Technology Fast 50: két magyar cég is bekerült a legjobb tíz közé
Ez a harmadik egymást követő év, hogy a Deloitte közép-európai Technology Fast 50 versenyének díját a lengyel szoftverfejlesztő és integrátor, a Blue Media nyerte, amely lenyűgöző, tízezer százalék feletti növekedést produkált a vizsgált időszakban. A legjobb tíz közé idén két magyar cég, az Alerant Informatikai Zrt. és az Onlinet Kft. is bekerült.
Az idei rangsor az eddigi legváltozatosabb, hiszen összesen kilenc ország, Csehország, Lengyelország, Szlovákia, Románia, Bulgária, Horvátország, Szerbia, Észtország és Magyarország vállalatait tartalmazza. Az idei Fast 50 listára összesen tizennégy magyar vállalat került fel, és ezzel hazánk a régió élén áll, hiszen az erős „mezőnyben” Csehország tizenhárom, Lengyelország pedig kilenc vállalattal képviselteti magát a listán. Az első helyen, sorban harmadszor a lengyel Blue Media végzett, pontosan 10.027 százalékos növekedéssel - mondta Karli Péter, a Deloitte pénzügyi tanácsadás üzletága technológia, média és telekommunikáció iparági ügyfelekre szakosodott munkacsapatának igazgatója.
A magyar vállalatokat a legjobb tíz között az üzleti informatikai alkalmazások integrációjával foglalkozó Alerant Informatikai Zrt., illetve az ügyfélhívó-rendszerek és információs terminálok gyártásával, kereskedelmével és üzemeltetésével foglalkozó Onlinet Kft. is képviseli az idén. Az Alerant 3.677 százalékos, míg az Onlinet 2.233 százalékos árbevétel-növekedést produkált az elmúlt öt éves időszakban – tette hozzá a Deloitte szakértője.
Karli Péter kiemelte: Az idei listán szereplő Fast 50 vállalatok átlagos növekedése 1.271 százalék volt, ami a verseny történetében az eddigi legmagasabb. A Fast 50 cégek közel felét a szoftvergyártó vállalatok adják, ők a teljes ranglista 24 helyét foglalják el. A szoftvercégek dominanciája ma tehát még egyértelmű, de jövőre már várhatóan felzárkóznak hozzájuk az internetszolgáltatók is. Ennek oka, hogy az internetszektor idővel számos szoftveralkalmazást hasznosít, és itt a felhasználók száma továbbra is jelentős növekedést mutat Közép-Európában.
A 'Rising Stars' kategóriát az elmúlt három évben a magyar navigációs szoftverfejlesztő, a Nav N Go uralta, 7.838 százalékos növekedésével. Ezzel a kivételes teljesítménnyel a vállalat jó eséllyel pályázhat a jövőbeli Fast 50 rangsor vezető helyére.
Kapcsolódó cikkek
- Ötszörös TIPA-díjas a Canon
- A Magyar Telekom ügyfélszolgálati igazgatója lett az év projektmenedzsere
- Magabiztos teljesítménnyel újabb Advanced+ minősítést szerzett az ESET NOD32 Antivirus
- "Európai e-Kiválóság Díj 2010" magyar győztesei a CeBIT kiállításon
- Új tanfolyam a számítógépes csalások felderítésére
- Állatbarát Sims 3
- Informatikai Kiválósági Díj kkv-k számára
- Üzleti Etikai Díjat kapott a VirusBuster
- CES innovációs díjat kap a Nikon vetítős kompaktja
- Megválasztották a 2009-es év Informatikai Újságíróját
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.