Teszt fázisban egy napelemes telephely-megoldás
Az Ericsson és a Telecom Italia közös erőfeszítései nyomán a két távközlési cég a napenergiával működő telephelyek fejlesztésének élvonalába kerül, bizonyítva, hogy az alternatív energiaforrások üzleti szempontból is megvalósíthatók a fejlődő és a fejlett piacok esetében egyaránt. A rugalmas napelempaneleken alapuló Eco-Smart megoldás egy telephely áramellátásához szükséges energia akár 100 százalékát képes előállítani, mindezt a hagyományos telephelyek alapterületével megegyező helyen.
A teszt azt is kívánja bebizonyítani, hogy a napelemes megoldások üzleti szempontból fenntartható modellt kínálnak a fejlett országok hálózatüzemeltetői számára. Mivel az energiaköltségek a telephelyek üzemeltetési költségeinek akár 50%-át is elérhetik az Eco-Smart megoldás segítségével a hálózatüzemeltetők jelentős költségmegtakarítást érhetnek el, miközben a CO2-kibocsátásuk is csökken. A tesztet L’Aquila városában, Olaszországban hajtják végre, ahol a G8 vezetők találozóját tartották a múlt héten.
Az Ericsson és a Telecom Italia által 2008-ban fenntartható megoldások közös fejlesztése céljából aláírt megállapodás eredménye, az Eco-Smart megerősíti mindkét vállalat elkötelezettségét egy innovatívabb és környezeti szempontból fenntarthatóbb társadalom mellett. Az Eco-Smart nevű megoldás egy elliptikus kialakítású tartószerkezetből áll, amelyet rugalmas napelemek borítanak, az antennát körbefogva. A teljes egészében Olaszországban tervezett innovatív szerkezet könnyedén hozzáalakítható a különböző rádióállomás-formákhoz és a hálózatüzemeltetők jelentős előnyhöz juthatnak az üzemeltetési költségek terén, középtávú amortizáció és igen alacsony környezeti hatás mellett.
Kapcsolódó cikkek
- Vestberg: 3,5 milliárd mobilszélessávú felhasználó 2015-re
- A T-Mobile és Ericsson: vonzó sajtóbemutató az 50 Mpbs-os LTE-ről
- LG: arccal a környezetvédelem felé
- Csalódást okozó negyedéves eredmény az Ericssonnál
- Az energiatakarékosságra összpontosít az új Bluetooth szabvány
- Fekete színű zöld mobil a T-Mobile-nál
- Deep Fiber Access - egyedülálló Ericsson optikai rendszerkínálat
- A szélessáv kulcsfontosságú lesz a szegénység, az éghajlatváltozás és a gazdasági válság megoldásában
- Ericsson hálózatokban a mobil adat- meghaladja a hangátvitel-forgalmat
- Sharp napelemgyár kezdi meg a működését Japánban
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.