A Nokia profitja 21 százalékkal csökkent, piacot veszített
A társaság csütörtöki közlése szerint az adózott eredmény 745 millió euró volt a decemberrel végződött három hónapban az egy évvel korábbi 948 millió eurót követően. A bevétel 12,65 milliárd euróra emelkedett 12,35 milliárdról, ugyanakkor a vállalat globális piaci részesedése 31 százalékra zsugorodott 35 százalékról.
A Nokia vezérigazgatójának a megfogalmazása szerint a piac növekedési kilátásai bíztatóak, de elismerte, hogy a Nokia "komoly kihívásokkal néz szembe a versenyképességet és a kivitelezést illetően". Elemzők ezzel összefüggésben emlékeztetnek arra, hogy a Nokia számára különösen az okostelefonok jelentenek nagy kihívást: az Apple iPhone készüléke "megadta az alaphangot" sok dizájn-tudatos vásárló számára, a Research in Motion BlackBerryjét pedig főként vállalati ügyfelek favorizálják.
Az Apple 16 millió iPhone-t adott el tavaly a negyedik negyedévben, 86 százalékkal többet az egy évvel korábbinál, a Research in Motion nem tett közzé ilyen adatokat. A Nokia 124 millió készüléket adott el tavaly a negyedik negyedévben, 3 százalékkal kevesebbet az egy évvel korábbinál, míg az átlagos eladási ár 69 euróra emelkedett 64-ről.
"Az iparág megváltozott, s ideje, hogy a Nokia is gyorsabban változzon" - summázta véleményét Stephen Elop vezérigazgató, jelezvén, hogy a Nokia február közepén ismerteti új stratégiáját, amelynek legfőbb célja, hogy a vállalat jobban fel tudja venni a versenyt az okostelefonok eddig nála sikeresebb gyártóival.
Kapcsolódó cikkek
- Nokia - NGM: közös munkacsoport a dolgozók munkahelyhez juttatására
- A Nokia Komáromban 2.300 főt bocsát el
- Átszervezésekre készül Romániában a Nokia
- Zuhant a Nokia árfolyama a profitfigyelmeztetés után
- Hétezer állás szűnik meg a Nokiánál 2012 végéig
- A Nokia 16 ezer munkatársat "érintő" átalakításra készül
- A "nem okos telefonokra" koncentrál a Nokia
- A komáromi Nokia gyárban nem lesz létszámleépítés
- Leépítésekre készül a Nokia
- Jó negyedév, elbocsátások a Nokiánál
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.