Az Alvicom segítségével gyorsított az MKB BANK
A magyarországi IT-tesztelési piac egyik vezető társasága, az Alvicom Kft. sikeresen gyorsította fel az MKB BANK Zrt. számlakezelő rendszerét. Az elvégzett teszteknek köszönhetően, a megrendelő üzletkritikus alkalmazását úgy sikerült jelentős mértékben felgyorsítani, hogy ehhez semmiféle hardverbeszerzésre nem volt szükség.
Az MKB BANK szakemberei azt tapasztalták, hogy a pénzintézet számlavezető rendszere az elvárt időnél tovább végzi a napi zárást. Bár az éjszakai, a fiókok zárása utáni lassabb működés a rendszer elé kitűzött időhatárokon belül volt, a lassulások miatt egy átfogó projektre határozta el magát a bank informatikai vezetése. A számlavezető rendszer kétfajta üzemmódban dolgozik: napközben adatrögzítés, zárás után pedig adatfeldolgozás történik. Ilyenkor a rendszer - mások mellett - kamatokat, egyenlegeket számít, és tárolja azokat.
A számlavezető rendszer teljesítményének javításával az Alvicomot bízta meg a bank. A projekt vezetésével megbízott Alvicom Kft. szakembere, Deák Szabolcs elmondta, a projekt célkitűzése alapvetően a számlavezető rendszer napzárási stabilitásának növelése, a napzárás átlagos futásidejének legalább 70 százalékra való csökkentése volt. Ennél jobb eredményt értünk el - jelentette ki a projektvezető.
A négy hónapos projektet négy ütemre bontották, s ezekhez igazították a módosítások bevezetését, olyan módon, hogy a módosítások a lehető legkisebb kockázat mellett tegyék lehetővé a folyamatos működés biztosítását. A módosítások a legkülönfélébbek voltak: adatbázis- és programoptimalizációtól kezdve, a programok futásának párhuzamosításán át, a napzárási folyamatok racionalizálásán, valamint az üzemeltetési fegyelem növelésén át, egészen a rendelkezésre álló infrastruktúra jobb kihasználásáig.
Nagyon nagy siker az számunkra, és nagyon komoly megtakarítás a bank számára, hogy a futásidőt úgy tudtuk 70 százalék alá csökkenteni, hogy elkerülhetőek lettek a végszükségre tartogatott hardverfejlesztések is - mondta el az Alvicom munkatársa. Hozzátette, a hosszútávon fenntartható napzárás teljesítmény érdekében külön dokumentum készült, amely az általános irányelvek mellett konkrét üzemeltetési javaslatokat fogalmaz meg a jövőbeli esetleges lassulások okainak elhárításához.
Kapcsolódó cikkek
- Hitel- és lízingválasztó program indult a PSZÁF honlapján
- Intézményi akkreditációt szerzett az Alvicom Testcenter
- MKB: banki "Gazdálkodj okosan" az IND új szoftverével
- Válaszok a válságra: pozícióvédelem, ügyfélvesztés-minimalizálás
- Hogyan lehetséges optimalizálni a szoftverek minőségét?
- Újabb, az MKB-ügyfeleket célzó adathalász e-mailt fogott el a VirusBuster
- Az elektronika győztesként kerülhet ki a válságból
- Újabb adathalász-támadás az MKB-nél, a bank kezeli az ügyet
- Adathalászok az MKB-nál
- Minősített tesztmérnök oktatás indult
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.