Átszervezésekre készül Romániában a Nokia
Átszervezésekre készül a finn Nokia mobiltelefon-gyártó Romániában is, miután a cég hivatalosan bejelentette, hogy bezárni kényszerül kolozsvári kutatóközpontját.
Az intézkedés része azon stratégiának, amely révén 2013-ig a vállalat globális szinten egymilliárd euróval csökkentené kiadásait. A Nokia Kolozs megyei kivonulásról nem hallottak, igaz, további befektetésekről sincs tudomása a megyei tanácsnak – nyilatkozta az Új Magyar Szó című bukaresti napilapnak Fekete Emőke, a megyei önkormányzat, Kolozs Megye Tanácsának alelnöke.
A Nokia romániai leányvállalata 2008-ban mintegy 60 millió eurós beruházással nyitotta meg kapuit a Kolozsvár közelében levő Nemeszsukon (Jucu de Mijloc). A kolozsvári kutató- és fejlesztőközpont bejelentett bezárása 120 munkahely megszűnését jelenti, főleg külföldi szakemberekről van szó. A telefongyártó Romániába való bevonulásakor arról volt szó, hogy a beruházások értéke tíz év alatt 100 millió euró fölé emelkedik, illetve több mint 4.000 munkahely jöhet létre – mondta a lapnak Mátis Jenő befektetési szakember, aki akkoriban megyei tanácsosként vett részt a finn céggel folytatott tárgyalásokon.
Szerinte nem kétséges, hogy a jelenlegi nehézségek dacára a Nokia tartani tudja az akkor kitűzött célokat. Még mindig több mint négyezren dolgoznak a nemeszsuki Nokia-gyárban, ahol a telefonok és egyéb tartozékok összeszerelése történik – hangsúlyozta, hozzátéve, hogy a Nokia befektetése az elmúlt tíz év legnagyobb beruházása nemcsak megyei, hanem erdélyi szinten is.
Kapcsolódó cikkek
- Zuhant a Nokia árfolyama a profitfigyelmeztetés után
- Hétezer állás szűnik meg a Nokiánál 2012 végéig
- A Nokia 16 ezer munkatársat "érintő" átalakításra készül
- A "nem okos telefonokra" koncentrál a Nokia
- A komáromi Nokia gyárban nem lesz létszámleépítés
- Leépítésekre készül a Nokia
- A Nokia profitja 21 százalékkal csökkent, piacot veszített
- Jó negyedév, elbocsátások a Nokiánál
- A Meego után a Symbian főnöke is otthagyja a Nokiát
- Veszített a Nokia
hirek.com ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Seco honlapja az ügyfelek kezébe adja a hatékonyság erejét
A Seco weboldala új, úttörő funkcióval bővül, amely segítségével az ügyfelek azonnal összehasonlíthatják a rendelkezésre álló lapkákat, így gyorsan megtalálhatják és megrendelhetik a jelenlegi szerszámaiknak megfelelő, illetve az azoknál akár kiválóbb cseretermékeket a Seco kínálatából.
Magyar klíma-körkép: a többség klíma nélkül várja a kánikulát
A magyarok 67 százalékának nincs otthon klímája, legnagyobb arányban ventilátorral hűtenek a nyári melegben. Akik mégis vásárolnak, azok egyértelműen az ár és az energiafogyasztás alapján hozzák meg a döntésüket – derül ki a Hisense friss reprezentatív kutatásából.
Stratégiai összefogás az AWS és a Deloitte közt
Több éves, átfogó, stratégiai együttműködésbe kezdett a világ legnagyobb vezetési tanácsadó cége, a Deloitte, valamint a világ legnagyobb nyilvános felhőszolgáltatója, az Amazon Web Services (AWS). A kooperációjuk célja, hogy felgyorsítsák a vállalatok digitális transzformációját, az üzleti műveleteik felhőbe terelésével felkészítsék őket az egyre élesedő versenyre, valamint maximalizálják számukra a felhőalapú technológia üzleti előnyeit.
A SteelSeries bemutatja a fehér színű Arctis Nova Pro sorozatot
A SteelSeries, a gaming kategóriában legtöbbet díjazott Arctis audiótermékek megalkotója, az eredeti esport márka, amely egyesíti a gaminget a kultúrával, ma bemutatta a díjnyertes Arctis Nova Pro sorozatú headset vadonatúj fehér változatát.
Cégmarketing trendek – 2024. Legyünk jelen egyszerre mindenhol!
Legyünk ott mindenhol! Ez a jelszava mostanában a cégeknek. Mindenütt látszódni, hallatszódni kell, hogy a nagy kommunikációs zajban észrevegyenek. A PP Konferenciaközpont és a BKIK „Cégmarketing trendek – 2024 Legyünk jelen egyszerre mindenhol!” című, május 30-án megrendezendő hibrid konferenciájának előadói választ adnak arra, hogy hogyan juttassuk el üzeneteinket a vevőinknek a rendkívül felpörgetett, zajos online és offline térben 2024-ben.