Hárommilliárd forint feletti árbevételt ért el az XAPT
Történetének legkiemelkedőbb évét zárta tavaly az informatikai XAPT Hungary Kft., amely 2007-hez képest 34 százalékos növekedéssel 3,017 milliárd forintra növelte árbevételét - mondta Schvarcz Zoltán, az XAPT ügyvezető igazgatója sajtóbeszélgetésen pénteken.
A Microsoft Dynamics-alapú vállalatirányítási rendszerekkel foglalkozó, 2000-ben alapított vállalat ügyvezetője kiemelte: a cég elsősorban exportbevételeinek köszönhetően tudta ilyen jelentős mértékben növelni árbevételét a 2007-es 2,253 milliárd forintról. Az XAPT üzemi eredménye 25 százalékkal emelkedett 2008-ban, az előző évhez viszonyítva.
Schvarcz Zoltán rámutatott: a növekedés motorját tavaly az XAPT saját fejlesztésű szoftvereinek, iparági megoldásainak értékesítése és bevezetése jelentette.
Aláhúzta: összességében a cég minden üzletágában minden tevékenysége növekedett. A Microsoft Dynamics AX üzletág árbevétele 18 százalékkal nőtt, elsősorban az Egyesült Államokban, valamint Kanadában lévő projektek bevételei miatt. A Microsoft Dynamics NAV üzletág 45 százalékkal növekedett 2008-ban az előző évhez képest, miután az XAPT megvásárolta egyik vetélytársának a Navconsult Kft-nek hasonló üzletágát, dolgozóival és ügyfélbázisával együtt. A legnagyobb mértékben - 168 százalékkal - az infrastruktúra üzletág árbevétele növekedett, azonban elsősorban azért, mert cég szoftverértékesítése csak 2007 közepén kezdődött meg.
Az ügyvezető szerint annak ellenére sikerült a vállalatnak kiváló árbevételt elérnie, hogy a gazdasági válság miatt már a tavalyi év elején érezhető volt a potenciális ügyfelek elbizonytalanodása, a projektek halasztásának előtérbe kerülése, míg az év második felében szinte leállt a piac.
A közel száz főt foglalkoztató társaság - amely egy év alatt csaknem megduplázta munkavállalóinak számát - jelentős mértékben bővítette külföldi projektjeit is, így már vannak megbízásai Észak- és Dél-Amerikán kívül a Közel-Keletről és Afrikából is.
Schvarcz Zoltán kiemelte: az XAPT Hungary-ben 2008 novemberében többségi tulajdonjogot szerzett egy osztrák befektetői csoport, a New Frontier International Holding Gmbh, amelynek célja, hogy felépítse a kelet-közép európai régió egyik legjelentősebb informatikai szolgáltató cégcsoportját. A csoport segítségével kialakítható piaci és szakmai együttműködés révén az XAPT tovább növelheti majd jelenlétét az exportpiacokon - vélte az ügyvezető.
A kanadai és amerikai leányvállalatokkal is rendelkező magyar cég 2009-re 3,5 milliárd forint árbevételt tűzött ki célul, valamint tervei között szerepel nemzetközi értékesítési tevékenységének fokozása és potenciális felvásárlási célpontok keresése is.
Kapcsolódó cikkek
- Pannon: kisebb bevétel és nyereség az első negyedévben
- 36 százalékkal csökkent a Telenor profitja
- Eredményei alapján kifelé tart a válságból a Siemens
- A Motorola váratlanul negyedéves profitot jelentett
- Az Infineon félvezetőgyártó nyereségre váltott
- A SAP majdnem megkétszerezte eredményét
- Csalódást okozó negyedéves eredmény az Ericssonnál
- A Kulcs-Soft részvényenként 20 forint osztalékot javasol
- Meglepetésre nyereséges volt a Sony Ericsson az I. negyedévben
- Nőtt a Vodafone bevétele
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Szűkülő piacon bővül a Pepita.hu
A Pepita Group Zrt. hazai bruttó forgalma 30, külfölddel együtt 44 százalékos növekedést mutat az első negyedév eredményei alapján. Kinőtte magát: levetkőzte a csupán baba-mama jelleget, a hazai műszaki és elektronikai területen lévő erős piaci verseny ellenére is e termékkategóriákban Magyarországon 57 százalékos bruttó forgalomnövekedést ért el.
A Xiaomi publikálta a legújabb ESG jelentését
A Xiaomi a napokban közzétette a hatodik ESG (környezetvédelem, társadalmi felelősségvállalás és vállalatirányítás) jelentését. A több mint 80 oldalas dokumentum, amelyet kínai és angol nyelven adtak ki azt az előrehaladást mutatja be, amelyet a Xiaomi és leányvállalatai megtettek az ESG stratégia megvalósítása terén 2023-ban.
Stratégiai összefogás az AWS és a Deloitte közt
Több éves, átfogó, stratégiai együttműködésbe kezdett a világ legnagyobb vezetési tanácsadó cége, a Deloitte, valamint a világ legnagyobb nyilvános felhőszolgáltatója, az Amazon Web Services (AWS). A kooperációjuk célja, hogy felgyorsítsák a vállalatok digitális transzformációját, az üzleti műveleteik felhőbe terelésével felkészítsék őket az egyre élesedő versenyre, valamint maximalizálják számukra a felhőalapú technológia üzleti előnyeit.
Cégmarketing trendek – 2024. Legyünk jelen egyszerre mindenhol!
Legyünk ott mindenhol! Ez a jelszava mostanában a cégeknek. Mindenütt látszódni, hallatszódni kell, hogy a nagy kommunikációs zajban észrevegyenek. A PP Konferenciaközpont és a BKIK „Cégmarketing trendek – 2024 Legyünk jelen egyszerre mindenhol!” című, május 30-án megrendezendő hibrid konferenciájának előadói választ adnak arra, hogy hogyan juttassuk el üzeneteinket a vevőinknek a rendkívül felpörgetett, zajos online és offline térben 2024-ben.
Elkészült az egyedülálló hazai AI-kutatás
A mesterséges intelligencia térnyerése egyaránt kelt izgalmat és aggodalmat a cégvezetők körében. Vajon mekkora tudással rendelkeznek a mindent elsöprő technológiával kapcsolatban? Elkészült Magyarország átfogó AI&Leadership kutatása, hogy hiteles- és valós képet kapjanak egymásról is a vállalatirányítók.