Energiatakarékosabb kommunikációs technológiákat ösztönöz az EU
Célul tűzte ki az Európai Bizottság, hogy az információs és kommunikációs technológiai ágazat 2015-re tegye a mainál 20 százalékkal hatékonyabbá energiafelhasználását.
Viviane Reding, a szektorért felelős biztos pénteken Brüsszelben arra kérte az ágazat szereplőit, hogy két éven belül vázolják fel a cél eléréshez vezető gyakorlati lépéseket.
A luxemburgi biztos emlékeztetett arra, hogy az ágazathoz tartozó készülékek és szolgáltatások az EU-ban elfogyasztott villamos energia 8 százalékát használják el, és 2 százalékkal járulnak hozzá a szén-dioxid-kibocsátáshoz.
Hozzátette azt is, hogy a korszerű kommunikációs technológiát "kellő körültekintéssel alkalmazva" viszont más energiaéhes ágazatok is csökkenthetik energiaigényüket: számításai szerint az épületüzemeltetés, a közlekedés és a logisztika 2020-ig szén-dioxid-kibocsátásának 15 százalékát is megtakaríthatja.
Az uniós tagállamokat az Európai Bizottság arra kérte, hogy a korszerű informatikai megoldások alkalmazásával fokozzák energiahatékonyságukat. Brüsszel szerint például ha a fogyasztók a tagországok döntése alapján úgynevezett intelligens (azaz számítógépes vezérlésű) fogyasztásmérő rendszert alkalmaznának, azzal akár 10 százalékkal is mérsékelhetnék energiafogyasztásukat.
Európa minden évben 22 millió tonna szén-dioxid-kibocsátást elkerülhetne azzal is, ha a kontinensen zajló üzleti célú utazások csupán egyötöde helyett videokonferenciákat szerveznének. Az interneten hozzáférhető közszolgáltatások és nyilvános alkalmazások igénybevételének általánosabbá válását megkönnyítő szélessávú hálózatok kiépítése pedig 2020-ig világviszonylatban 12 százalékos energia-megtakarítást eredményezhetne - fejtette ki Reding.
Kapcsolódó cikkek
- Harmonizálja az EU a frekvenciák kiosztásának szabályait
- LG: arccal a környezetvédelem felé
- Az energiatakarékosságra összpontosít az új Bluetooth szabvány
- Az EU-Bizottság új szabályokkal könnyíti az internetes értékesítést
- Fekete színű zöld mobil a T-Mobile-nál
- Megújuló energiákra épül az Alcatel-Lucent nyertes pályázata
- Öko-billentyűzet a Fujitsutól
- Két és fél milliárd PC kerülhet szemétre a lusta szoftverfejlesztők miatt
- 19 tonna e-hulladékot gyűjtött a Pannon
- Környezettudatos nyomtatógyártás az OKI-nál
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.