Nő az igény a gép-gép közötti kommunikációs szolgáltatásokra
A magyar piacon napjainkban 500-600 ezer gép-gép közötti kommunikációt lehetővé tevő jelzőkészüléket használnak aktívan, ugyanakkor a becslések szerint tizenöt éven belül 30-40 millió M2M kapcsolat jöhet létre, de az igények akár a 70-100 milliót is elérhetik.
Az M2M, azaz machine to machine kommunikációval foglalkozó MOHAnet Mobilsystems Zrt. szerint az ágazat a gazdasági válság miatt került előtérbe, mivel ezek a megoldások nagy segítséget nyújtanak abban, hogy a vállalati erőforrás-gazdálkodást átláthatóvá és ellenőrizhetővé tegyék a cégek.
A MOHAnet GPRS (General Packet Radio Service) technológián alapuló távfelügyeleti, logisztikai és telemetriás rendszereit a felhasználók saját igényeiknek megfelelően használhatják, amiket jól lehet alkalmazni például a vagyon- és tűzvédelem, a segélyhívás, a személyellenőrzés, továbbá a gépjármű-felügyelet területén.
A MOHAnet tavaly 350 millió forint bevételt és 61 millió forint adózás előtti eredményt ért el. A 35 dolgozót foglalkoztató cég közlése szerint 2009-ben az adózás előtti eredmény 8 millió forint volt, míg a bevétel 250 millió forintot tett ki.
A cég úgy ítéli meg, hogy az M2M szektor nagy potenciállal rendelkezik: az előrejelzések szerint 2050-re nagyjából 70 milliárd M2M kapcsolat kialakítását várják a szakértők Európa-szerte. Ennek eddig csak az 1 százaléka valósult meg.
A cég szolgáltatásait mintegy 15 ezer felhasználó veszi igénybe, akiknek a MOHAnet közel 20.000 készüléket értékesített az elmúlt években viszonteladói hálózatán keresztül.
Kapcsolódó cikkek
- A Foxconn Kínán belül is az alacsonyabb bérű helyekre telepít át
- Még mindig a SAS a legjobb munkahely
- WestLog DC: a Foxconn a legújabb bérlő
- A "nem okos telefonokra" koncentrál a Nokia
- Marketing menedzsment céget vásárolt a SAS
- Informatikai portfólióját erősíti a Magyar Telekom
- 50 forintos osztalékot javasol a Magyar Telekom
- Magyar Telekom: kisebb bevétel és eredmény 2010-ben
- Lassulhat az informatikai piac növekedése a Hewlett-Packard szerint
- Előtérben az integrált humánügyviteli rendszerek
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Siemens Xcelerator: az Eplan és a Siemens zökkenőmentes adatátvitelt tesz lehetővé a gépgyártásban
A Siemens és az Eplan hatékonyabbá teszi a tervezési és gyártási folyamatokat a gépeket és gyártósorokat építő ügyfeleik számára.
A Z-generáció tudja milyen munkahelyet szeretne
Az önérvényesítés, a munkahelyi környezet, az anyagiak, a társas kapcsolatok, valamint a kreativitás, illetve a szellemi ösztönzők azok a legfőbb munkaértékek, amelyek a STEM pályára lépő Z-generációs fiatalok számára meghatározóak a leendő munkahelyük kiválasztásában és az ottani megmaradásukban – derül ki a Becsei Lilla pályaorientációs szakember friss, országos, reprezentatív kutatásából, amit az Együtt a Jövő Mérnökei Szövetséggel együttműködésben készített el a 12. osztályos magyar tanulók körében.
Sikertörténet: a Széchenyi-egyetem exitált drónfejlesztő startup cégéből
A győri Széchenyi István Egyetem jelentős hozzáadott értékkel vállalt szerepet a három éve egy szakmai partnerrel és egy tőkebefektetővel létrehozott ABZ Innovation Kft. eredményeiben, amelynek visszaigazolását a piaci siker jelenti. Az intézmény november végén értékesítette a drónfejlesztéssel és -gyártással foglalkozó startup cégben meglévő tulajdoni hányada jelentős részét.
Gyorsítósávban az AutoWallis
Sikeresen lezárta eddigi történetének legnagyobb felvásárlását az AutoWallis Csoport, ezzel tovább erősítve cseh autókiskereskedelmi pozícióját és meghatározó régiós szerepét. A magyar tőzsde autós vállalata egy lépésben szerezte meg a cseh piacon működő, tavaly közel 50 milliárd forintnak megfelelő árbevételt elérő MILAN KRÁL GROUP 100 százalékát, melynek köszönhetően újabb márkákat (Mercedes-Benz, Ford) és új tevékenységet (Mercedes-Benz Truck nagyhaszongépjárművek értékesítése, szervizelése) is bevont portfóliójába.
Szigorodik az ellenőrzés a webáruházak felett
A fogyasztóvédelmi hatóság már 2024-ben is kiemelten vizsgálta a webáruházakat és a nemzetgazdasági miniszter legutóbbi bejelentése alapján ezek a vizsgálatok csak szaporodni fognak a jövő évtől. Ráadásul, 2025-től egy fogyasztóvédelmi csúcshatóság is létrejön, amelynek kiemelt célja lesz a fogyasztók védelmének biztosítása az online térben. Webáruház üzemeltetőjeként nem árt ezért felkészülni arra, hogy mik is azok a főbb gyakorlatok és hiányosságok, amikre ugrik a hatóság. A Jalsovszky Ügyvédi Iroda szakértője segítségével ismertetjük a részleteket.