Hatékonyságnövelés, közösségi média és a nők internetes szerepe
Az e-kereskedelem, és azon belül főleg az internetes kereskedelem összbevétele az elmúlt évtized során folyamatosan, mintegy évi 50%-kal nőtt. Ezt az egyedülálló mértékű fejlődést az előzetes adatok szerint a válság ideje alatt is megőrizte. A 2009-re vonatkozó végleges kutatási eredményeket Kis Gergely, a GKIeNET igazgatója a VII. Elektronikus Kereskedelem Konferencián hozza nyilvánosságra; majd Vértes János, a SzEK.org elnökségi tagja összefoglalja az elmúlt egy év legfontosabb e-kereskedelmi mérföldköveit. A Hatékonyság/hatás címmel zajló konferencia programjában ezután a hatékonyságé lesz a főszerep, kezdve az olyan klasszikus módszerekkel, mint a LEAN és annak e-kereskedelmi alkalmazhatósága, folytatva az ügyfélkezelés, logisztika, pénzügyi és számviteli folyamatok, végül a marketing minél hatásosabb, rugalmasabb és gazdaságosabb formáinak tárgyalásával. Azon e-kereskedők, vállalatvezetők számára, akik mélyebben is szeretnének a LEAN módszertanában elmerülni, a konferencia mindkét napján külön workshopot tartanak a témára szakosodott E-Con Group szakemberei.
Az első nap délutánján a Hatékonyság/hatás/marketing, illetve a Közösségi média 2010 című szekciókban olyan témákról lesz szó, mint az event-marketing, az e-kereskedelem reklámozási lehetőségei a hagyományos médiában, az árösszehasonlító-oldalak szerepe az ügyfélszerzésben, valamint a közösségi média új kihívásai a régebbi online hirdetési formákkal (bannerhirdetés, keresőmarketing) szemben.
Az e-gazdaságot kutató cégek elemzéseiben és előrejelzéseiben egyre többször találkozunk azzal, hogy az interneten megnőtt, és várhatóan tovább fog nőni a női felhasználók szerepe. Sőt, a GKIeNET szerint a jövő internetes vásárlói többségében nők lesznek! Vajon milyen tartalmakat, élményeket, kapcsolatokat és termékeket keresnek a hölgyek az interneten? Fontos kérdés az is, hogy mindezt hogyan teszik? Másképp mint a férfiak? Másmilyen oldalakat kell számunkra építeni? A konferencia második napján, május 7-én pénteken délelőtt ezeket a kérdéseket járják körbe a Női szakasz előadásai. Itt ismerhetjük meg a kifejezetten a SzEK.org számára készült ergonómiai kutatás eredményeit, melyben egy szemkamerás vizsgálat azt próbálja meg kideríteni, a hölgyek másképp néznek-e egy weboldalt, mint a férfiak; más tartalmakra, képekre, színekre kattintanak-e és máshogy használják-e a menüket és egyéb oldal-elemeket.
A konferencia másfél napja során rövid blokkokban kapnak ötperces bemutatkozási lehetőséget új üzleti modelleket megvalósító, vagy eddig feltáratlan piacokon próbálkozó innovatív webes vállalkozások. A szervezők ezzel is igyekeznek elősegíteni az e-kereskedelem fejlődését és az új szereplők térnyerését.
Az egyes szekciókat az adott téma neves szakemberei vezetik: Tóth Zsolt interim manager, LEAN szakértő a Hatékonyság/hatás, Novák Péter, az IAB Hungary elnöke a Hatékonyság/hatás/marketing, Dobó Mátyás (Doransky) és Kéner Eszter bloggerek a Közösségi média 2010, illetve a Női szakasz című szekciókat. Az előadók ugyancsak a hazai e-gazdaság kiemelkedő teljesítményt nyújtott vezetői és szakértői. A teljes lista megtalálható a SzEK.org weboldalán, a konferencia részletes programjában.
Kapcsolódó cikkek
- Pályázati tervek: 2011 e-business szakdolgozata
- Az Év e-kereskedői a Scarab ajánlóját használják
- E-kereskedjünk-e – Indítsunk webáruházat!?
- Válságban is jó üzlet a webshop
- Új utakon - VI. Elektronikus Kereskedelem Konferencia
- Logisztika nélkül nem megy - konferencia a SzEK szervezésében
- Minőség-e az e-minőség? - V. E-Kereskedelem Konferencia
- Sikeres volt az első e-business szimpózium Magyarországon
- A hazai online kereskedelem múltja, jelene és jövője
- E-kereskedelmi konferenciát szervez a Google és a SzEK
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.
Térképen is kereshető kultúrprogramokat kínál a megújult Port
Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a kultúra iránt érdeklődők igényeit.
Újabb újítás az eMAG-nál: mostantól még egyszerűbb és gyorsabb részletre vásárolni
Jelentős fejlesztést aktivált a napokban az eMAG, amely révén még kényelmesebb és egyszerűbb lesz az online rendelések áruhitel általi, részletekben történő fizetése. Az OTP Bank csatlakozásával mostantól az eMAG összes pénzügyi szolgáltató partnerének (így a Magyar Cetelem és a Cofidis) áruhitel-konstrukciói elérhetők az eMAG által forgalmazott termékek mellett több ezer magyar Marketplace partner termékeihez is.
Elektromobilitás: több mint egymillió töltőállomáshoz kínál hozzáférést a Bosch világszerte
Az elektromos autónk gyors, kényelmes és – ami a legfontosabb – bárhol rendelkezésre álló töltése: az elektromos autók vezetői számára világszerte mindez gyakran sokkal inkább vágy, mint valóság. A hatótáv és a költségek mellett a töltés az e-autósok egyik legfőbb gondja, ahogy az a Német Energia- és Vízgazdálkodási Szövetség (BDEW) tanulmányából is kiderül.