Közösségi vásárlás, m-commerce: VIII. Elektronikus Kereskedelem Konferencia
A közösségi vásárlás és az m-commerce, azaz a mobileszközökön zajló e-kereskedelem lesz a VIII. Elektronikus Kereskedelem Konferencia két fő témája, de emellett természetesen szóba kerülnek az e-kereskedelmet meghatározó további trendek is. A SzEK.org rendezvénye évek óta a hazai e-kereskedelmi szakma legnagyobb összejövetele, ahol a piac meghatározó szereplői adnak találkozót egymásnak. Ezúttal május 5-én és 6-án, Gárdonyban a Nautis Vital Hotelben.
Ha valaki egy helyen szeretne találkozni azokkal, akik az e-kereskedelem fejlődési irányait legjobban ismerik vagy meghatározzák, akik már milliárdos üzleteket csináltak ebben az iparágban, vagy akik a legújabb üzleti, technológiai és marketing-megoldásokat kínálják, akkor erre keresve sem találhat jobb helyszínt a Szövetség az Elektronikus Kereskedelemért Közhasznú Egyesület (azaz a SzEK.org) soronkövetkező Elektronikus Kereskedelem Konferenciájánál, amely idén a „Közösködjünk okosan!” alcímet viseli.
A program – szokás szerint – a GKIeNET kutatási jelentésével kezdődik, melyből kiderül, hogyan teljesített ez elektronikus kereskedelem 2010-ben, illetve mi várható 2011-ben. Fontosak az új trendek, de legalább ennyire fontos az ezekkel kapcsolatos „paranoia” is: ezekről beszél dr. Bőgel György bevezető előadásában, akit Kis Ervin Egon követ a közösségi vásárlásra vonatkozó kételyeivel.
A délelőtti program többi része a közösségi vásárlás különböző üzleti modelljeinek bemutatásával, az ezek előtt álló lehetőségek megvitatásával telik. Az előadók között ott lesz a témában nemzetközi tapasztalatokkal rendelkező Shehryar Piracha, a Kupon Világ ügyvezetője, de megtaláljuk többi hazai szereplő vezetőit is. Délután mobil-szekció a SmartMobil konferenciával együttműködésben: itt Dobó Mátyás (Doransky) nyitóelőadása után különböző mobilra fejlesztett üzleti megoldásokról – többek között egy MasterCard-újdonságról – és az ezekkel kapcsolatos tapasztalatokról hallhat a közönség.
A délután második felében szóba kerül minden olyan új e-commerce trend, ami az előzőekből kimaradt: az Olcsóbbat.hu beszámol a saját partnerei körében végzett „mistery shopping” eredményeiről, előadás hangzik el a postai szállításban rejlő lehetőségekről, új online marketing-trendekről, ajánlórendszerekről, webáruház- és Facebook-analitikáról valamint bemutatjuk, hogyan néz ki egy átfogó adatbiztonsági vizsgálat Magyarország vélhetően legnagyobb e-kereskedelmi vállalatánál, a Vaterát és a Tesz-Vesz-t üzemeltető allegroup.hu Kft-nél.
A második nap délelőtt 10 órakor indul egy villásreggelivel. Ennek résztvevői a hazai e-commerce nagyágyúival találkozhatnak: Haraszti Zsolt (Netrisk) , Márffy György (Bookline.hu) , Szőke Márton (IndexTools) , Valner Szabolcs (Vatera)
és Weiler Péter (Habostorta) arról fognak mesélni, hogy jutottak el a cégeladásig, hogy élték meg a sikert és mit csinálnak épp most, vagy mit terveznek a jövőben. Csontos Zoltán a jelenleg talán legizgalmasabb befektetési célpont, a Netpincér.hu egyik tulajdonosaként pedig arról beszél, meddig érdemes srófolni az árat. A villásreggeli házigazdája Nagy Kálmán, a Concorde Vállalati Pénzügyek Kft. ügyvezetője, aki tanácsadóként közvetlen részese volt a Habostorta, a
Vatera és a Netrisk cégeladásának is.
További információk, részletes program
Kapcsolódó cikkek
- Izgalmas témák az e-ker. konferencián: mennyiségi kedvezményből közösségi vásárlás
- Hungarológiai és információtechnológiai konferencia a Balassi intézetben
- Smartmobil 2011: előre tör az Android
- Mindent egy helyen a vállalati informatikáról
- Microsoft előadások az IT fejlesztés jövőjéről
- A képzelet ereje: TEDxDanubia konferencia Magyarországon
- e-Commerce 2011: konferencia az online kereskedelemről
- Megtartotta első konferenciáját a Játék és Oktatási Szoftver Szövetség
- Felhőben: az informatikai vezetők éves találkozója
- 13 stratégia, hogy megtöbbszörözzük weboldalunk látogatottságát
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Siemens Xcelerator: az Eplan és a Siemens zökkenőmentes adatátvitelt tesz lehetővé a gépgyártásban
A Siemens és az Eplan hatékonyabbá teszi a tervezési és gyártási folyamatokat a gépeket és gyártósorokat építő ügyfeleik számára.
A Z-generáció tudja milyen munkahelyet szeretne
Az önérvényesítés, a munkahelyi környezet, az anyagiak, a társas kapcsolatok, valamint a kreativitás, illetve a szellemi ösztönzők azok a legfőbb munkaértékek, amelyek a STEM pályára lépő Z-generációs fiatalok számára meghatározóak a leendő munkahelyük kiválasztásában és az ottani megmaradásukban – derül ki a Becsei Lilla pályaorientációs szakember friss, országos, reprezentatív kutatásából, amit az Együtt a Jövő Mérnökei Szövetséggel együttműködésben készített el a 12. osztályos magyar tanulók körében.
Sikertörténet: a Széchenyi-egyetem exitált drónfejlesztő startup cégéből
A győri Széchenyi István Egyetem jelentős hozzáadott értékkel vállalt szerepet a három éve egy szakmai partnerrel és egy tőkebefektetővel létrehozott ABZ Innovation Kft. eredményeiben, amelynek visszaigazolását a piaci siker jelenti. Az intézmény november végén értékesítette a drónfejlesztéssel és -gyártással foglalkozó startup cégben meglévő tulajdoni hányada jelentős részét.
Gyorsítósávban az AutoWallis
Sikeresen lezárta eddigi történetének legnagyobb felvásárlását az AutoWallis Csoport, ezzel tovább erősítve cseh autókiskereskedelmi pozícióját és meghatározó régiós szerepét. A magyar tőzsde autós vállalata egy lépésben szerezte meg a cseh piacon működő, tavaly közel 50 milliárd forintnak megfelelő árbevételt elérő MILAN KRÁL GROUP 100 százalékát, melynek köszönhetően újabb márkákat (Mercedes-Benz, Ford) és új tevékenységet (Mercedes-Benz Truck nagyhaszongépjárművek értékesítése, szervizelése) is bevont portfóliójába.
Szigorodik az ellenőrzés a webáruházak felett
A fogyasztóvédelmi hatóság már 2024-ben is kiemelten vizsgálta a webáruházakat és a nemzetgazdasági miniszter legutóbbi bejelentése alapján ezek a vizsgálatok csak szaporodni fognak a jövő évtől. Ráadásul, 2025-től egy fogyasztóvédelmi csúcshatóság is létrejön, amelynek kiemelt célja lesz a fogyasztók védelmének biztosítása az online térben. Webáruház üzemeltetőjeként nem árt ezért felkészülni arra, hogy mik is azok a főbb gyakorlatok és hiányosságok, amikre ugrik a hatóság. A Jalsovszky Ügyvédi Iroda szakértője segítségével ismertetjük a részleteket.