Egyesül és komoly babérokra tör a Fujitsu és a Toshiba mobilrészlege
A vegyes vállalat 70-80 százalékban a Fujitsu tulajdonában lesz, és egyelőre a második legnagyobb mobilgyártóként jelenhet meg Japánban a Sharp mögött. A lépés elsősorban azért lehet előnyös a Fujitsu számára, mert a cég nem gyárt úgynevezett okostelefonokat, a Toshiba azonban igen, és így meg is van a gyártásukhoz szükséges technológiai háttere. A tervek szerint a jövőben elsősorban az ilyen készülékekre erősítenének rá a jövőben, és a cél a hazai mellett a nemzetközi piacokon való terjeszkedés. A Toshiba Japánon kívül egyelőre néhány európai és ázsiai országban forgalmaz Windows Mobile rendszerű üzleti okostelefonokat, az eladások azonban nem számottevőek. A japán gyártók általában is inkább a saját piacra termelnek, olyannyira, hogy nemzetközi szinten csupán a mobilpiac 3 százalékát birtokolják – ha nem számítjuk ide az amúgy szintén nem túl fényesen szereplő japán-svéd Sony Ericssont.
A tervek megvalósítása nem lesz könnyű, a nagyobb bevétellel kecsegtető okostelefonok piacán ugyanis igencsak kiélezett a verseny, és még a piacvezető mobilgyártó Nokia is lemaradóban van a sikeres iPhone, Blackberry és újabban Android-konkurencia miatt. A japán cégek egyelőre nem nyilatkoztak arról, hogy milyen jellegű modellekkel szeretnének megjelenni a nemzetközi színtéren, de a sikerhez nyilvánvalóan nyitniuk kell majd a fogyasztói piac felé is.
Kapcsolódó cikkek
- A világ legvékonyabb okostelefonja – Fujitsu Arrows F-07D [Videó]
- A földrengés miatt evakuálták a Sony érintett üzemeit
- 12 megapixeles vízálló mobiltelefon Full HD videóval
- 3D-kijelző mobilokhoz
- A Toshiba megvette a Fujitsu HDD-részlegét
- Toshiba iPhone Windows alapokon
- Szupervékony érintőképernyős mobil a Toshiba-tól
- Vesztesek szövetsége: a Toshiba, a NEC és a Fujitsu egyesítené félvezető-üzletágát
- A Toshiba pályázik a Fujitsu HDD-részlegére
- Toshiba Portégé G810 mobiltelefon
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Stratégiai összefogás az AWS és a Deloitte közt
Több éves, átfogó, stratégiai együttműködésbe kezdett a világ legnagyobb vezetési tanácsadó cége, a Deloitte, valamint a világ legnagyobb nyilvános felhőszolgáltatója, az Amazon Web Services (AWS). A kooperációjuk célja, hogy felgyorsítsák a vállalatok digitális transzformációját, az üzleti műveleteik felhőbe terelésével felkészítsék őket az egyre élesedő versenyre, valamint maximalizálják számukra a felhőalapú technológia üzleti előnyeit.
Cégmarketing trendek – 2024. Legyünk jelen egyszerre mindenhol!
Legyünk ott mindenhol! Ez a jelszava mostanában a cégeknek. Mindenütt látszódni, hallatszódni kell, hogy a nagy kommunikációs zajban észrevegyenek. A PP Konferenciaközpont és a BKIK „Cégmarketing trendek – 2024 Legyünk jelen egyszerre mindenhol!” című, május 30-án megrendezendő hibrid konferenciájának előadói választ adnak arra, hogy hogyan juttassuk el üzeneteinket a vevőinknek a rendkívül felpörgetett, zajos online és offline térben 2024-ben.
Elkészült az egyedülálló hazai AI-kutatás
A mesterséges intelligencia térnyerése egyaránt kelt izgalmat és aggodalmat a cégvezetők körében. Vajon mekkora tudással rendelkeznek a mindent elsöprő technológiával kapcsolatban? Elkészült Magyarország átfogó AI&Leadership kutatása, hogy hiteles- és valós képet kapjanak egymásról is a vállalatirányítók.
Együttműködési megállapodást kötött a magyar kormány, a Yettel és a CETIN
A magyarországi digitalizáció fejlesztését szolgáló együttműködést közös nyilatkozatban erősítette meg a kormány, a Yettel Magyarország Zrt. és a távközlési infrastruktúraszolgáltató CETIN Hungary Zrt. A megállapodásban foglaltak szerint a vállalatok 2024-2028 között legalább 72 milliárd forint értékű mobil hálózatfejlesztési beruházást hajtanak végre.
Megalkották az első magyar AI alapú éttermi asszisztenst
A koronavírus-járvány okozta elszigetelődés adta az inspirációt egy kis baráti társaság számára, hogy olyan közösségi applikációt fejlesszen, ami megkönnyíti az információszerzést, a tájékozódást, miközben a vendéglátóhelyek kiszolgáltatott helyzetét is orvosolni tudja. A kis közösségi alkalmazás bár népszerűvé vált, de a várt áttörést nem érte el, ezért a csapat egy inkubációs programban kapott segítséget felhasználva fejlesztette ki a jelenlegi formában elérhető rendszert.