram, az Infovadász eladásából és a fejlesztésekhez kapcsolódó pályázati pénzekből együttesen mintegy 500 millió forint árbevételre számít, ami a duplája az egy évvel korábbi eladásoknak, illetve megoldásfejlesztéseknek - mondta Vadász Pál, a Montana Zrt. elnök-vezérigazgatója az MTI-nek.
Hozzátette: a cég az idén eddig 120-140 millió forint értékű szoftvereladásról írt alá szerződést, s további két-három nagy, 50-250 millió forint közötti értékű projektről tárgyal.
Vadász Pál elmondta: az intelligens keresést elsősorban ott érdemes alkalmazni, ahol fontos az információk gyors és pontos megjelenítése, így például a távközlési szektorban, az államigazgatásban, a bíróságokon, az energetikában és a közműszektorban.
Az Infovadász a Montana saját fejlesztésű szoftvere: a szoftver az elektronikus dokumentumokban való tartalomkeresést teszi lehetővé mintegy 90 százalékos pontossággal. A tanítható szoftver fejlesztését tavaly a második félévben fejezték be, s az alkalmazást a magyar rendőrség már megvásárolta.
Vadász Pál elmondta: a KPMG szerint a nyugat-európai cégek vezetőinek 78 százaléka érzi úgy, hogy üzleti lehetőségeket szalaszt el szervezeti tudásának kihasználatlansága miatt, s az ebből adódó veszteségük az éves forgalmuk 6 százalékát is elérheti.
Az elnök-vezérigazgató kifejtette: egy olyan cégnél, ahol például 40 alkalmazott foglalkozik információk keresésével, egy 200 millió forintos intelligens keresőprogram telepítés és fejlesztés mintegy 10 hónap alatt megtérül, nem beszélve a találati pontosság nagyságrendekkel való növekedéséről.
A világon többféle hagyományos keresőprogramot is használnak a cégek és szervezetek, ezek azonban mechanikusan rendezik a találatokat, s problémát okoznak számukra a háttérben lévő, nehezen elérhető adatbázisok. A hagyományos keresés másik problémája, hogy nem tartalmi, hanem csak jelentés alapon működik, s csak az adott nyelven ad találatokat.
Ezzel szemben az intelligens keresés az interneten megtalálható információ halmazt szövegelemzés alapján fésüli át, több lehetséges jelentést is megenged "olvasás" közben, majd a művelet végén kiválasztja a legvalószínűbb választ. Ezzel pedig jóval nagyobb találati pontosságot ér el.
A magyar magántulajdonban lévő társaság tavaly 3,8 milliárd forint konszolidált árbevételt ért el, míg adózás előtti nyeresége 100 millió forint volt.
Kapcsolódó cikkek
- Az SAP 6 milliárd dolláros felvásárlásra készül
- Az IBM 2015-re megduplázza részvényarányos eredményét
- A Deutsche Telekom már profitra váltott
- Magyar Telekom - kisebb bevétel és nyereség
- Lendületben a tárolóspecialista MHM Computer
- Ismét perbe hívja a Nokia az Apple-t
- Olcsóbb áramot és földgázt is szolgáltat immár a Magyar Telekom
- Újabb pénzügyi rekord a Check Pointnál
- T-Mobile: küszöbön a milliomodik mobil internetező
- A Google negyedik éve a világ legértékesebb márkája
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.