Nő az igény a gép-gép közötti kommunikációs szolgáltatásokra
A magyar piacon napjainkban 500-600 ezer gép-gép közötti kommunikációt lehetővé tevő jelzőkészüléket használnak aktívan, ugyanakkor a becslések szerint tizenöt éven belül 30-40 millió M2M kapcsolat jöhet létre, de az igények akár a 70-100 milliót is elérhetik.
Az M2M, azaz machine to machine kommunikációval foglalkozó MOHAnet Mobilsystems Zrt. szerint az ágazat a gazdasági válság miatt került előtérbe, mivel ezek a megoldások nagy segítséget nyújtanak abban, hogy a vállalati erőforrás-gazdálkodást átláthatóvá és ellenőrizhetővé tegyék a cégek.
A MOHAnet GPRS (General Packet Radio Service) technológián alapuló távfelügyeleti, logisztikai és telemetriás rendszereit a felhasználók saját igényeiknek megfelelően használhatják, amiket jól lehet alkalmazni például a vagyon- és tűzvédelem, a segélyhívás, a személyellenőrzés, továbbá a gépjármű-felügyelet területén.
A MOHAnet tavaly 350 millió forint bevételt és 61 millió forint adózás előtti eredményt ért el. A 35 dolgozót foglalkoztató cég közlése szerint 2009-ben az adózás előtti eredmény 8 millió forint volt, míg a bevétel 250 millió forintot tett ki.
A cég úgy ítéli meg, hogy az M2M szektor nagy potenciállal rendelkezik: az előrejelzések szerint 2050-re nagyjából 70 milliárd M2M kapcsolat kialakítását várják a szakértők Európa-szerte. Ennek eddig csak az 1 százaléka valósult meg.
A cég szolgáltatásait mintegy 15 ezer felhasználó veszi igénybe, akiknek a MOHAnet közel 20.000 készüléket értékesített az elmúlt években viszonteladói hálózatán keresztül.
Kapcsolódó cikkek
- A Foxconn Kínán belül is az alacsonyabb bérű helyekre telepít át
- Még mindig a SAS a legjobb munkahely
- WestLog DC: a Foxconn a legújabb bérlő
- A "nem okos telefonokra" koncentrál a Nokia
- Marketing menedzsment céget vásárolt a SAS
- Informatikai portfólióját erősíti a Magyar Telekom
- 50 forintos osztalékot javasol a Magyar Telekom
- Magyar Telekom: kisebb bevétel és eredmény 2010-ben
- Lassulhat az informatikai piac növekedése a Hewlett-Packard szerint
- Előtérben az integrált humánügyviteli rendszerek
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.