IVSZ-kampány az informatikus szakma népszerűsítésére
Keresztes János, a szövetség elnöke szerint az utóbbi években, a felsőoktatásban egyre csökken az informatikai képzésre jelentkezők száma. A szakemberhiány miatt egyes informatikai cégek sok esetben kénytelenek jelentős projektek határidejét módosítani, túlterhelt munkatársakkal dolgozni, esetenként jelentős nemzetközi megbízásokról lemondani. Csak az utóbbi 6-7 évben tíz feletti volt azon informatikai cégek száma, amelyek fejlesztőközpontjuk felépítéséhez más helyszínt kerestek, mert nem látták biztosítottnak, hogy pár száz fős fejlesztői csapatukat belátható időn belül kialakítsák. Keresztes szerint a jelenleginél közel kétszer több végzős informatikus el tudna helyezkedni a szakma különböző területein. Tenni szeretnének, hogy megszűnjön az anomália, hogy egy sikerszakmában nincs elegendő képzett munkaerő. Ezért szólítják most meg a 15-18 éves korosztályt, és mindazokat, akik a pályaválasztásban segítik őket.
Fröhlich Péter, az informatikai szakemberkeresésben ismert P&Bert Management Consulting Group ügyvezetője szerint: folyamatos az igény a programozók (leginkább keresettek), rendszerüzemeltetők, hálózati mérnökök, fejlesztők, ERP szakértők és tanácsadók iránt. Az IT cégek legjellemzőbb elvárásai: referenciaértékű szakmai tapasztalat, a használható nyelvtudás, valamint megfelelő kommunikációs és prezentációs készség.
Fábri István, az Educatio Kft. vezető elemzője szerint a szakemberhiány egyik fő oka, hogy az utóbbi időben (nem demográfiai okok miatt), évről évre csökken a felsőoktatásban az informatikai szakokra jelentkezők száma (2006-ban 7068 fő, 2008-ban 5181 fő). Kiemelte: Az OECD-országok közül Magyarországon a a legmagasabb az egyetemet végzettek bérelőnye a felsőoktatásban részt nem vettekkel szemben. A különböző szakok népszerűségi sorrendje ugyanakkor érdemben nem változott: a mérnök informatikus és a programtervező informatikus szakok továbbra is a legnépszerűbbek közé tartoznak, ám a felvételi eredményekre és a nyelvtudásra vonatkozó statisztikák alapján az ide jelentkezők előképzettsége csak átlagosnak mondható.
A „Született informatikus” kampány elsősorban a most felsőoktatási intézményekbe jelentkezőket, az alsóbb éves középiskolákat célozza meg, de szólni kíván szüleikhez, tanáraikhoz és mindazokhoz, akik a pályaválasztásban ötletekkel, javaslatokkal segítik a továbbtanulókat.
További információ
Kapcsolódó cikkek
- Laufer Tamás az Informatikai Vállalkozások Szövetségének új elnöke
- Alapkövetelmény lesz a digitális írástudás a munkaerőpiacon
- e-Készségek Hete Magyarországon
- Informatikai tudáshiány elé néz Európa
- Közösségi állásportált indított a Népszabadság
- A Pannon várhatóan 200 alkalmazottját bocsátja el
- Született informatikusok kerestetnek
- Közösségi portálok: az álláskeresés buktatói?
- Nagy elbocsátások az amerikai technológiai ágazatban tavaly
- Amerikában a szélessávú internethálózatok bővítésével teremtenek munkahelyeket
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Szűkülő piacon bővül a Pepita.hu
A Pepita Group Zrt. hazai bruttó forgalma 30, külfölddel együtt 44 százalékos növekedést mutat az első negyedév eredményei alapján. Kinőtte magát: levetkőzte a csupán baba-mama jelleget, a hazai műszaki és elektronikai területen lévő erős piaci verseny ellenére is e termékkategóriákban Magyarországon 57 százalékos bruttó forgalomnövekedést ért el.
A Xiaomi publikálta a legújabb ESG jelentését
A Xiaomi a napokban közzétette a hatodik ESG (környezetvédelem, társadalmi felelősségvállalás és vállalatirányítás) jelentését. A több mint 80 oldalas dokumentum, amelyet kínai és angol nyelven adtak ki azt az előrehaladást mutatja be, amelyet a Xiaomi és leányvállalatai megtettek az ESG stratégia megvalósítása terén 2023-ban.
Stratégiai összefogás az AWS és a Deloitte közt
Több éves, átfogó, stratégiai együttműködésbe kezdett a világ legnagyobb vezetési tanácsadó cége, a Deloitte, valamint a világ legnagyobb nyilvános felhőszolgáltatója, az Amazon Web Services (AWS). A kooperációjuk célja, hogy felgyorsítsák a vállalatok digitális transzformációját, az üzleti műveleteik felhőbe terelésével felkészítsék őket az egyre élesedő versenyre, valamint maximalizálják számukra a felhőalapú technológia üzleti előnyeit.
Cégmarketing trendek – 2024. Legyünk jelen egyszerre mindenhol!
Legyünk ott mindenhol! Ez a jelszava mostanában a cégeknek. Mindenütt látszódni, hallatszódni kell, hogy a nagy kommunikációs zajban észrevegyenek. A PP Konferenciaközpont és a BKIK „Cégmarketing trendek – 2024 Legyünk jelen egyszerre mindenhol!” című, május 30-án megrendezendő hibrid konferenciájának előadói választ adnak arra, hogy hogyan juttassuk el üzeneteinket a vevőinknek a rendkívül felpörgetett, zajos online és offline térben 2024-ben.
Elkészült az egyedülálló hazai AI-kutatás
A mesterséges intelligencia térnyerése egyaránt kelt izgalmat és aggodalmat a cégvezetők körében. Vajon mekkora tudással rendelkeznek a mindent elsöprő technológiával kapcsolatban? Elkészült Magyarország átfogó AI&Leadership kutatása, hogy hiteles- és valós képet kapjanak egymásról is a vállalatirányítók.