Magyarországon bővíti K+F tevékenységét a Nokia
Budapestet választotta globális vasúti kommunikációs központja székhelyéül a Nokia Siemens Networks, s ezzel az idén 100 fővel bővül a finn vállalat kutatás-fejlesztési központja - közölte Ésik Róbert, a társaság magyarországi ügyvezető igazgatója hétfőn Budapesten sajtótájékoztatón.
A vállalat bővítési terveiről az ügyvezető a finn miniszterelnök, Mari Kiviniemi és Matolcsy György nemzetgazdasági miniszter a Nokia Siemens Networks budapesti központjában tett hétfői látogatásán beszélt. A globális kompetencia-központ a Nokia Siemens Networks vasúti ügyfeleit (GSM-R) világszinten szolgálja ki.
Matolcsy György elmondta: 100 munkahely sok, jól jön az új foglalkozatási lehetőség, különösen azért, mert a kutatás-fejlesztés területén keleteznek. Ebből szeretne húsz év múlva megélni Magyarország - jegyezte meg. Hozzátette: Finnország egyike a három legversenyképesebb országnak a világon, Magyarország most az 52., míg 2002-ben még 29. volt. A miniszter aláhúzta: Magyarország a 30-as klubba szeretne visszakerülni.
A miniszterelnök elmondta: a globális versenyben minden ország célja az, hogy több munkahelyet teremtsen, erősítse gazdaságát, s javítsa pozícióját a kutatás-fejlesztés területén. Ésik Róbert szerint a Nokia azért is választotta Magyarországot, mert tehetséges, képzett munkaerőt talál itt. Matolcsy György kifejtette, Magyarországon eddig 220 finn vállalat 20 ezer munkahelyet hozott létre 1 milliárd euró befektetésével. Az MTI érdeklődésre Ésik Róbert elmondta: most 800 munkatárssal működik a Nokia Siemens Networks itteni K+F központja, s még 100 mérnököt vesznek fel az idén.
A Nokia Siemens Networks ügyfelei közé tartozik az összes jelentős magyarországi vezetékes-, mobiltelefon- és internetszolgáltató, valamint kábeltévés társaság. A magyar mobilhívások kétharmada a Nokia Siemens Networks eszközein keresztül zajlik. A cég magyarországi munkatársainak több mint fele a K+F területén dolgozik, s a nemzetközi csapat tagjaként telekommunikációs megoldások, szoftverek és alkalmazások fejlesztésével foglalkozik. A Nokia Siemens Networks globálisan 16 ezer szakembert foglalkoztat.
A Nokia Siemens Networks nevéhez fűződik a GSM-R szabvány megalkotása, amelynek kutatás-fejlesztési munkáit már az 1990-es évek elején megkezdte. A világ első három kísérleti, majd az első kereskedelmi hálózatát is a vállalat építette ki. Mára a világ több mint 19 országában mintegy 50.000 kilométer vasútvonalat kiszolgáló, több mint 26 GSM-R hálózatot kiépítő és üzemeltető Nokia Siemens Networks a globális rádiókommunikációs piac 60 százalékát tudhatja magáénak. Ezzel világelső mind a megszerzett ügyfelek számát, mind pedig a kiépített vasútvonalak hosszát tekintve.
Kapcsolódó cikkek
- Szuperszámítógépes rendszerekkel bővült a győri egyetem
- Lézer és robotrepülő: egyedülálló high-tech központ nyílt Magyarországon
- "Hogyan tovább, Műegyetem?" – Tanácskozás a jövő Műegyeteméről
- Akár nyolcszor többet költ Amerika kutatás-fejlesztésre Európánál
- A Nokia Siemens felvásárolja a Motorola egy részét
- Csaknem félmilliárdos EU támogatást nyert az IT Services Hungary
- Lendületben a Samsung: 23 milliárd kutatás-fejlesztésre
- Informatikai inkubációs központ a Debreceni Egyetemen
- A gyengülő oktatás megöli a stratégiai fontosságú elektronikai ipart
- Sikeres Ricoh-MTA SZTAKI k+f együttműködési projekt
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.