Oracle-felmérés: európai pénzintézetek informatikai hiányosságokkal

Kovács Attila, 2010. július 27. 13:08

Az Oracle most nyilvánosságra hozott "Európai adatmegbízhatósági jelentés" című felmérése szerint az európai pénzintézetek magas beosztású üzleti és informatikai vezetői úgy vélik, hogy a döntéshozatal és a teljesítménymenedzsment során a jelenleginél nagyobb hangsúlyt kellene helyezni a kockázatkezelésre.

A jelentés kitért arra a kérdésre is, hogy az informatikai rendszerek mennyiben képesek megfelelni az egyre szigorúbb jogszabályi előírásoknak. A Vanson Bourne piackutató cég által elvégzett felmérés keretében európai pénzintézetek szakembereivel készítettek interjút; az üzleti területről 228, az informatikai területről pedig 222 szakember véleményét kérdezték meg.

Az informatikát érintő legfontosabb megállapítások. A jelenlegi informatikai rendszerek nem alkalmasak arra, hogy biztosítsák a pénzintézetnek azokat az információkat, amelyek segítségével azonnal reagálhatnának a külső körülmények változására. A válaszadóknak mindössze 26%-a nyilatkozott úgy, hogy szerinte a pénzintézet informatikai rendszere képes a tárolt adatok alapján valamennyi szervezeti egységre kiterjedő, teljes körű kockázatelemzésre. Ezzel szemben a megkérdezettek 64%-a, azaz közel kétharmada úgy véli, hogy az informatikai részleg nem képes a pénzintézetről átfogó elemzést készíteni. Így például a vizsgálatban részt vevő bankoknak mindössze 32%-a állította, hogy probléma nélkül hozzáfér kulcsfontosságú adatokhoz (pl. az üzletfelekkel kapcsolatos információkhoz). Az európai  bankszektor válaszadóinak döntő többségénél (85%-nál) nem történt meg a teljesítménymenedzsment-rendszerek és a kockázatelemzési rendszerek teljes integrációja. Ráadásul a felmérésben részt vevő bankok felének esetében a résztvevők úgy nyilatkoztak, hogy nincsenek meggyőződve az üzletfelekkel, illetve a kockázatokkal kapcsolatos adataik pontosságáról.

További információ

Kulcsszavak: Oracle felmérés bank

Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01